کد خبر : 1360938 | 05 مهر 1395 ساعت 10:30 | 42K بازدید | 0 دیدگاه

حرف‌های شنیدنی محروم ایران در نیمه‌نهایی جام‌جهانی

توکلی: مشکلات تیم ملی یک کتاب می‌شود!

بازیکن اهوازی تیم ملی فوتسال ایران معتقد است با وجود مشکلات زیاد موفق به تاریخ‌سازی شدند و امیدوار است با نتایجی که کسب کردند اهمیت بیشتری به آنها داده شود.

توکلی: مشکلات تیم ملی یک کتاب می‌شود!

 

به گزارش "ورزش سه"، فرهاد توکلی پس از درخشش به همراه نفت الوسط عراق در جام باشگاه‌های آسیا در سال 2016، نائب قهرمانی همراه این تیم و کسب جایزه برترین بازیکن این مسابقات چهره ویژه‌تری شد طوری که پس از حضور مستمر در اردوهای تیم ملی به ترکیب اصلی راه یافت و به غیر از دیدار برابر برزیل، مقابل اسپانیا، مراکش، جمهوری آذربایجان و پاراگوئه جزء 5 نفر ابتدایی تیم سید محمد ناظم‌الشریعه بود.


این بازیکن خوش تکنیک در پنج بازی اخیر ایران در جام جهانی دو گل زد و دو پاس گل داد ولی به دلیل دریافت کارت زردی که به ناحق مقابل پاراگوئه دریافت کرد از حضور در دیدار حساس برابر روسیه در نیمه نهایی محروم شد.


توکلی که اکنون با 6 گل زده در رده دوم برترین گلزنان لیگ برتر فوتسال ایران هم قرار دارد و علاوه بر آن در تیم ملی نیز موثر واقع شده در گفت‌وگو با "ورزش سه" از شرایط تیم ملی پیش از بازی برابر روسیه، مشکلاتی که سد راهشان بوده و اینکه می‌توانند به افتخار آفرینی‌شان ادامه دهند یا خیر صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید:


* قبول دارید عملکرد ایران در دو بازی برابر برزیل و پاراگوئه متفاوت‌تر از مرحله گروهی بود؟


جام جهانی برای ما سخت شروع شد چون پیش از این بازی‌ها اردوی تدارکاتی خیلی مناسبی نداشتیم و بازی دوستانه سنگینی هم برگزار نکردیم ولی به مرور زمان بهتر شدیم تا اینکه دیدار مقابل برزیل نقطه عطف عملکرد ما بود و فکر می‌کنم از نظر فنی خیلی خوب کار کردیم و برای فوتسال کشور هم نتیجه فوق العاده‌ای به دست آوردیم.


* بازی مقابل پاراگوئه چطور بود؟


می‌دانستیم پاراگوئه چشم به ضد حملات دارد؛ آنها مقابل ما نمایش دفاعی و چرکی انجام دادند و به دنبال اشتباه و عصبی کردن بازیکنان ایران بودند ولی خدا را شکر بازی به ضربات پنالتی کشیده نشد و در جریان مسابقه توانستیم نتیجه را به سود خودمان تمام کنیم.


* اما اخطار شما در این مسابقه و محروم شدن از نیمه نهایی اتفاق بدی بود.


داور تصمیم سختگیرانه‌ای گرفت؛ چون توپ ما تبدیل به گل شد اخطار داد ولی با او صحبت کردم و گفتم ابتدا دروازه‌بان حریف قصد دفع کردن موقعیت را داشت که توپ بعد از تغییر مسیر ناخواسته به دست من برخورد کرد و درون دروازه پاراگوئه رفت اما نظر داور اینطور نبود؛ خیلی ناراحت هستم با این کارت زرد نمی‌توانم تیم ایران را در نیمه نهایی همراهی کنم.

 

1145729

 


* تماشای بازی از بیرون بازی سخت‌تر نیست؟


واقعا خیلی سخت است؛ وقتی داخل زمین هستی استرس کمی خواهی داشت تا اینکه بخواهی از روی سکوها بازی را تماشا کنی؛ همیشه وقتی محروم بودم آن روز برایم سخت گذشته و فکر کنم این مسابقه یکی از سخت‌ترین روزهای زندگی‌ام باشد چون مسابقه نیمه نهایی جام جهانی را از دست دادم.
 

* مشکلی در تیم ملی نیست؟


اگر توجه بیشتری به تیم ملی فوتسال ایران می‌شد خیلی زودتر از این‌ها می‌توانستیم عرض اندام کنیم؛ الان هم بازیکنان ایران با مشکلات زیادی این مسیر را طی کردند و اگر بخواهیم از مشکلات فعلی تیم ملی بگوییم باید یک کتاب بنویسیم؛ فعلا همه بچه‌ها هم‌قسم شدند تا این مسابقات را با نتیجه خوبی به پایان ببریم و پس از آن گله و شکایت‌ها را بگوییم چون واقعا مشکلات زیادی داریم و اگر بخواهیم به مشکلات تیم ملی اشاره کنیم با یکی، دو مورد نمی‌توانیم از آن بگذریم.

 

1145728

 


* ایران می‌تواند به فینال جام جهانی صعود کند؟


آرزوی همه بچه‌های تیم است به فینال جام جهانی صعود کنیم؛ برزیل، اسپانیا و ایتالیا حذف شدند و از بین 6 تیم اول رنکینگ جهانی فقط ما، روسیه و آرژانتین در مسابقات باقی ماندیم و به این مرحله رسیدیم؛ فکر می‌کنم اگر بتوانیم روسیه را ببریم کار راحتی در فینال خواهیم داشت؛ همه تیم، هم‌قسم شدیم تا چنین نتیجه‌ای بگیریم و پایان فوق العاده‌ای داشته باشیم.


* صحبت‌های جذاب و روحیه‌بخش محمد کشاورز کاپیتان ایران پیش از ضربات پنالتی بازی با برزیل از تلویزیون پخش شد که جلب توجه زیادی کرد؛ حرف‌های او چقدر روی بازیکنان تاثیر گذاشت؟


به دلیل اینکه برزیل از نظر آماری و رنکینگ جهانی بهتر از ما بود فشار روانی زیادی روی تیم ایران وجود داشت و محمد کشاورز هم سعی کرد قبل از پنالتی‌ها این بار روانی را از روی تیم بردارد و فکر می‌کنم به نحو احسن این کار را انجام داد و بچه‌ها با تمرکز و اعتماد به نفس بالا ضربات را زدند.

دیدگاه‌ها