کد خبر : 1366766 | 01 آبان 1395 ساعت 09:31 | 214.5K بازدید | 6 دیدگاه

جولان فانتزیست ها و مدافعان در لیگ؛

تیم منتخب هفته نهم لیگ برتر

هفته نهم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که پرسپولیس توانست صدرنشینی اش را در اهواز حفظ کند و استقلال نیز به همراه منصوریان نوید روزهای خوب را با پیروزی برابر سایپا داد.

تیم منتخب هفته نهم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، هفته نهم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که صبای قم برابر گسترش در تبریز دست به کار بزرگی زد و در حالی که با اخراج 2 بازیکن تیمش، 9 نفره به کار خود خاتمه داد به تساوی بدون گل دست یافت و پرسپولیس نیز نیمه اول بد در اهواز را با تساوی در پایان بازی برابر استقلال خوزستان به پایان رساند. شاگردان علیرضا منصوریان نیز توانستند نارنجی پوشان را با دو گل شکست دهند تا استقلال با صعود به رده پنجم جدول به حضور در جمع مدعیان پیش از تعطیلات در هفته آتی امیدوار شود. تیم منتخب هفته نهم لیگ برتر که توسط کارشناسان ورزش سه انتخاب شدند را بازیکنانی از استقلال، پرسپولیس، استقلال خوزستان، نفت تهران و آبادان، فولاد، تراکتورسازی و سپاهان تشکیل داده اند تا نیمی از تیم های لیگ در آن سهم داشته باشند.


مهدی رحمتی (استقلال تهران)


شاید این روزها علیرضا منصوریان باید از جمله معروف عبدالله ویسی وام بگیرد و به ستایش از دروازه بان تیمش بپردازد که بار دیگر سه امتیاز ارزشمند را مدیون واکنش اوست. مهدی رحمتی در دو صحنه برابر حمله وران سایپا توانست دروازه تیمش را حفظ کند تا سعید لطفی و مسعود حسن زاده را در راه رسیدن به دروازه اش ناکام کند. شاید اگر هر کدام این ضربه ها در نیمه اول وارد دروازه استقلال می شد این تیم برای رسیدن به پیروزی مقابل سایپا با مشکل بزرگی مواجه می شد و منصوریان بازیابی شرایط تیمش را مدیون مهارت این دروازه بان و رهبری او در زمین است.

 

1151751


میلاد فخرالدینی (نفت تهران)


مدافع راست کنار گذاشته شده استقلال تهران در شبی که همه چیز برای شکست یاران علی دایی مهیا بود توانست با پنالتی سرنوشت ساز خود جریان بازی را به سود سرخپوشان کند و در نهایت این نفت تهران باشد که شکست را در لحظات پایانی با پیروزی تغییر دهد. فخرالدینی که با استفاده از قدرت تکنیکی و سرعتش در این بازی بارها برای رسیدن به دروازه ذوب تلاش کرده بود در نهایت توانست روی یکی از حملات پنالتی حساس تیمش برای کسب پیروزی را کسب کند و علی دایی را از شکست برابر شاگردان مجتبی حسینی نجات دهد.

 

1151560


علی عبدالله زاده (صنعت نفت آبادان)


مدافع راست هفته های گذشته زردپوشان آبادانی در این بازی از سوی نادر دست نشان به عنوان مدافع میانی به کار گرفته شد و توانست نظرها را به خود جلب کند. بازیکن جوان و 24 ساله نفت آبادان روز پرفروغی را در کنار دیگر مدافعان تیمش برای مهار مهاجمان ماشین سازی پشت سر گذاشت تا شاگردان رسول خطیبی همچنان برای رسیدن به امتیاز ناکام بمانند و برزیلی ها نیز به سه امتیاز ارزشمند دست یابند.

 

1151771


احسان حاج صفی ( سپاهان)


مدافع ملی پوش سپاهان در این دیدار با ضربه ایستگاهی فوق العاده و غیرقابل مهار خود توانست قفل دروازه سیاه جامگان را باز کند و زردپوشان اصفهانی را از بحران نتیجه گیری خارج کند. کاپیتان سپاهانی ها در روزی که بیشتر بازیکنان این تیم هفته گذشته را در شوک خداحافظی محرم نویدکیا پشت سر گذاشته بودند با قدرت رهبری بالای خود توانست تیم را برای رسیدن به نتیجه پیروزی همراهی کند و بازی کم اشتباهی را پشت سر گذاشت.

 

1151611


محمد نیک نفس ( نفت آبادان)


هافبک میانی نفت آبادان روز فوق العاده ای را برابر کاپیتان تیم ملی پشت سر گذاشت تا آندرانیک تیموریان و تیمش را مردان شکست خورده میدان تختی آبادان لقب دهد. نیک نفس با قدرت فیزیکی و ارسال پاس های موفق برای عناصر هجومی تیمش توانست در نیمه دوم بارها پایه گذار حملات تیمش لقب گیرد و در نهایت نفت آبادان را به همراه دیگر بازیکنان به سه امتیاز ارزشمند این بازی برساند.

 

1151772


سروش رفیعی (تراکتورسازی)


برطرف شدن موانع منتهی به حضور این بازیکن در تیم ملی باعث شده تا سروش رفیعی این روزها با انگیزه بالا به مرد غیرقابل انکار ترکیب تراکتورسازی تبدیل شود. در حالی که پنالتی منجر به گل ساسان انصاری می توانست در نیمه دوم تراکتورسازی را تیم بازنده میدان لقب دهد، رفیعی با حرکت زیبا و در نهایت ضربه تمام کننده خود شکست را از اردوی سرخپوشان تبریزی خارج کرد. این بازیکن با حرکتی دیدنی و با دیدی بالا سعید آقایی را صاحب توپ کرد و در ادامه با نفوذ به داخل محوطه جریمه و بازپس گیری توپش توانست گل تساوی را به ثمر برساند.

 

1151090


اسماعیل شریفات (فولاد خوزستان)


بازیکن تکنیکی فولاد خوزستان انتقام سختی از امیر قلعه نویی با گل فوق العاده خود گرفت. اسماعیل شریفات که پیش از این با تصمیم سرمربی فعلی تراکتورسازی از استقلال دور شده بود، در تقابل با این مربی توانست گل زیبایی به ثمر برساند و در ادامه نیز بارها با حرکات و فرارهای خود مدافعان تراکتورسازی را دچار مشکل کرد. شریفات که توپ مناسبی را در درون محوطه جریمه از انصاری گرفته بود با دریبلی فوق العاده توانست دروازه محمدرضا اخباری را باز کند و گلر ملی پوش این تیم را مقهور تکنیک خود کند.

 

1151436


فرشاد احمدزاده (پرسپولیس)


شماره 10 پرسپولیس در پست وینگر راست ناجی بزرگ سرخپوشان از میدان اهواز لقب گرفت و توانست در دقایق پایانی با ضربه سر خود این تیم را با کسب امتیاز از زمین خارج کند. فرشاد احمدزاده که به عنوان یکی از تکنیکی ترین بازیکنان پرسپولیس شناخته می شود در نیمه دوم توانست توازن در جدال دو تیم را به وجود آورد و بارها با حرکات طولی و عرضی و ارسال های خود بازیکنانش را روانه دروازه کرد. احمدزاده که از قامت کوتاهی نیز در شرایط عادی برای سرزنی برخوردار است، توانست از ارسال مناسب مسلمان برای رسیدن به گل و ضربه سر پشت به دروازه اش سود ببرد و اینگونه پرسپولیس را با کسب امتیاز از زمین خارج کند.

 


محسن کریمی (استقلال تهران)


زننده یکی از زیباترین گل های این هفته لیگ برتر بار دیگر توانایی های خود را به عنوان بازیکنی آینده دار در فوتبال ایران به نمایش گذاشت. محسن کریمی که در میان ستاره های آبی پوش کمتر به بازی گرفته می شود در نیمه دوم توانست از شرایط بدنی و مصدومیت خسرو حیدری سود ببرد و نفر جایگزین این بازیکن شود. او دقایقی بعد توانست با ضربه ای فنی و جالب توجه دروازه سایپا را باز کند و میلاد فراهانی را مقهور ضربه اش کند. کریمی که یکی از اکتیوترین و با انرژی ترین بازیکنان استقلال نیز محسوب می شود در نیمه دوم توانست نظرها را به خود جلب کند و نشان دهد از یک نیمه هم می توان برای نمایش بهترین بودن سود برد.

 


محمد قاضی (نفت تهران)


مهاجم بلند قامت نفتی ها فصل جدید را در یکی از بهترین شرایط خود استارت زده است و این مساله باعث شده تا اکنون با 6 گل زده در صدر جدول گلزنان قرار گیرد. محمد قاضی که به طور معمول فصل را با میانگین 8-9 گل زده به پایان می رساند، اکنون در هفته نهم و با 6 گل زده نوید شرایط بهتری را می دهد. خصوصا اینکه او در این هفته با دو گل منتهی به پیروزی نفت تهران نقش اصلی در کسب سه امتیاز تیمش داشت. این بازیکن باتجربه که توانست در دقیقه 88 با اعتمادبنفس بالا ضربه پنالتی تیمش را تبدیل به گل کند در ادامه و در چهارمین دقیقه از زمان تلف شده گل برتری این تیم را به ثمر رساند تا نفت بهترین پیروزی فصل خود را کسب کند.

 

1151524


رحیم زهیوی ( استقلال خوزستان)


مهاجم سوسنگردی استقلال خوزستان که یکی از گزینه های حضور در پرسپولیس در نقل و انتقالات شمرده می شد، انگیزه زیادی برای رسیدن به دروازه سرخپوشان در اهواز داشت و همین مساله نیز باعث شد تا مرد اول میدان غدیر لقب گیرد و بارها با استفاده از قدرت تکنیکی و شوتزنی اش روی دروازه علیرضا بیرانوند خطرساز شد. رحیم زهیوی که زننده تک گل تیمش در این بازی نیز بود اکنون با 4 گل زده توانسته در کورس رسیدن به آقای گلی باشد.

 


***
از دیگر بازیکنانی که می توانستند در این لیست و در بین نفرات منتخب این هفته جای گیرند می توان به حامد لک (صبای قم)، لوسیانو ادینیو (تراکتورسازی)، وریا غفوری (استقلال)، علی فاطمی (صبای قم) اشاره کرد.

دیدگاه‌ها