کد خبر : 1360812 | 04 مهر 1395 ساعت 14:27 | 209.3K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت:

زیدان و ذهن بیمار رونالدو؛ تعویضی که درست بود

در 2 لحظه از بازی شب گذشته رئال مادرید و لاس پالماس می شد به وضوح دید که خون کریستیانو رونالدو به جوش آمده است.دو لحظه ای که برای خراب شدن شب فوق ستاره کافی بود.

زیدان و ذهن بیمار رونالدو؛ تعویضی که درست بود

به گزارش "ورزش سه"، کیکه ستین، مربی لاس پالماس نیز پس از اتمام بازی دیشب اعتراف کرد که در کسب یک امتیاز مقابل رئال خوش شانس بوده اند. در صحنه گل دوم لاس پالماس، شانس با میزبان یار بود. کاسیا هنوز هم نمی داند که چگونه توپ پس از واکنش او یک بار دیگر زیر پای آرائوخو افتاد و در ریباند او موفق به زدن گل تساوی در دقیقه 85 شد. این گل وقتی به ثمر رسید که رونالدوی کلافه و عصبی از تعویض شدن، روی نیمکت حضور داشت و دومین شوک شبش را دریافت کرد.

 

شوک اول وقتی بود که تابلوی تعویض بالا رفت و شماره 7 رئال باید جای خود را به لوکاس می داد. رونالدو که نمایش چندان خوبی ارائه نداده بود، با چهره ای برافروخته که به سختی سعی در کنترل خودش داشت به بیرون زمین رفت و بدون اینکه به زیدان نگاه کند با وی دست داد.

 

 

1145608

 

 

زیدان با این تعویض نشان داد که همه بازیکنانش حتی رونالدو تضمینی برای 90 دقیقه حضور در زمین ندارند. رونالدو البته انتظار این اتفاق را نداشت با وجود اینکه خودش می دانست که چه فرصت های خوبی را از دست داده بود. آخرینش قبل از ثبت گل دوم رئال توسط بنزما بود.

 

رونالدو که می توانست خود، کار را تمام کند، ضربه نه چندان دقیق و محکمی به توپ زد تا بنزما در ریباند کار را تمام کند. دو ریباندی که باعث اذیت رونالدو شدند و می تواند تعبیر مناسبی از بازی شب گذشته باشد.

 

1145609

 

ریباند اول می توانست وجود نداشته باشد اگر رونالدو، پیشتر دقت بیشتری در زدن ضربه به خرج می داد و خودش گلزنی می کرد و ریباند دوم وقتی که آرائوخو دفع ناقص کاسیا را به بی رحمانه ترین شکل ممکن جریمه کرد و بازی را به تساوی کشاند.

 

عصبانیت رونالدو حتی روی نیمکت نیز ادامه داشت. طبیعی نیست که ببینیم رونالدو دقیقه 71 یک بازی از زمین خارج می شود مگر اینکه مصدومیت باعث این اتفاق شده باشد اما تصمیم فنی مربی؟ نه.

زیدان البته در نشست خبری پس از بازی سعی کرد آبی بریزد روی آتش شایعات و گمانه زنی ها. او عنوان کرد که تعویض رونالدو فقط به خاطر در پیش بودن بازی حساس مقابل دورتموند در روز سه شنبه بوده است.

 

آمار رونالدو پس از بازگشتش به میادین خود نشانگر همه چیز است. فوق ستاره هنوز در بهترین سطح خودش قرار ندارد و این کاملا طبیعی است. او پیش از بازگشت مقابل اوساسونا، آخرین بازی خود را در فینال یورو 2016 انجام داده و مصدوم شده بود. او هرگز فرصت حضور در اردوها و بازی های دوستانه پیش فصل را نیز پیدا نکرده بود با این حال زیدان به نظر، آسوده خیال می رسد چون می داند که همه چیز به گذشت زمان بستگی دارد. زیدان، رونالدو را باانگیزه و خشمگین برای بازی دورتموند می خواهد و با تعویض کردنش برابر لاس پالماس احتمالا به هدف خود نیز رسیده باشد.

 

 

1145625

 

 

رونالدو این روزها کمترین شباهت را به خودش دارد و از این مساله نیز آگاه است. بازی های گذشته برای او حکم بازی های پیش فصل را داشته اند و هیچ بازیکنی در چنین بازی هایی نمی تواند در اوج باشد با این حال مشکل اینجاست که ذهن و فکر رونالدو این مساله که او به تعویض شدن و استراحت نیاز دارد را درک نمی کند. همیشه همینطور بوده و او تعویض شدن را بر نمی تابد اما زیدان نشان داد که از رونالدو ترسی ندارد و اگر روی فرم نباشد، این اتفاق تکرار نیز خواهد شد.


کریستیانو به آمادگی بدنی و ذهنی بیشتری نیاز دارد تا به روزهای اوجش برگردد اما او این مساله را قبول ندارد و همین می شود که به تصمیم شب گذشته زیدان واکنش نشان می دهد. در این زمینه ذهن کریستیانو به وضوح بیمار است و این مشکلی است که زیدان سعی در حل آن دارد.

 

به بازی رونالدو مقابل لاس پالماس در نیمه اول نگاه کنید، او تلاش زیادی در زمین به خرج می داد اما وقتی توپ به او می رسید، به روشنی مشخص بود که از استایل همیشگی خود به دور است(به طور مثال صحنه پاس به عقب موراتا و از دست رفتن تعادل رونالدو).در خیلی از ضد حملات، بازیکنان رئال او را در موقعیت درست نمی دیدند و گویا آن جرقه لازم در او زده نمی شد.

 

 

1145610

 

 

نیمه دوم و پس از یک ربع استراحت، رونالدو به نظر آماده تر از قبل وارد زمین شد و یک پاس خوب نیز به گرت بیل داد که با تشکر او همراه شد اما پس از چند اشتباه در جایگیری و قاطی کردن با موراتا، زیدان تصمیم به تعویض رونالدو گرفت.

 

شاید باید به زیدان و تصمیماتش اعتماد کنیم و مثل او آسوده خیال باشیم که کریستیانو، کریستیانوست و همیشه بر می گردد. شاید در بازی با دورتموند و شاید چند بازی دیگر اما او بدون اینکه کسی را مطلع کند، خود همیشگی اش خواهد شد.

 

پابلو پولو-خوزه فلیکس دیاز: مارکا

 

ترجمه: رضا سیف

دیدگاه‌ها