کد خبر : 1361221 | 06 مهر 1395 ساعت 15:15 | 10.4K بازدید | 0 دیدگاه

تاریخچه مصاف های رئال و دورتموند

خوش‌یمنی زنبورهای وست فالن برای کهکشانی‌ها

هرچند سابقه نتایج رئال مقابل تیم های آلمانی چندان خوب نیست اما کهکشانی ها معمولا وقتی در مراحل حذفی به تیم های آلمانی به خصوص دورتموند برخورد کرده اند، در نهایت موفق به کسب عنوان قهرمانی چمپیونزلیگ شده اند.

خوش‌یمنی زنبورهای وست فالن برای کهکشانی‌ها

 

به گزارش "ورزش سه"، امشب رئال مادرید در زیگنال ایدونا پارک باید به مصاف بروسیا دورتموند برود. این بازی از مرحله گروهی برگزار خواهد شد و رئالی ها سه سال پیش نیز سابقه رویارویی با این تیم در چنین مرحله ای را داشتند. رئال در زمین خود 2-2 برابر زردپوشان به تساوی دست یافت و در زمین دورتموند نیز 2-1 مغلوب شد. دو تیم در مرحله نیمه نهایی همان سال نیز به مصاف هم رفتند که در نهایت دورتموند با برتری 4-3 در مجموع دو دیدار موفق به صعود به فینال شد.

 

 

 

1145954

 

 

رئال و دورتموند سال 2014 در یک چهارم نهایی به یکدیگر برخورد کردند و کهکشانی ها توانستند با پیروزی 3-2 در مجموع دو بازی رفت و برگشت، انتقام شکست سال قبل را بگیرند. اگر به گذشته برگردیم در فصل 2002-2003 در دور گروهی مرحله دوم لیگ قهرمانان نیز این دو تیم به مصاف هم رفتند که رئال در بازی رفت 2-1 پیروز شد و با تساوی 1-1 در بازی رفت که با گل دقیقه  پایانی پورتیو همراه بود، توانست راهی یک چهارم نهایی شود.

 

در فصل 97-98 نیز این دو تیم در نیمه نهایی به یکدیگر برخورد کردند که رئال با برتری 2-0 در خانه و تساوی بدون گل در زمین دورتموند توانست راهی فینال شود. بدین ترتیب رئال هرگاه به دورتموند در مراحل حذفی برخورد کرده موفق به صعود شده است.

 

اوضاع برای رئال مقابل دیگر تیم های آلمانی نیز همینگونه است. رئال فصل 2013-2014 در مراحل یک هشتم، یک چهارم و نیمه نهایی به ترتیب موفق به شکست شالکه، دورتموند و بایرن شد و در نهایت قهرمان مسابقات شد. در فصل 2001-2002 رئال با گذر از بایرن و لورکوزن(فینال) توانست برای نهمین بار قهرمان شود.

در فصل 97-98 نیز رئال توانست در یک چهارم نهایی لورکوزن و در نیمه نهایی همانطور که در بالا ذکر شد دورتموند را حذف کرده و برای هفتمین بار قهرمان چمپیونزلیگ شود. آخرین بار همین فصل گذشته بود که رئال در یک چهارم نهایی با شکست 3-2 ولفسبورگ راهی نیمه نهایی شد و توانست برای یازدهمین بار قهرمان اروپا شود.

 

 

دیدگاه‌ها