کد خبر : 1366878 | 01 آبان 1395 ساعت 15:42 | 40.6K بازدید | 0 دیدگاه

سرنوشت فوتبال ایران بعد از کاهش سهمیه

کار سخت سرخابی‌ها برای حضور در لیگ قهرمانان

پیش بینی ها حاکی از این است که فوتبال ایران در فصل آینده فوتبال آسیا با کاهش سهمیه های خود مواجه می شود.

کار سخت سرخابی‌ها برای حضور در لیگ قهرمانان

به گزارش "ورزش سه"، هر چند نزدیک به 40 روز تا تصمیم گیری نهایی AFC و اعلام جدول نهایی امتیاز کشورهای آسیایی برای کسب سهمیه باقی مانده اما نتایج تیم العین امارات این کشور را در آستانه کسب رتبه دوم و سهمیه 3+1 که بالاترین سهمیه اعطایی به کشورها به شمار می رود، قرار داده است.


با صعود یک پله ای امارات و سقوط یک پله ای ایران در جدول رده بندی امتیازات، سهمیه فوتبال ایران برای فصل پیش روی لیگ قهرمانان 2+2 خواهد بود. در این صورت تیم های قهرمان لیگ و حذفی به صورت مستقیم به مرحله گروهی خواهند رفت و دو نماینده بعدی ایران باید دیدارهای پلی آف را پشت سر بگذارند.


به این ترتیب استقلال خوزستان و ذوب آهن اصفهان دو نماینده مستقیم ایران هستند. پرسپولیس اما در این میان بیشترین ضرر را خواهد کرد. پرسپولیسی ها که پیش از این مستقیما به مرحله گروهی می رفتند، باید یک دیدار حذفی در تهران برگزار کنند که در صورت پیروزی در این دیدار راهی مرحله گروهی خواهند شد.


استقلال تهران که پیش از این باید یک دیدار حذفی در تهران برگزار می کرد، حالا باید در دو دیدار انتخابی شرکت کند. نبرد اول استقلالی ها در تهران خواهد بود و شاگردان منصوریان باید در این دیدار به مصاف یکی از تیم های درجه دوم آسیا بروند که به نظر می رسد پیروزی در این دیدار کار سختی برای آنها نیست. نبرد دوم آبی پوشان در صورت پیروزی در دیدار اول خارج از تهران است و استقلال باید در دیداری حذفی به مصاف نماینده یکی از دو کشور امارات و عربستان برود. نبردی که با توجه به خارج از خانه بودن آن برای آبی پوشان بسیار دشوار خواهد بود اما استقلال این شانس را دارد تا به عنوان نماینده فوتبال ایران با حذف نماینده یکی از این دو کشور کمک کند تا خیلی زود فوتبال ایران جایگاه خود را در میان دو کشور برتر آسیا باز پس گیرد.

دیدگاه‌ها