کد خبر : 1360760 | 04 مهر 1395 ساعت 12:12 | 66.3K بازدید | 0 دیدگاه

یونایتد بدون رونی "تیم تر" است

مورینیو و بهترین تصمیم برای احیای یونایتد

بازگشت یونایتدها به جاده پیروزی، با نیمکت نشینی کاپیتان با تجربه این تیم، وین رونی همراه بود. اتفاقی که شاید در ادامه فصل باز هم شاهد رخ دادن آن باشیم.

مورینیو و بهترین تصمیم برای احیای یونایتد

به گزارش "ورزش سه"، منچستریونایتد 3 بازی اول لیگ برتر را با پیروزی پشت سر گذاشت اما در 2 دیدار متوالی شکست را پذیرا شد. همه چیز در این 5 دیدار در ترکیب مورینیو مشابه بود اما در جریان پیروزی مقتدرانه دیروز برابر لسترسیتی، وین رونی بازی را از روی نیمکت ذخیره ها آغاز کرد.

 

کاپیتان 30 ساله منچستر، برای سومین بار در چهار فصل اخیر بازی را از روی نیمکت آغاز کرد اما نکته آشکار در بازی تیم، نمایشی قدرتمندتر از سوی دیگر بازیکنان در غیاب رونی بود.

 

 

1145411

 

 

مورینیو در این خصوص گفت: "معتقدم که شروع بسیار خوبی در نیمه اول داشتیم. ما در مقابل تیمی مانند لستر بازی می کردیم و سیستم دفاعی آنها، ما را مجبور به استفاده از دو بازیکن جوان سریع در برابر آنها کرد و ماتا در منطقه ای به بازی گرفته شد که با آن دو بازیکن در تعامل باشد. از نقطه نظر دفاعی، حضور بازیکنانی با سرعت بالا در زمین بسیار مهم است".

 

افزایش قدرت دوندگی

 

برای اولین بار در فصل جاری، میانگین دوندگی یونایتد از حریف خود در یک مسابقه بالاتر بود. آنها به طور قابل توجهی نسبت به دو بازی قبلی برابر واتفورد (7.84) و منچسترسیتی (7.88) دوندگی بیشتری داشتند.

 

مارکوس راشفورد و خسه لینگارد کاملا وظیفه محول شده به خود را به خوبی انجام دادند. مهاجم انگلیسی، دوازدهمین گل خود از ماه فوریه تا به حال را به ثمر رساند و لینگارد نیز بسیار با انرژی تر و با قدرت دوندگی بیشتر نسبت به تمام بازیکنان حاضر در زمین بازی کرد که این اتفاقات، سیستم جدیدی را پیش روی مورینیو قرار داد و قبل از پایان نیمه اول، مدافع عنوان قهرمانی در برابر منچستریونایتد زانو زد.

 

البته، باید قسمت زیادی از این نتیجه را جدا از نقش موثر یا مضر رونی در پست شماره 10، به ناتوانی مدافعان لستر در برابر ضربات کرنر شیاطین سرخ اختصاص داد. اما آن دست از هوادارانی که بعد از شکست برابر فاینورد لیگ اروپا، آن نتیجه را به عدم حضور رونی ربط می دادند، حالا شاید با دیدن بازی دیروز نظر متفاوتی دارند.

 

 

1145587

 

 

شاید بازی دیروز برابر لستر را بتوان به مثابه یک آزمایش برای مورینیو قلمداد کرد. سرمربی پرتغالی با قراردادن دو بازیکن در کنار پوگبا، میزان تاثیرگذاری او را نیز افزایش داد. اگرچه شاید خوان ماتا بازیکن مورد علاقه مورینیو در پست شماره 10 نبوده است، اما نمایش دیروز او، احتمالا نظر ژوزه را نسبت به خودش تغییر داده باشد.

 

 

1145588

 

 

ماتا دیروز تبدیل به اولین بازیکن منچستر در فصل جاری شد که در یک دیدار، هم گلزنی کرده و هم پاس گل داده است. این ستاره اسپانیایی نه تنها بخش اعظمی از سطح زمین را پوشش داد، بلکه با استفاده از هوش بالای خود، تعامل مثبتی بین خود و دو وینگر یونایتدها برقرار کرد و این اتفاق، منجر به فضاسازی بیشتر برای پوگبا و البته زلاتان ایبراهیمویچ نیز شد و تمام بازیکنان را از پوشش منطقه ای خود بهره مند ساخت.

 

در حقیقت، نمایش دیروز ماتا نشانه هایی بارز از ایجاد تحولی شگرف در شکل بازی یونایتدها، در صورت استفاده از او به عنوان پست شماره 10 ارائه داد. ماتا 8 بار موفق به توپ رسانی به زلاتان شد و 11 بار نیز در نقطه ای قرار داشت که ستاره سوئدی به او پاس داد که این آمار از تمام دیدارهایی که رونی و زلاتان در کنار یکدیگر بازی کرده اند، فراتر بوده است.

 

 

1145590

 

1145589

 

این بهبود در تسلط بر روی توپ بازیکنان یونایتد را می توان به وضوح در گل دوم این تیم که توسط خود خوان ماتا به ثمر رسید، مشاهده کرد. هر 10 بازیکن منچستر در صحنه گل ماتا مشارکت داشتند و در نهایت روی همکاری هافبک اسپانیایی و لینگارد، گل دوم شیاطین سرخ به ثمر رسید.

 

گل راشفورد را نیز می توان نمونه مشابه و زیرکانه از همین اتفاق دانست که این روش بازی منظم و درخشان، بدون شک مورد نظر هواداران یونایتد نیز خواهد بود.

 

مورینیو در این خصوص گفت: "بازیکنانم بازی گروهی بسیار خوبی به نمایش گذاشتند. تحرک، پویایی و شدت حملات، فاکتورهای بازی خوب یونایتدها در برابر لسترسیتی بود. آندره هره را در مرکز میدان نمایش درخشانی داشت و به کسب نتیجه حاصل شده، کمک شایانی کرد".

 

اما، تمجید از زلاتان علیرغم ناتوانی در به ثمر رساندن گل از سوی مورینیو، در نوع خود جالب توجه بود.

 

 

1144408

 

 

آقای خاص در این رابطه گفت: "زمانی که زلاتان در نوک خط حمله بازی می کند، بازیکنانی با سرعت بالا باید در کنار او حضور داشته باشند".

 

بسیار از کارشناسان، این اظهار نظر مورینیو را مهر تائیدی بر ادامه نیمکت نشینی های رونی دانسته و معتقدند شاید با این تفاسیر، جایی برای رونی در کنار ستاره سوئدی وجود نداشته باشد.

 

زلاتان تا به حال در تمامی دقایق بازی های منچستر حضور داشته که تنها یک مهاجم دیگر در لیگ جزیره از این لحاظ با او همسان است. پس قابل درک است که بدانیم حضور زلاتان در ترکیب اصلی به عنوان پست شماره 9 در حال حاضر تضمین شده است اما در رابطه با پست شماره 10، هنوز احتمالا تردیدهای در ذهن مورینیو موج می زند که دیروز با حضور ماتا در پست اصلی خود و نشان دادن اهمیت سرعت در جناحین، قاعدتا این تردیدها دو چندان خواهد شد.

 

 

1145591

 

 

به نظر می رسد در کوتاه مدت، نیمکت نشینی رونی مثمر ثمر بوده باشد. اما شاید موریینیو نیز همانند گواردیولا باید دست به یک تغییر بزرگ بزند و احتمالا حضور 90 دقیقه کاپیتان تیم ملی انگلیس در دیدار جام اتحادیه برابر نورثمپتون نیز، نشات گرفته از همین رویه باشد.

 

با این حال، هنوز هم مورینیو در تلاش است تا نشان دهد هیچ گونه موضوع خاص یا مشکلی بین او و رونی وجود ندارد.

 

مورینیو در پایان دیدار دیروز برابر لسترسیتی گفت: "رونی برای من، منچستر یونایتد و تیم ملی انگلیس بازیکن بسیار مهمی محسوب می شود و صحبت دیگری جز ابراز اعتماد فراوان به کاپیتان تیم خودم ندارم. در این لحظه، هر دو از بودن در اینجا حس بسیار خوبی داریم".

 

منبع: اسکای اسپورت

مترجم: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها