کد خبر : 1366824 | 01 آبان 1395 ساعت 12:39 | 11.5K بازدید | 1 دیدگاه

یاسین‌ در مثلت مدعیان قهرمانی لیگ برتر

تداوم پیشرفت‌ها و موفقیت‌های تیم یاسین‌پیشرو موجب شده است تا فوتسال‌دوستان قمی به تحقق رویای 18 ساله خود که قهرمانی در لیگ برتر فوتسال ایران است، بیش از پیش امیدوار شوند و مدیریت این تیم با الهام از تجربیات گذشته به دنبال تحقق مسیر موفقیت آمیز این تیم هستند.

یاسین‌ در مثلت مدعیان قهرمانی لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه" به نقل از فارس، گویا تعطیلات دو ماهه رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور به سبب حضور تیم ملی فوتسال کشورمان در اردوی آماده‌سازی و حضور در جام جهانی 2016 فوتسال برای تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم فرصت بسیار مناسبی برای افزودن بر آمادگی و قدرت این تیم بوده است زیرا یاسینی‌ها دو هفته متوالی بعد از تعطیلات در لیگ برتر فوتسال ایران نتایج بسیار خوبی کسب کرده‌اند.

 

*تحولات رو به پیشرفت یاسین‌پیشرو بعد از تعطیلات 2 ماهه لیگ برتر

نماینده فوتسال استان قم تا قبل از تعطیلات دو ماهه لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور از چهار مسابقه خود هفت امتیاز کسب کرده بود اما اکنون از دو بازی بعد از تعطیلات 6 امتیاز گرفته و با مجموع این اندوخته خود، هم اکنون یکی از سه ضلع مثلث مدعیان کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور به شمار می‌رود.

شاید به واسطه تغییر و تحولاتی که در نقل و انتقالات پیش از آغاز هجدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور در تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم ایجاد شد و این تغییرات به جدایی بهترین بازیکن لیگ شانزدهم یعنی علیرضا وفایی و مهره‌‌های ارزشمندی همچون محمدحسین کوهستانی و مسلم اولادقباد از نماینده فوتسال قم منجر شد، کمتر کسی تصور می‌کرد یاسین‌پیشرو قم بتواند در لیگ جدید عملکرد خوبی داشته باشد.

 

*ایجاد شور و شوق فوتسالی بین قمی‌ها توسط تیم متحول شده یاسین

حتی بسیاری از کارشناسان به واسطه این تغییرات و همچنین مسائل و مشکلات مالی موجود در تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم در آغاز فصل، جایگاه این تیم را بین یکی از تیم‌های نیمه پائین و حتی قعرنشین جدول رده‌بندی هجدهمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور متصور بودند.

تماشاگران فوتسال‌دوست قمی نیز در دو سه بازی خانگی این تیم چندان استقبالی از نماینده فوتسال قم نداشتند زیرا بازیکنان مورد علاقه آنها از یاسین‌پیشرو جدا شده بودند اما یاسینی‌ها اکنون در هجدهمین دوره لیگ برتر چنان نتیجه می‌گیرند که هر فوتسال‌دوست و علاقمندی را به خودی خود به طرفداری و علاقه برای دیدن بازی‌های این تیم جذب می‌کنند و به نوعی با نتایج موفق اخیر خود بار دیگر شور و شوق فوتسالی را بین علاقمندان به این رشته آورده‌اند.

 

*یاسین در فکر تحقق رویای 18 ساله فوتسال قم

فوتسال قم 18 سال است که در حسرت کسب نخستین عنوان قهرمانی خود در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر فوتسال ایران به سر می‌برد، در این سال‌ها که آغاز آن از اواخر دهه 1370 بوده و در حال حاضر لیگ برتر هجدهمین دوره خود را تجربه می‌کند، فوتسال قم سه نایب‌قهرمانی لیگ برتر را تجربه کرده اما هنوز قهرمان لیگ برتر فوتسال ایران نشده است.

سه نایب‌قهرمانی در لیگ‌های ششم، هفتم و چهاردهم تنها دستاوردهای فوتسال قم با درخشش تیم‌هایی نظیر ارم‌کیش قم و صبای قم بوده است و به غیر از این عناوین، فوتسال قم با اینکه همواره بین تیم‌های بالای جدول لیگ برتر حضور داشته اما مقام درخور توجهی کسب نکرده است.

اکنون تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم در لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور موقعیت بسیار خوبی دارد، هر چند نباید امکانات، شرایط مالی و شرایط حرفه‌ای یاسین‌پیشرو قم را با تیم صدرنشین لیگ برتر یعنی صنایع‌ گیتی‌پسند اصفهان و حتی تیم دوم جدول یعنی حفاری اهواز و تیم‌هایی نظیر تاسیسات دریایی تهران و دبیری تبریز مقایسه کرد، اما اگر این تیم از سوی مدیران خود به خوبی مدیریت شود، توانایی خلق شگفتی با اعجوبه فوتسال آسیا یعنی محمدرضا حیدریان را دارد.

 

*تبدیل باخت به پیروزی در سومین میهمانی لیگ هجدهم فوتسال ایران

تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم سومین مسابقه خارج از خود از فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور را در قم برابر تیم لبنیات ارژن فارس برگزار کرد و در حالی که نیمه نخست این دیدار را با نتیجه دو بر صفر باخته بود در نیمه دوم بسیار متفاوت و رویایی ظاهر شد و باخت را به پیروزی تبدیل کرد.

این در حالی است که امسال تعداد 14 تیم در مسابقات هجدهمین دوره لیگ برتر فوتسال قهرمانی باشگاه‌های ایران حضور دارند و بازی‌ در مدت 26 هفته به صورت رفت و برگشت به انجام می‌رسد تا تیم قهرمان برای حضور در مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا انتخاب شود.

بر این اساس تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم باید در 13 بازی خانگی و 13 میهمانی این فصل با رقبای خود دیدار کند، در حالی که 6 هفته از بازی‌ها سپری شده و نماینده فوتسال قم از سه بازی خانگی و سه میهمانی این فصل که مجموعا 18 امتیاز در آنها توزیع شده، تا کنون 13 امتیاز اندوخته است.

 

*چهارمین پیروزی و صعود مجدد یاسین پیشرو در رده‌بندی لیگ برتر

فوتسالیست‌های یاسین‌پیشرو قم که با کادر فنی جدید و البته با چندین تغییر وارد بازی‌های هجدهمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های ایران شده‌اند، بعد از کسب چهار پیروزی، یک تساوی و یک باخت با اندوخته 13 امتیازی، اکنون در فاصله پنج امتیازی تیم صدرنشین جدول یعنی صنایع گیتی‌پسند اصفهان و هم امتیاز با تیم دوم جدول یعنی حفاری اهواز، یکی از سه مدعی کسب عنوان قهرمانی دوره هجدهم لیگ برتر فوتسال به شمار می‌روند و برای موفقیت‌های بیشتر در این مسیر هم اکنون از روحیه بسیار خوبی برخوردار هستند.

شاگردان محمدرضا حیدریان در تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم در گام نخست از مسابقات فصل جدید لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور طبق برنامه‌ریزی فدراسیون فوتسال در خانه خود پذیرای تیم فرش‌آراء مشهد بودند و در خانه مقابل این تیم به تساوی رضایت دادند.

فوتسالیست‌های یاسین‌پیشرو قم در هفته دوم به میهمانی تیم مقاومت البرز رفتند و با برتری برابر این تیم نخستین پیروزی خود در لیگ هجدهم را با کسب سه امتیاز با ارزش به دست آوردند و سپس در خانه میزبان تیم دانشگاه آزاد اسلامی تهران بودند و این تیم را نیز شکست دادند.

شاگردان مرد تکنیکی فوتسال آسیا یعنی محمدرضا حیدریان در یاسین‌پیشرو قم در هفته چهارم و قبل از تعطیلات دو ماهه لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور بازی در میهمانی تیم شهروند ساری را باختند تا در دو ماه تعطیلی لیگ فرصت بسیار خوبی برای رفع نقاط ضعف خود داشته باشند.

 

* فوتسال ورزشی دوست‌داشتنی و فوق‌العاده مورد علاقه قمی‌ها

گویا تعطیلات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور برای یاسین‌پیشرو قم بیش از سایر تیم‌ها مفید بوده، زیرا شاگردان محمدرضا حیدریان در دو بازی متوالی بعد از این تعطیلی، دو پیروزی بسیار خوب کسب کرده‌اند و اکنون یکی از سه تیم مدعی قهرمانی در بالا جدول هستند.

یاسین‌پیشرو قم در هفته پنجم و نخستین بازی بعد از تعطیلات لیگ برتر توانست تیم انتهای جدولی آذرخش هرمزگان را در سالن شهید حیدریان قم با نتیجه پنج بر یک در هم بکوبد و در هفته ششم نیز در میهمانی تیم فوتسال لبنیات ارژن فارس دست به کار بزرگی زد و بازی باخته را برد.

در واقع یاسین‌پیشرو قم در بازگشتی شگفت‌انگیز، بازی دو بر صفر باخته در نیمه نخست را در نیمه دوم به پیروزی تبدیل کرد، در حالی که ناصر اطمینان چپ پای تکنیکی یاسینی‌ها زننده دو گل این تیم بود و دیگر گل‌ها توسط امین مجیدی‌پور و میثم ایلانلو به ثمر رسید و حالا یاسین‌پیشرو قم از 6 بازی، 13 امتیازی است و بعد از تیم 18 امتیازی گیتی‌پسند اصفهان و تیم 13 امتیازی حفاری اهواز به دلیل تفاوت در تفاضل گل در مکان سوم جدول و ضلع سوم مثلت مدعیان قهرمانی است.

فوتسال ورزشی دوست‌داشتنی و فوق‌العاده مورد علاقه نوجوانان و جوانان و حتی دیگر اقشار جامعه در استان قم است، در حالی که کمترین توجه از سوی مسوولان استان قم به این موضوع می‌شود، موضوعی که کمی نگاه و توجه بیشتر به آن می‌تواند قم را در ایران، آسیا و جهان به خاطر توانایی‌ فوتسالیست‌های با انگیزه‌اش به افتخارات زیادی برساند اما کو گوش شنوا؟

دیدگاه‌ها