کد خبر : 1362118 | 10 مهر 1395 ساعت 12:04 | 256.7K بازدید | 30 دیدگاه

دوره بهترین بودن ما خیلی کوتاه بوده است

برانکو: مثل مورینیو و گواردیولا عمل می‌کنم

فاجعه بود. اولین جمله برانکو ایوانکوویچ در مصاحبه‌اش با ورزش سه به این معناست که او هیچ بهانه‌ای برای این شکست ندارد.

برانکو: مثل مورینیو و گواردیولا عمل می‌کنم

 

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی سرخ پوشان که مثل همه پرسپولیسی‌ها صبح شنبه را با ناراحتی از شکست آغاز کرده، می‌گوید پرسپولیس باید بدون ملی پوش‌ها مسابقه‌ای مثل این را ببرد؛ اگرچه حریف شیرازی نمایشی بالاتر از انتظار داشته و شایسته تشویق و تحسین است.


این اولین گفت‌وگوی سرمربی پرسپولیس پس از شکست است؛ کسی که مسئولیت از دست رفتن اولین جام فصل؛ خیلی زودتر از حد انتظار، بر عهده اوست.


*آقای برانکو، شکست دیروز واقعا باورنکردنی بود. شما چه توضیحی برای این باخت دارید؟
اول از همه باید به بازیکنان حریف و کادر فنی و البته هواداران پرشور تیم قشقایی تبریک بگویم و البته از طرفداران پرسپولیس عذر بخواهم که نمایش مدنظرشان را در این بازی ندیدند. طبعاً ما بابت این شکست غمگین و عصبانی هستیم و بهانه‌ای هم برای بازی‌هایی مثل این وجود ندارد. من عقیده دارم پرسپولیس باید از نظر تیمی همیشه در کیفیتی باشد که یک مسابقه مثل دیروز را به سود خود تمام کند اما همیشه باید انتظار این را داشت که  روز، روز بد تیم باشد. ما قطعاً توانایی برد در شیراز را داشتیم اما اتفاقاتی مثل این در فوتبال می‌افتد. این که تیمی در یک دوره خوب، یک روز افت هم داشته باشد.

 

*آیا نبود ملی پوش‌ها علت شکست شما نبود؟
قطعاً آنها به ما کمک می‌کردند اما همان طور که گفتم ما باید بدون ملی پوش‌ها هم این بازی را ببریم. این جور باخت ها اصلاً برای ما خوب نیست و ما باید با پذیرش کوتاهی‌ها، تلاشمان را در روزهای آینده بیشتر کنیم.


*اولین موضوع، مسئله خارجی‌های تیم شماست که در بزنگاه دستتان را خالی گذاشتند.
ما دو خارجی در ترکیب داشتیم و یکی مصدوم بود. تنها یک نفر باقی می‌ماند که او گولچ است و به ایران برنگشته. این را باید از مدیران باشگاه بپرسید که چرا گولچ به ایران نیامده.

 

1146717


*شما تصمیمی در قبال این بازیکن ندارید؟
وقتی که او برگشت در این باره حرف دقیقم را می‌زنم. به هرحال صحبت سرمربی درباره بازیکن بار حقوقی دارد اما باید ببینیم بین او و باشگاه چه گذشته که او قید آمدن به ایران و حتی خبر دادن به ما را زده. البته هرچه که هست این رفتار در پرسپولیس و تیم من با پاسخ جدی مواجه خواهد شد.


* اگر بخواهیم انتقادی به شما داشته باشیم، بحث اصلی درباره همین خارجی‌هاست.

ببینید وقتی ما از فوتبال حرف می‌زنیم، باید توجه داشته باشیم که درباره چه حجمی از تضادهای طبیعی انسانی حرف می‌زنیم. به همین دلیل است که آرسن ونگر می‌گوید یک بازیکن خارجی برای تطبیق به 10 ماه زمان نیاز دارد. ما در حال حاضر در بالاترین سطح هم با این مشکل مواجه هستیم چه برسد به ایران که به هرحال انتخاب بازیکن خارجی خوب و مجاب کردن آنها خیلی راحت نیست. حتی می‌توانم بگویم به ندرت می‌توانید یک بازیکن عالی و متفاوت را به ایران بکشانید. شما تیم‌های دیگر را هم می‌بینید؛ که بازیکن خارجی عالی دارند یا نه. من به عنوان سرمربی پرسپولیس حرف شما را تأیید نمی‌کنم و توجهتان را جلب می‌کنم به موضوع لوکاماریچ که پارسال در ابتدای فصل زیر شدیدترین انتقادها بود اما در نیم فصل دوم یکی از بهترین‌های ما شد. ما باید صبر داشته باشیم. چراکه فوتبال یک کار زمان بر است و فرایندی طولانی لازم دارید تا یک تیم عالی داشته باشید.


 *مثلاً چقدر زمان نیاز داریم؟
ببینید بقیه تیم‌ها در دنیا چه می‌کنند تا به یک سلکشن (انتخاب تیم) خوب برسند و این مسیر چه زمان و تلاش و هزینه‌ای می‌برد. به هرحال این کار  آزمون و خطا هم دارد. مورینیو، گواردیولا، زیدان و بقیه خیلی زود از بازیکن‌ها ناامید نمی‌شوند. آنها می‌دانند که ساخت یک تیم خوب و یک مجموعه عالی زمان می‌برد، پس صبر می‌کنند و فقط به کار می‌چسبند. این همان کاری است که من هم در تمام دوران مربیگری انجام داده‌ام.

 

1146720

 

*خب، برگردیم به بازی ... آیا عقیده ندارید که بعضی بازیکن‌ها به اندازه کافی تلاش نکردند؟
من جواب سئوال شما را این طور می‌دهم که در فوتبال چیزی انجام پذیر نیست مگر با تلاش مستمر. برتری در فوتبال یک امر دائمی نیست و تنها درصورتی اتفاق می افتد که شما همیشه مشغول کار باشی. ما در یک دوره بهترین تیم ایران بوده‌ایم اما این زمان خیلی کوتاه بوده و فعلاً باید تلاش کنیم. برای این که پرسپولیس تبدیل به تیمی بشود که در همه جام‌ها مدعی است، باید خیلی کار کرد. البته ما در حال حاضر خوبیم اما باید بهتر هم بشویم.


*این که شما تیم را تعطیل کردید و دیر تمرین را شروع کردید، تصمیم اشتباهی نبود؟
ما تمرین را طبق برنامه ریزی و سر وقت شروع کردیم.


*اما خود شما در تمرین نبودید و آقای باقری تیم را تمرین داد.

کریم کاری که باید انجام می‌داد را انجام داد. برنامه تمرینی ما مشخص بود و او هم طبق برنامه و سیکل تمرینات پیش رفت.


*اما شاید همین غیبت یک روزه پیامی به بازیکنان داشت که حریف جمعه جدی نیست.
این را از بازیکنان بپرسید که ما تمرین‌ها را به شوخی برگزار می‌کنیم و جوک تعریف می‌کنیم یا هر تمرین برای ما یک روز کاری جدی است. من هیچ وقت تمرین را به شوخی نمی‌گیرم به خصوص که بازی ما در جام حذفی بود که هر اتفاقی در آن می افتد. بنابراین، بحث را با این جمله تمام می‌کنم که مسئولیت این شکست با من است. ما باید بهتر بازی می‌کردیم، موقعیت گل بیشتری می‌ساختیم و می‌بردیم. اما این فوتبال است، شاید روی زیبای فوتبال قسمت هواداران تیم حریف بود. ما مجبوریم از این شکست عبور کنیم اما مطمئن باشید آن را از یاد نمی‌بریم.

دیدگاه‌ها