کد خبر : 1366741 | 30 مهر 1395 ساعت 22:16 | 70K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش:

گربه‌سیاهِ پرسپولیس‌حریف بی‌خطر برای‌استقلال

استقلال موفق شد با دو گل سایپا را در ورزشگاه آزادی شکست دهد.

گربه‌سیاهِ پرسپولیس‌حریف بی‌خطر برای‌استقلال

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان علی منصوریان عصر امروز در مقابل دیدگان حدود 40 هزار هوادار سایپا را با دو گل شکست دادند و با کسب سومین پیروزی متوالی به طور کامل از بحران خارج شدند. پیروزی بر سایپا در حالی به دست آمد که این تیم عموما حریف آسانی برای استقلال و حریفِ قدر و شکست ناپذری برای پرسپولیس بوده است. نارنجی پوشان بارها در مقاطع حساس گربه سیاه پرسپولیس شده اند و با امتیاز گیری از این تیم کار را برایشان سخت کرده اند.

 

به طور نمونه شاگردان مجید جلالی فصل پیش 5 امتیاز حساس را از سرخ ها در مجموع گرفتند و آن طرف 4 امتیاز را تقدیم آبی ها کردند. آن ها در نیم فصل اول و در هفته های ابتدایی پرسپولیس را شکست دادند و به شکست های آن زمان پرسپولیس تداوم بخشیدند. آن برد در حالی شکل گرفت که دو پرسپولیسی سابق یعنی رضا نوروزی و غلام رضا رضایی برای سایپا گلزنی کردند و مهدی طارمی تک گل پرسپولیس را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. در نیم فصل دوم هم پرسپولیسی ها در حالی که تا دقایق پایانی با یک گل از حریف پیش بودند، مهدی دغاغله بازیکن سابق پرسپولیس دروازه این تیم را باز کرد و بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

 

در آن طرف استقلال و سایپا در نیم فصل اول به تساوی یک بر یک رسیدند اما هفته 28اُم و جایی که سرنوشت لیگ تا جایی به بازی ها آن روز بستگی داشت، در دیداری حساس شاگردان مظلومی موفق شدند با دو گل نارنجی پوشان را مغلوب کنند و در کورس قهرمانی باقی بمانند. این پیروزی برای آبی ها با شکست پرسپولیس مقابل نفت و علی منصور همراه شد تا شیرینی برد دو چندان شود و خاطره ای خوشایند برای آن ها ثبت شود.

 

البته این روند تنها مربوط به سال پیش نیست و پیش تر نیز سایپا حریف مشکل سازی برای پرسپولیس بوده است. در لیگ چهاردهم هم سایپایی ها با شکست پرسپولیس روند رو به رشد تیم حمید درخشان را قطع کردند و مانع از اوج گیری پرسپولیس شدند. در نیم فصل دوم هم سرخپوشان دیداری را که با دو گل از حریف پیش بودند با تساوی عوض کردند! استقلال در فصل چهاردهم 6 امتیاز از سایپا گرفت و همان 6 امتیاز برای آبی ها و از دست دادن 5 امتیازِ بازی با سایپا برای سرخپوشان باعث شد تا استقلال در نهایت دو رده بالاتر از پرسپولیس قرار گیرد.

 

فصل پیش از آن نیز شاگردان علی دایی اولین شکست فصلشان را در کرج و مقابل همین سایپا تجربه کردند و در پایان فصل نیز با اختلاف 2 امتیاز نسبت به صدر دوم شدند تا دستشان از جام کوتاه بماند. البته هر فصل 30 بازی دارد و امتیازات را می توان از پیروزی بر دیگر تیم ها نیز به دست آورد اما این چنین که از فصل های پیش مشخص است سایپا در مقاطع حساس گربه سیاه سرخ ها و حریف آسان آبی پوشان بوده است.

 

محمد همتی

دیدگاه‌ها