کد خبر : 1362217 | 10 مهر 1395 ساعت 18:05 | 26.9K بازدید | 0 دیدگاه

مسوولیت این باخت را به گردن می گیرم

برانکو ایوانکوویچ: فوتبال جادویش را نشان داد

سرمربی کروات پرسپولیس در خلال تمرین امروز تیمش بعد از شکست مقابل قشقایی شیراز و حذف از جام حذفی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

برانکو ایوانکوویچ: فوتبال جادویش را نشان داد

به گزارش "ورزش سه"، برانکو ایوانکوویچ که همچنان بابت شکست در جام حذفی و حذف تیمش ناراحت است در حاشیه تمرین امروز تیمش به سوالات خبرنگاران پاسخ داد که در ادامه صحبت های او را در این باره خواهید خواند.

 


قشقایی با قلبش در زمین حاضر شد
قبل از هرچیز به تیم قشقایی تبریک می‌گویم که بازی را برد. با دلشان بازی کردند و آنچه مهم است آنها قلب شان را در زمین گذاشتند و ما شرمساری بزرگی برای خودمان و باشگاه به جا گذاشتیم و یک ناامیدی بزرگ برای هواداران ایجاد کردیم و شخصا از هواداران عذرخواهی می‌کنم.

 


بازی بدون ملی پوشان؟
بسیار غمگین هستم و مایوس شدم. تا به حال در سابقه مربیگری‌ام اینگونه در جام حذفی نباخته بودم. پرسپولیس نباید اینگونه بازنده شود. ناراحت و غمگین هستم. من مسئولیتش را به گردن می‌گیرم. به بازیکنانم اعتقاد دارم و همین تیم هم باید برنده می‌شد و تیم ما بدون ملی‌پوشان و مصدومان هم باید برنده می‌شدیم و هیچ توجیهی نداریم و باید برنده می‌شدیم.

 

حریف را دست کم نگرفته بودیم
برای این بازی هم تمریناتی داشتیم. حریف را دستکم نگرفتیم شاید بازیکنان از نظر روحی و روانی صدرصد برای این بازی آماده نشده بودند. من مقصرم و بازیکنان خودشان را از نظر روحی و روانی آماده نکرده بودند. برخی بازیکنان در پست‌های غیر تخصصی بازی کردند ولی بازهم می‌گویم توجیهی برای این باخت ندارم.

 

 

1146720

 


فاصله ای بین بازیکنانم نیست و باید می بُردیم
بله فاصله بین بازیکنان هست اما زیاد نیست زیرا نیمکت نشینان ما هم بازی کرده‌اند شاید تعداد زیادی بازی نکرده باشند اما تکرار می‌کنم باید این بازی را با همین بازیکنان را می‌بردیم. تیم ما باید برنده می‌شد.

 


کدام دروازه‌بان تضمین می دهد پنالتی‌ها را بگیرد؟
پنالتی شانسی است و 50 -50 است. رادوشوویچ یکی از بازیکنانی بود که در طول بازی خوب بود. توقع دارید از 6 پنالتی 5 پنالتی را بگیرد؟ پنالتی 50-50 است. چه کسی می‌تواند تضمین کند که پنالتی‌ها را بگیرد و کدام دروازه‌بان در جهان تضمین می‌دهد که از هر 5 پنالتی 5 پنالتی را مهار کند. من این انتقادها را در قبال ایشان درک نمی‌کنم.

 

بازیکنان باعث شرمندگی شدند اما ناامید نیستیم
این بازیکنان در لیگ زیاد بازی کردند اما دیروز یک روز استثنایی بود سال‌ها در فوتبال هستم و دیدیم این بازی‌ها پیش می‌آید. همین تیم در یک سال اخیر می‌دانید در چند مسابقه باخته است؟ بیش از 30 بازی انجام دادیم و فقط دو بار شکست خوردیم. دیروز به قشقایی هم نباختیم و در پنالتی نتیجه را واگذار کردیم. نباید همه چیز را زیر سوال ببریم. درست است که باعث شرمندگی شدیم و هواداران را نا امید کردیم اما ورزش و فوتبال همین است. در همه جای دنیا همه می‌دانند که جام حذفی به این شکل است. متاسفانه قربانی شرایط این جام شدیم و فوتبال شعبده خودش را نشان داد.

 


ذخیره‌ها مطمئن نیستند؟
 برای همین این مسائل را مطرح کردم. ما نمی‌توانیم عملکرد یکسال را به خاطر یک بازی زیر سوال ببریم. این بازیکنان خوب هستند. شما چه راه حلی دارید؟ شرایط به این شکل نیست که شما فکر می‌کنید. ما بازیکن گرفتیم اما پل‌یانسکی در هنگام گرم کردن مصدوم شد. اگر سیدجلال حسینی هم مصدوم شود دچار مشکل می‌شویم. مسی هم که در بارسلونا مصدوم می‌شود تیمش با مشکل روبرو می‌شود. به هر حال فوتبال همین است.

 


ضعف پرسپولیس در پست های حساس؟
می‌دانم شما چه می‌گویید بازیکن گرفتن به این شکل که شما می‌گویید نیست. برخی نخواستند به تیم بیایند و برخی به باشگاه‌های دیگر رفتند. اینطور نیست که همه شرایط به خواست ما باشد. بارسلونا هزینه بسیار زیادی در جذب بازیکن کرده اما همه آنها اکنون تعویضی هستند. بازیکن  باید مدتی از زمان حضورش در باشگاه بگذرد تا به فلسفه تیم  برسد. ونگر می‌گوید بازیکنی که به باشگاه جدید می‌آید 8 تا 9 ماه نیاز به زمان برای آداپته شدن دارد در باشگاه ما حسینی، بیرانوند و .. سریع به زمین می‌آیند و خوب هم کار می‌کنند. آرام‌طبع فصل قبل خوب بازی می‌کرد یا نه؟ او را به تیم آوردیم اما دیدیم ربیع‌خواه عملکرد بهتری دارد.

 


دلایل تعویض؟
عالیشاه در نیمه اول بازی کرد و مشکلی وجود نداشت. علوان‌زاده هم به جای علیپور آمد. از شما سوال می‌کنم علیپور چرا بیرون رفت؟ شما دیدید که بینی او شکست. با این شرایط که علیپور نمی‌توانست بازی کند. شهاب زاهدی هم به جای آرام‌طبع به زمین آمد تا هجومی‌تر کار کنیم.

 


برنامه باشگاه برای گولچ
گولچ با من و تیم اختلاف ندارد اصلا نمی‌دانستم او به استرالیا رفته فردا باید به باشگاه بروم و ببینم مشکل چه بوده است.

 


رابطه تیم ملی و باشگاه؟
 پرسپولیس قطعا باشگاهی نیست که برنامه تیم ملی را خدایی نکرده بر هم بریزد که بعدا به خاطر نتیجه بد احتمالی که شاید به دست بیاید ما را مقصر اعلام کنند همه ما دوست داریم تیم ملی موفق شود.

دیدگاه‌ها