کد خبر : 1360762 | 04 مهر 1395 ساعت 12:14 | 23.2K بازدید | 0 دیدگاه

شمس: آنقدر فریاد زدم که همسایه‌ها بیدار شدند

خاطرات بازی با ایتالیا برایم زنده شد

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران اعتقاد دارد تیم کنونی بهترین تیم تاریخ این رشته در ایران است. او اعلام می کند صعود به فینال جام جهانی بعید نیست.

خاطرات بازی با ایتالیا برایم زنده شد

حسین شمس در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" درباره عملکرد تیم ملی فوتسال در رقابت های جام جهانی، شانس صعود به فینال، تفاوت های تیم کنونی با تیم 2008 و برخی مسائل دیگر صحبت هایی را انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:


این تیم، بهترین تیم تاریخ فوتسال است
قبل از اینکه تیم ملی فوتسال به کلمبیا اعزام شود، خیلی ها می گفتند این تیم بهترین تیم تاریخ ایران است. پیش بینی می شد تیم ایران با شرایطی که دارد به مراحل پایانی راه پیدا کند. با این که ما بازی های تدارکاتی خوبی نداشتیم اما به خوبی از مرحله گروهی به عنوان دیدارهای تدارکاتی برای رسیدن به هماهنگی استفاده کردیم و خوشبختانه اتفاقات به سود ما رقم خورد. خوشحالم که به نیمه نهایی رسیدیم و امیدوارم این موفقیت ها ادامه دار باشد.


استفاده به موقع از بازی های گروهی
ما در 3 بازی ابتدایی چندان خوب نبودیم اما نکته مهم این بود که کادرفنی به ترکیب اصلی اش دست پیدا کرد. ترکیب ابتدایی توکلی، حسن زاده، جاوید و اسماعیل پور ترکیبی بود که در بازی با آذربایجان به دست آمد و خوب هم کار می کند. این ترکیب موفق می تواند در ادامه رقابت ها نیز خوب کار کند.


خاطرات بازی با ایتالیا برایم زنده شد
در بازی با پاراگوئه واقعا خاطره دیدار با ایتالیا در جام جهانی 2008 برایم زنده شد. نه تنها من برای خیلی ها این خاطرات تکرار شد. واقعیت این است که بچه ها شجاعانه کار کردند و واقعا عالی بودیم. به آنها تبریک می گویم و توصیه می کنم با همین روند خوب برای رفتن روی سکو تلاش خود را به کار بگیرند.


کادرفنی توانا و عاقل
کادرفنی تیم ملی ایران واقعا عاقل و توانمند است. همه اعضای کادرفنی فوق العاده اند، به ویژه ناظم الشریعه که آرامش را در کنار زمین به خوبی به بازیکنان انتقال می دهد. همه بچه های کادرفنی قبلا به نوعی با من کار کردند و حالا به مرز پختگی رسیدند. در بازی با پاراگوئه اعضای کادرفنی بسیار عالی کار کردند و باعث شدند بازی به پنالتی نرود. اگر کار به پنالتی می کشید، سخت می شد اما تدبیر مربیان مانع این امر شد.


آنقدر فریاد زدم همسایه ها بیدار شدند
من انسان بسیار احساساتی هستم. دیشب در تخیل خود فکر می کردم اگر کنار زمین بودم، شاید اتفاقات بازی با ایتالیا تکرار می شد. وقتی در خانه هم بازی با پاراگوئه را تماشا می کردم، آنقدر فریاد زدم که همسایه ها از خواب بیدار شدند!


تفاوت های تیم کنونی با 2008
تفاوت تیم کنونی فوتسال با تیمی که ما در سال 2008 داشتیم، زیاد است. ما در آن دوران عملا 7 بازیکن داشتیم اما الان شرایط فرق می کند. اگر یادتان باشد حتی وحید شمسایی، لطیفی و کشاورز را نیز در آن دوره از دست دادیم. الان اما کادرفنی یک گلر کم کرد و با دو دروازه بان به مسابقات رفت و همه نفرات هم به درد تیم می خورند.


از شمسایی تشکر می کنم
شاید اگر وحید شمسایی کنار این تیم بود، تجربه اش کمک می کرد اما بعید می دانم شمسایی حاضر می شد برای بازی کردن برگردد. جا دارد از شمسایی تقدیر کنم که حمایت خوبی انجام می دهد. او تحلیل های مفیدی را ارائه می دهد و جایگاه بزرگی پیدا کرده است.


صعود به فینال بعید نیست
بازی با روسیه برای ما بسیار سخت تر است. روسیه، اسپانیا را حذف کرده و این شرایط را برای ما سخت می کند. باید با آرامش و اعتماد به نفس بازی کنیم. تیم ایران حرف های زیادی برای گفتن دارد و فکر نمی کند صعود به فینال بعید باشد.

دیدگاه‌ها