کد خبر : 1363329 | 15 مهر 1395 ساعت 14:50 | 14.3K بازدید | 0 دیدگاه

پنجعلی: فوتبال ایران هرگز خارجی خوبی به خودش ندیده

مشکل خارجی‌ها فقط برای پرسپولیس نیست

پیشکسوت تیم پرسپولیس اعتقاد دارد که اکثر خارجی های فوتبال ایران، کیفیت لازم را ندارند.

مشکل خارجی‌ها فقط برای پرسپولیس نیست

به گزارش "ورزش سه"، بحث انتقاد از بازیکنان خارجی پرسپولیس مدت ها است مطرح شده و مسائل ریز و درشت زیادی در این باره گفته می شود. محمد پنجعلی، پیشکسوت باسابقه تیم پرسپولیس، درباره وضعیت خارجی های این تیم می گوید: «بحث حضور یا عدم حضور  بازیکنان خارجی سال‌های ‌سال است که در لیگ ایران با جذابیت ‌ویژه‌ای دنبال می‌شود. بسیاری اعتقاد دارند که فوتبال ایران پتانسیل حضور بازیکنان خارجی مطرح را ندارد؛ البته حق هم دارند؛ به این دلیل که ما نه می‌توانیم هزینه قابل توجهی برای آنها صرف کنیم و نه این‌ه لیگ ما این جذابیت را دارد که بازیکنان خارجی در آن حضور پیدا کنند.»


او ادامه می دهد: «امروز بحث پرسپولیس یا استقلال نیست. اکنون اگر محاسبه درستی داشته باشیم، متوجه می‌شویم که حتی تعداد کمی بازیکن خوب خارجی هم در سال‌های اخیر در لیگ ما حضور نداشتند. اکنون پرسپولیس از خارجی‌های بی‌کیفیت ضربه می‌خورد و هیچ فردی هم درباره این معضل پاسخگو نیست.»


پیشکسوت پرسپولیس در ادامه تاکید می کند: «این‌که این بازیکنان از کجا می‌آیند و چگونه وارد باشگاه‌های ما می‌شوند، پروسه‌ای است که می‌توان درباره آن تحقیق کرد. بعضی مواقع با دیدن نوع بازی بازیکنان خارجی با خودم فکر می‌کنم که آیا این بازیکنان در رشته فوتبال فعالیت دارند یا این‌که در رشته دیگری مشغول بوده‌اند؟! انگار این بازیکنان  آمده‌اند تا مدتی تفریح کنند، پول بگیرند و بروند!»


پنجعلی در ادامه می گوید: «این معضل اکنون پرسپولیس را درگیر کرده است؛ البته اگر تاریخ فوتبال این کشور را  ورق بزنیم، می‌بینیم که تا به امروز حتی یک بازیکن مطرح نیز در سطح جهانی در فوتبال ما حضور نداشته که این موضوع در نوع خود قابل توجه است. چند بازیکن جدید پرسپولیس نیز چنین شرایطی دارند. باید بپذیریم بازیکنانی که اخیرا جذب شده‌اند، به هیچ عنوان در حد و اندازه‌های تیم پرسپولیس نیستند و دوستان، به جای اینکه از زیر بار این موضوع فرار کنند، بهتر است به آن بپردازند و بگویند که اشتباه کردند و چنین بازیکنانی را به کشورشان بازگردانند.»


وی می افزاید: «تیمی مانند پرسپولیس می‌توانست به جای جذب چنین بازیکنانی از چند بازیکن جوان مستعد ایرانی استفاده کند تا در مواقع ضروری به کمک تیم بیایند، نه این‌که باری روی دوش تیم باشند. روزی باید به فکر حذف چنین فلسفه‌ای از فوتبال کشور باشیم؛ زیرا باعث پسرفت و عقب گرد فوتبال ما می‌شود.»

دیدگاه‌ها