کد خبر : 1361997 | 10 مهر 1395 ساعت 11:30 | 149.4K بازدید | 7 دیدگاه

قهرمانی از اینجا آغاز می شود

پرسپولیس تکلیف خارجی‌هایش را مشخص کند!

پرسپولیس در روزی که انتظار می رفت با توجه به غیبت ملی‌پوشانش بتواند از نیمکت خود بهترین سود را ببرد، برابر حریف دسته دومی شکست خورد و از گردونه مسابقات حذفی کنار رفت.

پرسپولیس تکلیف خارجی‌هایش را مشخص کند!

گزارش "ورزش سه"، برانکو ایوانکوویچ که در طول هفت هفته گذشته از لیگ برتر با ترکیبی با ثبات پا به مسابقات گذاشته بود و کمتر از نیمکت خود سود برده بود تا عیار آن سنجیده شود.

 


برانکو در این دیدارها علیرغم برخی انتقادات که نسبت به عملکرد برخی بازیکنانش صورت می گرفت با همان ترکیب – بدون در نظر گرفتن مصدومیت و محرومیت- برابر رقیبان به میدان رفت تا بزرگترین علامت سوال مربوط به نیمکت این تیم و شرایط و کیفیت بازیکنان حاضر در آن باشد.

 


برانکو و مسوولان پرسپولیس البته در همان ابتدا با اعلام این موضوع که در صورت عدم حضور ملی پوشان تیم حاضر به رقابت در جام حذفی نیست، شرایط نیمکت خود را به گونه ای به نمایش گذاشت که آنها شرایط تقابل با حریف ولو کم نام و نشان و دسته دومی را نخواهند داشت.

 

 


با این حال اما ورای تمام مسائل سوال اصلی در مورد عملکرد این باشگاه در فصل نقل و انتقالات در خرید بازیکنان خارجی است. مسوولان پرسپولیس و البته سرمربی این تیم با توجه به عملکرد و کیفیتی که بازیکنان خارجی این تیم به نمایش گذاشته اند به نظر می رسد تنها به دلیل قانونی که باشگاه های ایرانی را مجاز به استفاده از سهمیه 3 به علاوه 1 بازیکن خارجی می کند، اقدام به خرید و جذب بازیکن خارجی کرده اند.

 

رادوشوویچ، آنتونی گولچ، پل یانسکی و پریمیوف جزو بازیکنانی هستند که در این فصل راهی باشگاه پرسپولیس شدند و هنوز نیز حرف و حدیث در مورد نحوه جذب و عملکرد آنها وجود دارد. نکته عجیب البته در مورد این چهار بازیکن بعد از گذشت هفت هفته از لیگ برتر، حضور کمتر از 100 دقیقه در ترکیب این تیم است.


پریمیوف در این بازی علیرغم ثبت تنها گل تیمش از نظر کیفی و استایل بازی در زدن ضربات و جا گذاشتن حریف و البته پاس نهایی به هم تیمی هایش یک ناکام بزرگ بود.  آنتونی گولچ، مدافع استرالیایی این تیم نیز با گذشته هفت هفته هنوز فرصتی برای بازی به دست نیاورده و در نهایت نیز در تصمیمی غیرحرفه ای بعد از تعطیلات لیگ به ایران بازنگشته تا این تیم در این مقطع حساس و بدون ملی پوشان خود مجبور به استفاده از دو وینگر چپ و راست در پست دفاع میانی شود. تا از این راه فرصت های زیادی نصیب تیم دسته دومی قشقایی شیراز شود.

 

1137407


پل یانسکی نیز که در جریان بازی با سپاهان و در حین گرم کردن! دچار مصدومیت شده بود نیز نتوانست در این بازی حساس خود را مهیای حضور در ترکیب کند تا در روزی که برانکو هر دو مدافع میانی تیمش را در اختیار نداشت، او روی نیمکت قرار گیرد و 120 دقیقه نظاره گر تلاش دیگر بازیکنان باشد. بازیکنی که البته در 7 دیدار قبلی این تیم نیز تنها 46 دقیقه در زمین حضور یافته بود تا وقت کشی های مربوط به بازی را انجام دهد.


رادوشوویچ علیرغم عملکرد فوق العاده ای که از خود به جا گذاشت و مانع از تلخ تر شدن شکست سرخپوشان شود در رقابت با علیرضا بیرانوند در لیگ برتر نتوانست خودی نشان دهد و نیمکت نشین این دروازه بان ملی پوش شد. با این حال او در جام حذفی علیرغم عملکرد مناسب در وقت های عادی، در ضربات پنالتی ناامید کننده ظاهر شد و روی هیچکدام از ضربات حریف نتوانست واکنش مناسبی به نمایش بگذارد.

 


همانطور که گفته شد به نظر می رسد برانکو ایوانکوویچ و مسوولان پرسپولیس تنها بر پایه استفاده از سهمیه جذب بازیکنان خارجی اقدام به عقد قرارداد با این بازیکنان کرده و آنها در طول هفته های پشت سر گذاشته از این رقابت ها نتوانستند هنوز عملکردی قابل قبول از خود به نمایش بگذارند. این مساله در نهایت می تواند در روزهایی که این تیم باید در دو رقابت لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر به مصاف حریفان برود و نیاز به نیمکت قدرتمندتری دارد با مشکل مواجه کند.

 

دیدگاه‌ها