کد خبر : 1366248 | 28 مهر 1395 ساعت 23:09 | 55K بازدید | 0 دیدگاه

در شب اشتباهات پرتعداد مدافعان سیتی

بارسا 4-0 سیتی؛ سلاخی پپ در نوکمپ

بارسلونا موفق شد با درخشش لیونل مسی و البته اشتباهات مرگبار سنگربان و مدافعان تیم میهمان، با 4 گل منچسترسیتی را شکست داده و با اقتدار در صدر جدول قرار بگیرد.

بارسا 4-0 سیتی؛ سلاخی پپ در نوکمپ

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا در شرایطی به مصاف منچستر سیتی می رفت که با کسب حداکثر امتیازات در صدر جدول گروه قرار گرفته بود. تنها حادثه مهم 10 دقیقه ابتدایی، مصدومیت آلبا و ورود لوکاس دینه به جای او به میدان بود. دو تیم در دقایق ابتدایی به ارزیابی یکدیگر پرداختند و سنگربانان هیچ یک از دو تیم به زحمت نیفتادند.

 

 

1151209

 

 

با مسلط شدن شاگردان انریکه بر جریان بازی، بارسلونا موفق شد در دقیقه 17 و روی اشتباه و ناهماهنگی مدافعان سیتی به گل برسد. توپربایی مسی و همکاری او با اینیستا با پاس دیدنی هافبک اسپانیایی همراه بود و البته اشتباه نابخشودنی فرناندینیو، مسی را در موقعیتی بسیار خوب قرار داد و او نیز با جا گذاشتن براوو، اولین گل میزبان را وارد دروازه حریف کرد.

 

 

1151212

 

1151213

 

دقایقی بعد، بارسلونا باز هم می توانست روی همکاری زیبای مسی نیمار و سوارز به گل برسد که ضربه سوارز دقت لازم را نداشت و به تور کناری دروازه براوو برخورد کرد تا آه از نهاد هواداران این تیم بلند شود. در دقایق بعدی، بارسلونا کاملا حاکم توپ و میدان بود اما خطر خاصی روی دروازه سیتی ایجاد نکرد و شاگردان گواردیولا نیز کاملا تحت تاثیر بازی بارسلونا قرار داشتند.

 

تکل خشن داوید سیلوا در دقیقه 28 بر روی پای پیکه، یک کارت زرد برای این هافبک خلاق به همراه داشت و بعد از چند دقیقه، بالاخره پیکه نیز به علت مصدومیت جای خود را به جرمی متئو داد تا دومین تعویض اجباری بارسا در خط دفاعی در همان نیمه اول انجام شود. لحظاتی بعد، پاس بلند اومتیتی، نیمار را در موقعیت خوبی قرار داد که خروج براوو مانع از ایجاد خطری جدی شد. اولین هجوم منچستر سیتی در دقیقه 36 و با نفوذ دی بروین ایجاد شد که پاس عرضی او در اختیار تراشتگن قرار گرفت.

 

 

1151211

 

 

جدی ترین خطر سیتیزن ها در دقیقه 38 و با حرکت انفرادی زیبای گوندوغان شکل گرفت که ضربه او در محوطه جریمه با عکس العمل خوب تراشتگن همراه بود و دروازه میزبان بسته ماند. در دقیقه 40، خطای فرناندینیو بر روی نیمار از سوی داور با کارت زرد همراه بود. در آخرین لحظات نیمه اول و روی یک ضربه ایستگاهی، جان استونز در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفت اما ضربه سر او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

 

1151221

 

 

در اوقات اضافه، پاس عمقی مسی، سوارز را در موقعیتی تک به تک قرار داد اما ضربه او با 2 عکس العمل متوالی از براوو همراه بود و در آخرین ثانیه های نیمه اول، دی بروین نیز در باز کردن دروازه بارسا ناکام ماند تا نیمه اول با همان یک گل برتری به سود میزبان به پایان برسد.

 

اولین خطر بارسا در نیمه دوم روی ارسال مسی و ضربه سر اومتیتی همراه بود که این توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.  در دقیقه 54، براوو با اشتباهی سهمگین کار سیتی را بسیار دشوار کرد. اشتباه او در پاس دادن باعث شد توپ در برابر سوارز قرار بگیرد و ضربه او با هند سنگربان شیلیایی همراه بود که داور براوو را با کارت قرمز مستقیم جریمه کرده و سیتیزن ها 10 نفره به بازی ادامه دادند. کابایرو به جای نولیتو وارد میدان شد و درون دروازه تیم مهمان قرار گرفت.

 

 

1151223

 

1151222

 

 

 

10 نفره شدن منچسترسیتی خیلی زود باعث شد تا بارسلونا گل دوم را به ثمر برساند. همکاری اینیستا و مسی و ضربه دقیق پای چپ ستاره آرژانتینی در گوشه دروازه قرار گرفت تا کار شاگردان گواردیولا دشوارتر از قبل شود.

 

 

دقایقی بعد، دی بروین در موقعیتی خوب قرار گرفت اما ضربه زمینی او با عکس العمل زیبای تراشتگن همراه بود تا دروازه بارسا همچنان بسته بماند. با ورود آگوئرو به میدان، حملات مهمان به شکل جسته و گریخته ادامه داشت اما منجر به ایجاد موقعیت خطرناکی نمی شد. بارسلونا نیز چند بار و روی حرکات مثلث هجومی خود به دروازه کابایرو نزدیک شد که هیچ کدام ثمری نداشت. 

 

اما این پایان کار نبود و روی پاس رو به عقب گوندوغان و اشتباه عجیب استونز، لوییس سوارز موقعیت بسیار خوبی را برای مسی فراهم کرد و او نیز با یک بغل پای دقیق، سومین گل خود و بارسا را به ثمر رساند تا شبی رویایی را در نیوکمپ پشت سر بگذارد.

 

 

1151227

 

 

در دقیقه 87، حرکت فوق العاده مسی و سرنگون شدن او در محوطه جریمه، داور را مجاب کرد تا نقطه پنالتی را نشان دهد. بر خلاف انتظار، نیمار پشت ضربه قرار گرفت و ضربه نه چندان خوب به سمت چپ با عکس العمل کابایرو همراه بود تا گل چهارم بارسا به ثمر نرسد.

 

 

1151230

 

 

اما چند لحظه بعد خود نیمار روی پاس مسی و با حرکتی انفرادی، گل چهارم بلوگرانا را به ثمر رساند تا شکست شاگردان گواردیولا سنگین تر شود.

 

 

1151228

 

1151229

 

 

در ادامه نیز اتفاق خاصی رخ نداد و بارسا موفق شد در نهایت با 4 گل از سد منچسترسیتی گذر کند.

دیدگاه‌ها