کد خبر : 1361267 | 06 مهر 1395 ساعت 18:17 | 106K بازدید | 0 دیدگاه

به امید شکستن دیوار؛

فوتسال ایران؛ حالا یا هیچ وقت

تیم ملی فوتسال ایران در صورت پیروزی مقابل روسیه تبدیل به اولین تیم تاریخ ایران در ورزش گروهی خواهد شد که در یک تورنمنت جهانی رسمی به فینال صعود کرده است.

فوتسال ایران؛ حالا یا هیچ وقت

به گزارش "ورزش‌سه"، فوتسالیست‌ها که در این دوره از رقابت‌ها با وجود همه ناامیدی‌ها دست به کار بزرگی زدند و با پیروزی مقابل برزیل و پاراگوئه به نیمه نهایی جام جهانی فوتسال صعود کرده‌اند، امشب برای انجام سرنوشت‌سازترین بازی خود در این مسابقات مقابل تیم فوتسال روسیه صف‌آرایی خواهند کرد برای فوتسالیست‌های ایرانی یادآوری خاطره 24 سال پیش و شکست شاگردان پرامید محمد مایلی کهن مقابل آمریکا جذاب نیست و آنها می‌‌خواهند تاریخ را از نو بنویسند.


نکته جالب در مورد تیم روسیه تعدد مسابقات ایران با این تیم اروپای شرقی است که بارها و بارها اتفاق افتاده و نتایج مختلفی در آن رقم خورده است. با توجه به آنکه روسیه برای ما نکته پنهانی ندارد بسیاری از کارشناسان شانس زیادی برای تیم ملی و صعود به مرحله نیمه نهایی قائل هستند.


ملی‌پوشان ایران که پس از وقفه 24 ساله برای دومین‌بار به جمع 4 تیم برتر جهان رسیده‌اند حالا در آستانه یک دستاورد بزرگتر قرار دارند و آن صعود به فینال رقابت های جام جهانی فوتسال جهان است، فرصتی که شاید هرگز بعد از این نصیب ملی پوش‌های ایرانی نشود.


فوتسالی‌ها در روزهای تعطیلات فوتبال ایران انرژی مثبت و توجه فزاینده طرفداران فوتبال در ایران را نیز پشت سر خود دارند و اگرچه مساله دریافت پاداش‌ها و صحبت در این‌باره کمی کام مردم را تلخ کرد اما در نهایت آنها می‌توانند با پیروزی در مسابقه امشب مقابل روسیه کام ملت را شیرین کنند و فوتسال را به جایی برسانند که پیش از این به آن صعود نکرده بود.
ایران در مرتبه اول حضور در جام جهانی با وجود همه امیدها در دیدار مقابل آمریکا با 4 گل شکست خورد و از راهیابی به فینال بازماند تا در نهایت تورنمنت را با مقام چهارم ترک کند. این فاصله زمانی طولانی بین دو صعود تیم ملی ایران نشانگر این است که ملی پوشان باید قدر این فرصت بزرگ را بدانند چراکه ممکن است این‌بار شاید حتی وقفه‌ای طولانی‌تر نسبت به اولین تیمی که به جمع بزرگان جهان صعود کرد بیشتر باشد. برای ورزش ایران این یک موقعیت طلایی است، موقعیتی برای اثبات خودباوری در ورزش‌های تیمی. چیزی که همیشه نقطه ضعف ورزش ما تلقی می‌شده اما درخشش در رقابت‌هایی مثل فوتسال و والیبال نشان می‌دهد که ایران هم می‌تواند در هر رشته‌ای در جمع بزرگان جهان قرار بگیرد.


این یک نبرد استراتژیک و تاریخی برای فوتسال ایران، بازیکنان و البته همه ورزشکاران است. ورزشکارانی که پس از المپیک همچنان چشم به راه اخبار خوش از اقصی نقاط جهان هستند؛ به خصوص آمریکای جنوبی جایی که اتفاقات رخ داده در آن در یکی، دو ماه گذشته به سود ما رقم خورده است.

دیدگاه‌ها