کد خبر : 1367082 | 02 آبان 1395 ساعت 13:52 | 14.7K بازدید | 0 دیدگاه

پیروانی، در گفتگوی اختصاصی با "ورزش سه"

تیم من تیم روزهای سخت است

تیم ملی جوانان فردا شب در یک بازی حساس به مصاف ازبکستان می رود و اگر موفق به شکست این تیم شود به جام جهانی زیر 20 سال صعود خواهد کرد.

تیم من تیم روزهای سخت است

به گزارش "ورزش سه"، به همین بهانه سوالاتی را مطرح کردیم که امیر حسین پیروانی – سرمربی تیم ملی جوانان پاسخگوی آنها بود:


*تیم ملی جوانان در سه بازی اخیر با سه سیستم مختلف بازی کرد!


این به خاطر سبک بازی حریفان بود که با یکدیگر تفاوت داشت و از این بابت خوشحالم که تیمم توانمندی بازی با شیوه های مختلف را دارد.


*خط دفاعی تیم ملی جوانان در سه بازی مرحله گروهی عملکرد خوبی داشته و تنها یک گل به خودی در کارنامه ایران دیده می شود اما از سویی در سه بازی دو گل زده ایم. آیا این آمار نگران کننده نیست؟


تیم ما در بازی های مقدماتی 15 گل زد بدون اینکه گلی دریافت کند. ما از ابتدای تمرینات روی ساختار دفاعی و هم چنین دفاع تیمی کار کردیم. اما در خصوص عملکرد خط حمله باید بگویم در بازی با یمن ضربه رضا جعفری به تیر خورد. رضا شکاری و رضا کرملاچعب موقعیت ها تک به تک داشتند و چند فرصت دیگر. این ها نشان می دهد ما در فاز تهاجمی هم خوب هستیم. هم چنین در بازی با ژاپن یک گل درست ما را داور نگرفت. یک ضربه به تیر خورد و ضربه رضا جعفری هم در موقعیت تک به تک در آستانه ورود به دروازه بود که توسط مدافع ژاپن برگشت داده شد. حمللات ما بر اساس استراتژی امان صورت می گیرد و در تمرین دیروز هم ضربه به چارچوب را کار کردیم تا این بار در موقعیت طلبی بهتر عمل کنیم.


*دهه های متمادی است که قهرمان نشده ایم و آخرین باری که هم به جام جهانی صعود کردیم در سال 2001 بوده! آیا این تیم انتظارات را برآورده می کند؟


ما همه تلاش خود را به کار می گیریم. من در هر شرایطی به وجود بازیکنانم افتخار می کنم و بی شک آنها را ستاره های آینده فوتبال ایران می بینم. وقتی بورا میلوتینوویچ مربی رکوردار حضور در جام جهانی به عنوان مدیر فنی تیم ملی جوانان قطر شاگردانم را تحسین می کند برای من جای خوشحالی دارد.

بازی های تدارکاتی موثر ما نسبت به دیگر رقبا خیلی کمتر بوده، هر چند کمیته جوانان و فدراسیون فوتبال در حد بضاعت به ما کمک کردند. خیلی ها صعود ما را باور نداشتند. می گفتند در حضور قطر قهرمان دوره قبل و هم چنین ژاپن صعود سخت است اما شاگردانم به خوبی ایده های تاکتیکی کادر فنی را در زمین پیاده کردند.

حال که به سختی صعود کردیم می خواهیم به سختی به جام جهانی صعود کنیم و در ادامه برای حضور در بازی پایانی برنامه ریزی کنیم. تیم من تیم روزهای سخت است.


*بنابراین به شکست ازبکستان خوشبین هستید؟


ازبکستان تیم خوبی است. این را نمی توانم منکر شوم. و البته این چیزی نیست که من فقط بگویم. نقاط ضعف و قوت این تیم را به خوبی ارزیابی کرده ایم و هر آنچه لازم بوده به شاگردانم گفته ام. من در توانمندی تیمم شکست ازبکستان و حضور در فینال بازی ها را می بینم و سر سوزنی به ذهنم شکست را راه نداده ام چون در کنار توانمندی بازیکنان به لطف خداوند که همیشه شامل حال ما بوده ایمان دارم.


*مهدی تاج – ر ئیس فدراسیون فوتبال هم از تیم ملی جوانان تعریف می کرد!


ایشان لطف کرد که به بحرین آمد و در جمع صمیمی بچه ها حضور یافت. او پیش از بازی صحبت های خوبی داشت و بعد از بازی هم از کیفیت تیم راضی بود. این باعث خوشحالی من و دیگر اعضای کادر فنی تیم شد که تیم ساخته ایم که تلاش می کند فوتبال را مبتنی بر نظم و منطق بازی کند.
به نوبه خودم از رئیس فدراسیون فوتبال تشکر می کنم.این تیم متعلق به امیر حسین پیروانی نیست. متعلق به همه مردم ایران است و نسل آینده فوتبال ایران را می سازد. هر گونه حمایتی از این تیم حمایت از آینده فوتبال ایران است.

دیدگاه‌ها