کد خبر : 1363050 | 14 مهر 1395 ساعت 09:05 | 34K بازدید | 0 دیدگاه

بنیادکار، آماده نبرد ایران-ازبکستان (عکس)

یکی از زیباترین ورزشگاه های ساخته شده در سال های اخیر آسیا، میزبان جدال حساس تیم ملی برابر ازبکستان خواهد بود.

به گزارش "ورزش سه"، همواره عادت داشتیم شاهد برگزاری دیدار ازبکستان با ایران در ورزشگاه قدیمی شهر تاشکند، یعنی استادیوم ملی باشیم؛ اما با افتتاح ورزشگاه زیبا  و مدرن بنیادکار، محل برگزاری بازی های ملی ازبک ها نیز تغییر کرد تا فردا ملی پوشان در این استادیوم زیبا به مصاف صدرنشین گروه بروند.


استادیومی که چند سال پیش با هزینه ای بالغ بر 137 میلیون یورو توسط مالکان باشگاه بنیادکار ساخته شد و همه نگاه ها را معطوف به خود و شهر زیبای تاشکند در آسیای میانه کرد. ظرفیتی 30 هزار نفری با مهندسی فوق مدرن و دیزاین حرفه ای باعث شد تا ناظران فیفا در بازدید از این مجموعه مسقف، ارزش 5 ستاره به ورزشگاه بدهند تا بنیادکار استادیوم هم رده ورزشگاه هایی 6 ستاره؛ همچون امارات لندن، آلیانز آرنا مونیخ و ... قرار بگیرد.


در فاصله دو روز تا بازی حساس با ایران، فدراسیون فوتبال ازبکستان با انتشار تصاویری از این ورزشگاه اعلام کرد که استادیوم بنیادکار کاملا آماده میزبانی از حساس ترین جدال تیم های ملی ایران و ازبکستان  است. در یکی از این تصاویر مسئولان ورزشگاه از تکنولوژی مدرن تابش پرتو برای تقویت چمن سود می برند که این کار در ورزشگاه های مدرن اروپا انجام می گیرد.

 

1147800

 

1147801

 

1147802

دیدگاه‌ها