کد خبر : 1361373 | 07 مهر 1395 ساعت 09:53 | 12.2K بازدید | 0 دیدگاه

کارخانه: مسن‌های تیم ملی خودشان بروند

سرمربی سابق تیم های ملی ایران می گوید که اصلاً درست نیست بعد از هر تورنمنتی، سرمربی را عوض کنیم چون او در همه موارد مقصر نیست.

کارخانه: مسن‌های تیم ملی خودشان بروند

به گزارش "ورزش سه"، مصطفی کارخانه سرمربی تیم والیبال بانک سرمایه که سابقه هدایت تمام رده های سنی ملی را دارد در مورد شرایط ایران بعد از المپیک به تسنیم می گوید:« به تکامل رسیدن در والیبال،‌ بسیار سخت و زمان‌بر است و نمی‌توان بازیکنان جوان را بلافاصله به تیم بزرگسالان تزریق کرد. در گذشته چنین کاری انجام دادیم ولی نتیجه نگرفتیم. در مجموع می‌توان یک یا دو بازیکن را از تیم اصلی حذف کرد تا بازیکنانی که در لیگ آبدیده می‌شوند به تدریج جایگزین آنها شوند. ما همیشه باید 20 بازیکن آماده برای تیم ملی داشته باشیم.»


او در مورد مساله خداحافظی تعدادی از ملی پوشان هم گفت:«حضور در تیم ملی تا سن 33 و 34 سالگی جایز است و بهتر است بازیکنانی که این سن را رد می‌کنند، خودشان تیم ملی را کنار بگذارند. بهترین نمونه این موضوع، محمد ترکاشوند است که در سن 31 سالگی با احترام و در اوج توانایی از تیم ملی خداحافظی کرد.»

 

سرمربی پیشین تیم ملی در مورد سرمربی آینده تیم ملی ایران اعتقاد دارد:«من اعتقادی به تغییر مکرر سرمربی تیم ملی ندارم. در واقع اصلاً درست نیست که بعد از هر تورنمنتی، سرمربی را عوض کنیم چون او در همه موارد مقصر نیست. تیم ملی و عملکرد سرمربی باید به صورت دقیق ارزیابی و ایرادهای موجود برطرف شوند. نباید به عنوان اولین راه حل، سرمربی را تغییر داد و در واقع او را فدا کرد. به این ترتیب، شیرازه تیم از هم پاشیده می‌شود. این موضوع مهمی است و نباید مورد غفلت واقع شود. داورزنی، مدیر لایقی است و توانایی گرفتن تصمیم مناسب در مورد سرمربی تیم ملی را دارد. در این بین باید از تفرقه افکنی پرهیز و نقدهای منصفانه پذیرفته شود.»

دیدگاه‌ها