کد خبر : 1361308 | 06 مهر 1395 ساعت 21:47 | 101.2K بازدید | 0 دیدگاه

همه ایران آماده صعود به فینال؛

لحظه شماری تا بازی ایران- روسیه

فوتسالیست‌های ایران که با شکست برزیل و پاراگوئه کانون توجه رسانه‌ها و مردم قرار گرفتند و تاریخ‌ساز شدند ساعت 3:30 بامداد روز چهارشنبه برای رسیدن به فینال با روسیه بازی می‌کنند.

لحظه شماری تا بازی ایران- روسیه

به گزارش "ورزش سه"، ملی پوشان فوتسال ایران در جام جهانی 2016 شروع دور از انتظاری با شکست 5 بر یک برابر اسپانیا، پیروزی 5 بر 3 مقابل مراکش و تقسیم امتیازات با آذربایجان با نتیجه 3 بر 3 داشتند و با قرار گرفتن در رده سوم گروه F به مرحله یک هشتم نهایی رسیدند.


اما قرعه بد فوتسالیست‌های ایران آنها را به مصاف برزیل فرستاد ولی آنها کاری کارستان کردند و موفق شدند پس از تساوی 4 بر 4 در وقت‌های معمول و اضافی، در ضربات پنالتی 3 بر 2 قهرمان پنج دوره جام جهانی را شکست دهند و حریف پاراگوئه در مرحله یک چهارم نهایی شوند اما شاگردان ناظم‌الشریعه مقابل این تیم هم نمایش درخشان و کاملا متفاوتی از بازی‌های گروهی ارائه کردند و با زدن چهارمین گل در 22 ثانیه به پایان مسابقه یک تیم دیگر قاره آمریکای جنوبی را حذف کردند و پس از 24 سال ایران را به جمع چهار تیم نهایی رساندند.


ساعت 3:30 بامداد(به وقت ایران) روز چهارشنبه ملی پوشان فوتسال ایران در بازی مرحله نیمه نهایی به مصاف روسیه خواهند رفت که همه مردم ایران منتظر افتخار آفرینی دوباره بازیکنان فوتسال و رسیدن آنها به فینال هستند.

 

* امروز تولد حسین طیبی است که ملی پوشان به همین مناسبت برای او جشن گرفتند.

 

1146015

 

* علی‌اصغر حس‌زاده بازیکن موثر ایران حضورشان در جمع چهار تیم برتر دنیا را حس خوبی عنوان کرده که خیلی از تیم‌ها آرزوی رسیدن به این مرحله را داشتند.

 

* محمد طاهری یکی دیگر از بازیکنان با سابقه ایران در نشست خبری قبل از بازی گفته است:«ما تیم قدرتمند دنیا و شانس اول قهرمانی جام جهانی را شکست دادیم  و همین امر موجب شد انگیزه‌مان در بازی برابر پاراگوئه دو چندان شود و اکنون با انگیزه بیشتری آماده رقابت با تیم روسیه هستیم؛ انتظارات مردم از ما بالا رفته و بدون شک با دعاهای خیر خانواده‌ها و مردم عزیز ایران، به امید موفقیت پیش می‌رویم.»

 

* ایران و روسیه از سال 2000 تاکنون 25 بار مقابل هم قرار گرفتند که سهم ایران 5 پیروزی بوده، 10 مرتبه روسیه به برد دست یافته و 10 مسابقه هم با تساوی خاتمه یافته است.

 

* آخرین تقابل ایران و روسیه به دیدار دوستانه‌ای که مهرماه سال گذشته در ارومیه برگزار شد برمی‌گردد که به تساوی 2 بر 2 انجامید.

 

* حسن‌زاده و طاهری بهترین گلزنان ایران در دیدارهای گذشته با روسیه هستند که اکنون در تیم ملی عضویت دارند.

 

* سایت فیفا این بازی را فینالی سرگرم کننده دانسته است.

 

* نورالدین بوکوئف(قزاقستان)، مارک بیرکت(انگلستان)، کریستوفر سینکلر(مالزی) و کارلوس آلبرتو بارتز گونزالز(گواتمالا) داوران این مسابقه هستند که بوکوئف داور اصلی دو بازی مرحله گروهی روسیه برابر مصر و کوبا را قضاوت کرده است.

 

* افشین کاظمی معتقد است دیدارهای دوستانه زیادی که برابر روسیه برگزار کردند ملاک شناخت کامل از حریف نخواهد بود چراکه این بازی در نیمه نهایی جام جهانی انجام می‌شود و از اهمیت بالایی برخوردار است و شرایط ویژه‌ای دارد.

 

* احمد اسماعیل‌پور زننده گل مهم ایران مقابل پاراگوئه می‌گوید روسیه بیشتر از همیشه آماده است ولی ما هم می‌خواهیم با صعود به فینال تاریخ‌ساز شویم.

 

* احمد اسماعیل‌پور، علی اصغر حسن‌زاده، محمدرضا سنگ‌سفیدی، حسین طیبی، محمد کشاورز و حمید احمدی 6 بازیکن تک اخطاره ایران برای این بازی بودند و احتمال محرومیت‌شان در دیدار بعدی وجود داشت اما با اعلام سایت فیفا کارت زردهای مراحل قبلی پاک شد تا این نفرات مقابل روسیه راحت‌تر کار کنند.

 
* سالن 6 هزار نفری مدلین که میزبان تمام بازی‌های ایران در مرحله گروهی بود محل برگزاری مسابقه ایران و روسیه است.

 

1145996

 

* فرهاد توکلی به دلیل دو اخطاره بودن و رومولو به خاطر اخراج در بازی قبل روسیه برابر اسپانیا از همراهی تیم‌هایشان در این مسابقه محروم هستند.

* قدرت بهادری همانند چهار بازی اخیر مصدوم است و نمی‌تواند تیم ملی را همراهی کند.

* سپهر محمدی(GK)، علیرضا صمیمی(GK)، احمد اسماعیل‌پور، محمد کشاورز، حمید احمدی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، علی‌اصغر حسن‌زاده، افشین کاظمی، محمد طاهری، مهران عالیقدر، حسین طیبی و مهدی جاوید 12 بازیکن ایران برای دیدار با روسیه هستند.

* سرگئی اسکوروویچ سرمربی روسیه گئورگی زامتارادزه(GK)، ولادیسلاو نایلیویچ شایاخمتوف، سرگئی ویکولوف(GK)، دیمیتری لیسکوف، ایوان چیشکالا، ایوان میلووانوف، ادر لیما، سرگئی آبراموف، ادلسون رابسون داس‌سانتوس(روبینهو)، آرتم نیازووف، گوستاوو لوبو پاراددا(GK)، سرگئی آبراموویچ و دنیل داوویدوف را در فهرست تیمش برابر ایران قرار داده است.

* ادر لیما با زدن 6 گل و دادن 7 پاس گل ستاره روسیه در جام جهانی است؛ او اصلیتی برزیلی دارد ولی با گرفتن گذرنامه روسی برای تیم ملی این کشور بازی می‌کند؛ او ابتدا فوتبال بازی می‌کرده اما پس از سال‌ها به فوتسال روی آورده است؛ لیما در مصاحبه امروز خود عنوان کرده هنوز از پیروزی برابر اسپانیا شگفت زده‌ایم ولی می‌دانیم کار بسیاری سختی مقابل ایران که برزیل را حذف کرده خواهیم داشت و نباید با غرور برابر این تیم بازی کنیم.

* گوستاوو دروازه‌بان روسیه با انتشار عکسی در اینستاگرام خود عنوان کرده امروز همه به دنبال یک رویا و رسیدن به موفقیت هستیم.

 

1145992

 

* حسین طیبی بازیکن گلزن و خوش تکنیک ایران در آخرین مصاحبه خود گفته است روسیه با شکست اسپانیا شایستگی‌های خود را نشان داد ولی ما هم همدل هستیم و می‌خواهیم با پیروزی برابر این تیم به فینال برسیم.

* حسین فرکی سرمربی سایپا و پیشکسوت فوتبال ایران ابراز امیدواری کرده فوتسالیست‌های ایرانی با پیروزی برابر برزیل احساس خوبی به مردم دادند و ان‌شاالله این نتایج ادامه‌دار باشد.

* ناظم‌الشریعه سرمربی ایران در کنفرانس خبری پیش از بازی، عدم انجام دیدارهای دوستانه را یکی از مشکلات اصلی‌شان دانست که آنها را در مرحله گروهی با آن نتایج روبه‌رو کرده بود؛ او امیدوار به پیروزی شاگردانش برابر روسیه حریف دیرینه‌شان است.

 

1145995

 

* اسکوروویچ سرمربی روسیه هم در نشست خبری قبل از این مسابقه عنوان کرده ایران شایستگی‌های خود را با پیروزی مقابل برزیل نشان داده ولی آنها به دنبال رسیدن به فینال هستند.


 

دیدگاه‌ها