کد خبر : 1361667 | 08 مهر 1395 ساعت 10:29 | 15.7K بازدید | 0 دیدگاه

اهداف جدیدی برای والیبال ایران ترسیم می‌شود

عملکرد ایران در جام آسیا از نگاه سیچلو

خوان سیچلو مربی تیم ملی والیبال ایران در گفت وگویی تفصیلی عملکرد تیم ها از جمله ایران را در جام کنفدراسیون مردان آسیا تحلیل کرد و درباره حال و آینده والیبال ایران گفت.

عملکرد ایران در جام آسیا از نگاه سیچلو

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از  روابط عمومی فدراسیون والیبال، خوان سیچلو در پایان پنجمین دوره مسابقات والیبال جام کنفدراسیون مردان آسیا، گفت: این مسابقات، تورنمنت بسیار مهمی برای پرورش بازیکنان بود چون به خوبی تحت فشار قرار گرفتند.


وی عملکرد تیم ملی "ب " والیبال ایران را در این رقابت ها خوب ارزیابی کرد و گفت: تیم ایران عملکرد خوبی داشت چون هم به فینال راه یافت و هم قهرمان شد. البته عملکرد خوب تیم ایران تنها راه یابی به دیدار نهایی نیست، بازیکنانش نیز خیلی خوب کار کردند. مخصوصاً وقتی تحت فشار قرار گرفتند، خوب عمل کردند.


مربی تیم ملی والیبال تصریح کرد: خیلی از بازیکنان در تست و ارزیابی بودند که می‌توانند در شرایط پر استرس و فشار، عملکرد خود را انجام دهند که بسیاری از آنان از این آزمون‌ها موفق خارج شدند. بازیکنان تیم ملی ب نشان دادند که به این سطح از حرفه‌ای بودن رسیده‌اند که عملکرد خودشان را در مسابقات پرفشار حفظ کنند.


وی با بیان این که عملکرد علیرضا بهبودی کاپیتان تیم ملی "ب" ایران می‌تواند مثال و الگوی خوبی برای جوانان باشد، خاطر نشان کرد: این بازیکن الگوی خوبی از نظر نوع نگرش برای بازیکنان ایران است، چون وقتی لوزانو این بازیکن را از تیم"الف" کنار گذاشت و به المپیک نبرد، از لوزانو خواست که اگر می‌شود با تیم ب به جام کنفدراسیون والیبال آسیا برود و در این رقابت‌ها در بالاترین سطح ممکن از تیم ملی خداحافظی کند. این بازیکن از هشت صبح تا آخر شب تمرین کرد و در مسابقات نیز پرتلاش ظاهر شد و مدیریت خوبی نیز در داخل زمین بر بازیکنان تیم ایران داشت.


سیچلو ادامه داد: از سوی دیگر، خیلی از بازیکنان وقتی به تیم ملی دعوت می شوند، تنها حضور در تیم الف را قبول می‌کنند، اما بهبودی نشان داد وقتی صحبت از پرچم ایران می شود، تیم الف و ب برایش فرقی ندارد و باید برای دفاع از ایران تلاش کرد. این بازیکن در خدمت تیم ملی کشورش بود و نمونه خوبی برای جوانان والیبالیست ایران است.
مربی تیم ملی والیبال درباره عملکرد بازیکنان تیم ملی ب و احتمال دعوت آنان به تیم "الف" ، تصریح کرد: خیلی از این بازیکنان امسال در فهرست تیم "الف" بودند، این که سال بعد چه اتفاقی می‌افتد، من هم نمی‌دانم.


سیچلو  در ادامه درباره عملکرد سال 2016 والیبال ایران، اضافه کرد: اگر از نظر اهداف فدراسیون نگاه کنیم، والیبال ایران دو هدف بزرگ داشت که کسب سهمیه المپیک و صعود به مرحله دوم بازی های المپیک ریو بود، که به اهداف خود رسید. در لیگ جهانی نیز حضور خوبی داشتیم و تیم ملی ب هم در جام کنفدراسیون آسیا به دیدار نهایی راه یافت که در مجموع عملکرد خوبی محسوب می‌شود. همچنین در تیم ملی ب بازیکنان زیادی برای سال‌های آینده تیم ملی پرورش یافتند. از این نظر والیبال ایران کار خود را خوب انجام داده است و به اهدافش رسیده است.


وی با تاکید بر این که این موارد اهداف والیبال ایران تا پایان سال 2016 بوده که به آنها دست یافته است، اما برای آینده فدراسیون اهداف جدیدی ترسیم خواهد کرد، یاد آور شد: احتمالا قرار گرفتن در چهار تیم برتر رده بندی جهان و رفتن روی سکو در مسابقات مهم جهان ازجمله اهداف چهار سال آینده والیبال ایران است. برای رسیدن به اهداف باید تلاش بیشتری کرد و باید خیلی چیزها نیز تغییر کند.


مربی تیم ملی والیبال ایران درباره لیگ جهانی سال 2017 و حریفان ایران نیز گفت: در سطح یک این رقابت ها قرار داریم که بالاترین است و بهترین تیم های جهان حضور دارند. موقعیت خیلی خوبی است برای ارزیابی تیم ملی والیبال ایران که برای ماندن در سطح تیم های قدرتمند جهان چه کاری کردیم و در ادامه باید چه برنامه های داشته باشیم.

 

مربی تیم ملی والیبال ایران که قرار بود بامداد روز شنبه همراه با ملی پوشان به ایران بیاید، سیچلو درباره برنامه هایش در سفر به تهران گفت: ایده اولی بررسی وضعیت تیم های لیگ برتر ایران بود و اینکه امسال این مسابقات مهم چگونه برگزار خواهد شد که به تیم ملی نیز کمک کند، اما به نظر می رسد برخی تیم های لیگ برتری در اردوی برون مرزی هستند که اتفاقاً از تیم‌های مهم لیگ برتر ایران بودند. به همین دلیل این سفر را به زمان شروع لیگ برتر والیبال موکول کردم.

 

سیچلو در پایان سخنان خود گفت: خیلی خوشحال هستم که تیم ملی ب بعد از زحمات چندین ماه مزد سخت کوشی خود را با قهرمانی در جام کنفدراسیون مردان آسیا گرفت. آنان کل بهار و تابستان را از صبح تا شب تمرین کردند و زحمت کشیدند.


پنجمین دوره مسابقات والیبال جام کنفدراسیون مردان آسیا که از یکم مهرماه به میزبانی شهر ناخون پاتوم تایلند آغاز شده بود، شب گذشته با قهرمانی تیم ملی ب ایران به پایان رسید.

دیدگاه‌ها