کد خبر : 1360764 | 04 مهر 1395 ساعت 12:18 | 17.2K بازدید | 0 دیدگاه

تیم دایی چگونه به رده سوم لیگ رسید؟

برتری نفت تهران در دیدار مقابل ماشین سازی تبریز و کسب سه امتیاز دیگر منجر به باقی ماندن سرخپوشان نفت در جمع سه تیم برتر لیگ در جدول رده بندی شد.

تیم دایی چگونه به رده سوم لیگ رسید؟

به گزارش "ورزش سه"، این در حالی است که بلاتکلیفی ناشی از پروسه واگذاری نفت به بخش خصوصی موجب شد اغلب بازیکنان تیم که قرارداد نداشتند راهی سایر تیم‌ها و به‌ویژه سرخابی‌های پایتخت شوند. نفت حالا در حالی در رده سوم جدول است که بیرانوند، امیری و سیدجلال حسینی راهی پرسپولیس شدند و میلاد زکی پور و علی قربانی به اتفاق منصوریان و دستیارانش به استقلال نقل مکان کردند. در واقع نفت چهار ستاره فیکس تیم و سه ملی پوش را در تیم‌های سرخابی می‌بیند!


علاوه بر این نفراتی مثل شیخ ویسی، حقدوست، سانتوس و نانگ از تیم فصل گذشته در تیم امسال نیستند. سانتوس و نانگ نیز فصل قبل در ترکیب اصلی بوده و در زمره گرانترین نفرات فصل قبل بودند. تیم نفت در حالی در رده سوم جدول قرار گرفته که سومین تیم کم هزینه لیگ است و مجموع مبالغ قراردادهای تیم با احتساب آپشن های قرارداد مربیان و بازیکنان نصف هزینه‌های فصل قبل بوده است. در این شرایط علی دایی در حالی کارش را آغاز کرد که فقط دو هفته برای آماده سازی تیم فرصت داشت و به ناچار تمرینات بدنسازی و اردوی ارتفاع را بعد از هفته چهارم برگزار کرد.

 

*خریدهای هوشمندانه و حساب شده دایی براساس نیازهای تیم و به رغم محدود بودن گزینه های انتخابی را می توان یکی از علل اصلی موفقیت تیم دانست چرا که هر شش خرید لیگ برتری دایی در حال حاضر فیکس تیم بوده و عملکرد موفقی نیز داشته اند. فراهانی، فخرالدینی، پراهیچ، ال نعمه، صادقی و قاضی شش خرید نفت بودند که توانسته اند خیلی زود با نفرات فصل قبل به هماهنگی لازم رسیده و عملکرد خوبی در کنار نفرات باقی مانده فصل قبل داشته باشند.


*تیم نفت با شش گل خورده چهارمین تیمی است که کمترین گل را دریافت کرده. این در حالی است که جز حمدی نژاد سایر عناصر خط دفاع و دروازه تیم(فراهانی، پراهیچ، آل نعمه، فخرالدینی) بازیکن جدید تیم بوده و نیاز به زمان برای هماهنگی با یکدیگر و عناصر دفاعی خط میانی داشتند.


*محمد قاضی با چهار گل زده در صدر جدول گلزنان لیگ قرار گرفته و عملکرد بسیار تاثیرگذاری داشته است. مطهری نیز با دو گل زده از همین حالا نسبت به  فصل قبل موفق تر بوده و زوج خوبی را در کنار قاضی شکل داده.


*ایمان مبعلی با چهار پاس گل عنوان بهترین گلساز و با چهار پاس گل و سه گل عنوان موثرترین و امتیازآورترین بازیکن لیگ را به خود اختصاص داده است. مبعلی در فصول گذشته در گلزنی و ارسال پاس گل چنین اماری نداشته و این روزها در اوج شرایط آرمانی به سرمی برد


*علی دایی با تلفیقی از جوان ها و باتجربه ها تیمش را به میدان می فرستد و حمایت باتجربه های تیم از بازیکنان جوان، رفاقت و همدلی حاکم، بدون تردید یکی از علل اصلی موفقیت تیم محسوب می شود.

دیدگاه‌ها