کد خبر : 1366820 | 01 آبان 1395 ساعت 12:32 | 9.9K بازدید | 0 دیدگاه

پنالتی را از روی نگاه ماهینی تشخیص دادم

شیخ‌ویسی: داور هم می‌توانست بگیرد، هم نگیرد

وحید شیخ‌ویسی با تصور اینکه دروازه‌بان اول استقلال خوزستان می‌شود از نفت تهران جدا شد و به اهواز رفت اما در همان بدو ورودش گفته می‌شد شانس زیادی برای رسیدن به دروازه استقلال خوزستان ندارد.

شیخ‌ویسی: داور هم می‌توانست بگیرد، هم نگیرد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی ، او در یک بازی که رافائل نمی‌توانست تیمش را همراهی کند درون دروازه استقلال خوزستان قرار گرفت و آنقدر خوب کار کرد که حالا دروازه‌بان اول آبی‌ها شده. شیخ‌ویسی که در مقابل پرسپولیس یکی از بهترین‌های تیمش بود، در مورد این بازی، اتفاقاتی که در آن افتاد، پنالتی پرسپولیس، حضور کودک سرطانی کنار تیم و ... صحبت می‌کند.

 

با نتیجه‌ای که مقابل پرسپولیس به دست آوردید باید تبریک بگوییم یا... ؟


 فکر می‌کنم با توجه به شرایط بازی باید تسلیت گفت چون ما از هر لحاظ برتر از پرسپولیس بودیم و باید می‌بردیم اما این اتفاق نیفتاد.


با وجود اینکه بازی سختی مقابل صدرنشین لیگ داشتید اما انگار تیم‌تان برای این بازی به چیزی جز برد فکر نمی‌کرد؟


 دقیقا همینطور است. ما در طول هفته بازی‌های پرسپولیس را آنالیز کرده بودیم و نقاط ضعف و قوت این تیم را در آوردیم البته در مورد تیم خودمان هم همین کار را کردیم تا با آمادگی کامل به میدان برویم. این نکات بارها به ما یادآوری شد و شب قبل از بازی هم تمرکز لازم برای بازی را داشتیم. ما می‌دانستیم بازی با صدرنشین سخت است اما به چیزی جز برد فکر نمی‌کردیم. خیلی خوب هم بازی را شروع کردیم و سرتر بودیم که بالاخره به گل رسیدیم. در نیمه دوم هم شروع خوبی داشتیم اما باتوجه به شرایط بازی رفته‌رفته عقب کشیدیم. با این روند هم خوب کار کردیم و می‌دانستیم فقط نباید خطا کنیم که این اتفاق افتاد.


یعنی می‌دانستید اگر ضربه کاشته نصیب پرسپولیس شود، نمی‌توانید کاری کنید؟


 به هر حال پرسپولیسی‌ها از ضربات کاشته به خوبی استفاده می‌کنند که این مساله کار ما را سخت کرد. در نهایت هم در دقایق پایانی گل خوردیم و بازی مساوی شد. از اینکه بازی مساوی شد خیلی ناراحت بودیم اما به هر حال گرفتن یک امتیاز از صدر جدول بد نبود.


خودت هم روز خوبی داشتی...


 خدا را شکر تمرکز خوبی داشتم و توانستم خوب کار کنم.


فقط پنالتی بدی دادی که البته گل نشد...


 راستش را بخواهید داور هم می‌توانست این خطا را پنالتی بگیرد و هم نگیرد چون من برای توپ رفته بودم اما علیپور قبل از اینکه برخوردی با من داشته باشد خودش را انداخت که خدا را شکر پنالتی گل نشد.


این پنالتی دقیقا مثل پنالتی هفته گذشته پرسپولیس- نفت بود.


 بله، در آن بازی هم بیرانوند چنین کاری کرد اما داور آن را پنالتی اعلام نکرد.


به هر حال جهت توپ را خوب تشخیص دادی...


 بله، من تا ثانیه آخر منتظر ماندم چون نمی‌خواستم زود تصمیم‌گیری کنم. می‌خواستم اول ماهینی ببیند بعد حرکت کنم.


یعنی از روی نگاهش جهت را تشخیص دادی؟


 دقیقا. نگاهش را دیدم و همان طرف پریدم.


به نظر می‌رسید اگر توپ حتی در چارچوب هم بود گل نمی‌شد.


 شاید چون تشخیصم خوب بود.


قبل از شروع رسمی بازی هم 2 پنالتی به بیرانوند زده شد که آنها گل شد...


 بله، ما یک میهمان ویژه برای این بازی داشتیم. مرتضی شریفی کوچولوی 10 ساله‌ای که دوست داشت به پرسپولیس گل بزند. او قبل از بازی با ما بود. ما به او قول دادیم در این بازی ببریم که در نهایت مساوی شد و شرمنده مرتضی شدیم. خیلی دوست داشتیم به خاطر مرتضی ببریم اما نشد. به هر حال او قبل از بازی 2 پنالتی نمادین به بیرانوند زد که گل شد و روحیه خوبی گرفت.


چرا در این بازی این همه تماشاگر آسیب دیدند؟


 زیاد در جریان اتفاقاتی که در بین تماشاگران افتاد نیستم اما بعد از اینکه پنالتی پرسپولیس گل نشد، سنگ‌های زیادی سمت من پرتاب می‌شد که حتی یکی از آنها بغل پایم خورد. نمی‌دانم این همه آجرپاره و سنگ چطور به ورزشگاه آورده شد اما اگر یکی از آنها به بازیکنی برخورد می‌کرد فاجعه بدی اتفاق می‌افتاد. سنگ‌ها آنقدر بزرگ بودند که من چند تای آنها را به ناظر بازی و عکاسانی که پشت دروازه‌ام بودند نشان دادم. متاسفانه تماشاگران پرسپولیسی پشت دروازه من بودند. به هر حال این اتفاقات خوب نیست و امیدوارم تماشاگران فقط برای لذت بردن از بازی بیایند.


این اتفاقات ممکن است برای استقلال خوزستان که نماینده ایران در آسیا است گران تمام شود؟


 بله، در آسیا هم شدیدتر برخورد می‌کنند و این اتفاقات ممکن است ضربه بدی به تیم بزند.


وقتی به استقلال خوزستان رفتی، گفته می‌شد دروازه‌بان اول تیم رافائل است اما زیاد طول نکشید که گلر یک شدی...


 خدا را شکر من از هفته چهارم که آمدم همه بازی‌ها بودم و اینجوری بود که رفته رفته خودم را ثابت کردم. البته مربیان و کادرفنی خیلی کمک کردند که امیدوارم به بهترین نحو جواب اعتماد آنها را بدهم.

 

در ابتدای فصل گفته می‌شد رافائل بهتر از خسوس است اما ظاهرا اینطور نبود.


 خب هر بازیکنی که تیم عوض می‌کند تا بیاید جا بیفتد زمان می‌برد. مخصوصا بازیکنی که از برزیل آمده باشد و انگلیسی‌اش هم زیاد خوب نباشد.


راستی جریان مطالبات‌تان از نفت تهران چه شد؟


 باشگاه نفت که همه را اذیت کرد و در آخر هم به پول‌مان نرسیدیم. من برای اینکه فسخ قراردادم را بگیرم مجبور شدم طلبم را ببخشم اما نه خودم و نه خانواده‌ام مسوولان نفت را حلال نمی‌کنیم.


بازی هفته آینده مقابل ذوب‌آهن را چطور می‌بینی؟


بازی با ذوب سخت است. مخصوصا اینکه ما باید از اهواز به اصفهان برویم و شرایط آب و هوایی آنجا برای‌مان سنگین است. به هر حال امیدواریم با دست پر برگردیم.


این بازی هم آخرین بازی است که با پورموسوی قول و قرار گذاشتید؟

 

زیاد وارد این مسائل نمی‌شوم اما بعد از آن تعطیلات را داریم و روز از نو و روزی از نو. البته این تعطیلات گذشته برای ما خیلی خوب بود چون تا الان از 2 بازی 4 امتیاز گرفتیم اما در کل تعطیلات اذیت‌کننده است.

دیدگاه‌ها