کد خبر : 1361923 | 09 مهر 1395 ساعت 16:43 | 5K بازدید | 0 دیدگاه

بعد از برگزاری مراسم با شکوه برای والیبالی ها؛

گله ستاره‌های بسکتبال از بدرقه تلخ فدراسیون

خداحافظی دو والیبالیست قدیمی از تیم ملی به قدری باشکوه بود که اهالی بسکتبال گله مند شدند تا جایی که در شبکه های مجازی بنویسند؛ چرا برای بسکتبالیست های قدیمی نباید چنین مراسمی برگزار کرد؟

گله ستاره‌های بسکتبال از بدرقه تلخ فدراسیون

به گزارش "ورزش سه"، بازیکنانی مانند حامد آفاق ، مهدی کامرانی و صمد نیکخواه بهرامی. در این سال ها چهره های دیگری هم بودند که به تیم ملی آمدند، افتخار آفریدند و بدون خداحافظی رفتند. فدراسیون بسکتبال در کنار تمام انتقاداتی که به آن می شود، نشان داد برای خداحافظی مردانی که در آسیا و جهان افتخار آفریده اند هم برنامه ای ندارد.

 


فدراسیون بسکتبال ، کاپیتان صمد نیکخواه بهرامی را بعد از شش ماه که از تیم ملی کنار گذاشته شد به حال خود رها کرد. از مهدی کامرانی خبری نیست و آفاق هم در گیرودار بازی در تیم باشگاهی سعی می کند سکوت کند.

 


در میان این سه نفر اما صمد نیکخواه بهرامی شرایط دیگری دارد. کاپیتانی که از ۱۸ سالگی به تیم ملی رسید و افتخارات زیادی را پشت سر گذاشت. پیش از آن نیز صمد در گروه های سنی نوجوانان و جوانان یکی از بهترین های بسکتبال ایران بود.

 


کاپیتان به همراه برادرش مرحوم آیدین نیکخواه بهرامی بسکتبال را آغاز کرد و برادری و رقابت آنها تا سال ۱۳۸۶ ادامه داشت. بعد از آنکه آیدین در سانحه تصادف جاده شمال از دنیا رفت صمد داغ بزرگی دید. افتخارات مشترک آنها شروع شده بود که آیدین، صمد را تنها گذاشت.

 


صمد در بسکتبال ایران هر روز بزرگتر شد و به افتخار کاپیتانی تیم ملی رسید. قهرمانی جام باشگاههای آسیا، قهرمانی جام ملت های آسیا، بازی در المپیک و مسابقه های جهانی، بازی در تیم های خارجی و قهرمانی در تورنمنت های مختلف، از صمد نیکخواه بهرامی در بسکتبال ایران و آسیا چهره ای پرافتخار و با احترام ساخت. بسیاری در بسکتبال قاره کهن، بسکتبال ایران را با نام هایی چون صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی می شناسند.

 


کاپیتان پرآوازه بسکتبال ایران در استانداردهای فنی بسکتبال اروپا بوده تا جایی که زمانی در لیگ فرانسه به میدان رفت و مربیانی مانند بوسنیاک سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال بارها توانمندی های او و حدادی را برای بازی در تیم های اروپایی ستود.

 


صمد نیکخواه بهرامی چند سالی است در چین بازی می کند و در ۳۳ سالگی از تیم ملی کنار گذاشته شده است. او در این سن هم مورد توجه مربیان خارجی در لیگ چین است. صمد بسکتبالیست منظم و حرفه ای است و سال هاست حرفه ای تمرین و زندگی می کند. اگر بنا بر استفاده از بهترین هاست صمد همچنان از برترین های بسکتبال ایران است و در این تردیدی وجود ندارد.


کاپیتان صمد متهم به حرف هایی شد که هرگز به زبان نیاورده بود و در واقع عده ای برای فرار از واقعیت تلاش کردند حرف های او را دروغ جلوه بدهند اما موفق نبودند.


خداحافظی باشکوه والیبالیست های قدیمی تیم ملی، یک بار دیگر نشان داد بازیکنان باتجربه که سال ها در خدمت تیم ملی بودند و صادقانه افتخار آفریدند ارزشمند بوده و باید به اندازه شأن آنها با آنها رفتار کرد. فدراسیون والیبال شأن علیرضا بهبودی را در قهرمانی کاپ آسیا دید و شأن مهدی مهدوی این بود در یک روز خوب با حضور اهالی والیبال از تیم ملی خداحافظی کند اما شأن کاپیتان صمد  در بسکتبال چه شد؟ نسل طلایی موفقیتش به مردم تقدیم شد و این مردم هستند که در آینده برای نسل طلایی و کاپیتان این نسل، خداحافظی باشکوه برگزار می کنند.

دیدگاه‌ها