کد خبر : 1367105 | 02 آبان 1395 ساعت 15:22 | 8.3K بازدید | 0 دیدگاه

معضل ممنوع‌الخروجی و بسته شدن حسابها

شنیدن خبر ممنوع الخروج شدن بازیکنان، بسته شدن حساب بانکی یا توقیف اموال امروزه تبدیل به یک خبر عادی شده است.

معضل ممنوع‌الخروجی و بسته شدن حسابها

به گزارش "ورزش سه"، عدم پیگیری پرونده های مالیاتی از سوی بازیکنان و باشگاه ها، مأمورین اجرا و وصول اداره مالیات را در مواردی مجبور می سازد که دست به چنین اقداماتی زنند تا شاید بدهکاران را به تکاپو واداشته و آنها را به اهمیت موضوع واقف سازند.

 

ما در اینجا با یک سیکل بسته ای مواجه هستیم که از یکسو بازیکنان در زمان مقتضی اظهارنامه‌های مالیاتی خود را ارائه نمی‌دهند و همچنین باشگاه‌ها مبالغی را که بابت مالیات تعلیفی و مشاغل از بازیکنان کسر می کنند به اداره مالیات پرداخت نکرده و وجود مبنای محاسباتی مالیاتی براساس رقم قرارداد بازیکنان و نه رقم واقعی دریافتی که این موضوع هم بازیکنان را دچار معضل می کند و هم اداره مالیات را با چالش و نهایتاً این بازیکنان هستند که متضرر شده و با جرائم مالیاتی سنگینی نیز روبرو می شوند.

 

از سویی دیگر براساس ماده 134 قانون مالیات های مستقیم باشگاه ها با تسلیم اظهارنامه مالیاتی، اخذ دفاتر پلمپ شده  و تسلیم ترازنامه در موعد قانونی از معافیت مالیاتی برخوردار می شوند که با عدم اجرای اینگونه موارد با وضع مالیات های بسیار سنگینی جریمه می شوند که پرداخت آنها خارج از توان آنها است. برای مثال بدهی مالیاتی باشگاه پرسپولیس حدود 100 میلیارد تومان تخمین زده می شود و همچنین باشگاه استقلال از سال 1349بدهی مالیاتی دارد و از طرفی دیگر موضوع مالیات سازمان لیگ نیز می تواند در آینده مشکل آفرین شود. همچنین تکلیف باشگاه ها به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از سال 1387 می تواند چالش جدیدی برای باشگاه ها ایجاد کند.

 

سازمان مالیاتی برای کمک به بدهکاران مالیاتی تصمیم گرفت که اگر اینگونه مودیان تا تاریخ 31 شهریور ماه امسال اصل مالیات خود را پرداخت کرده جرائم مالیاتی آنها که گاه چندین برابر اصل مالیات بوده، بخشیده شوند اما متاسفانه باشگاه ها و بازیکنان فوتبال نتوانستند از این فرصت طلایی استفاده کرده تا مشکل بدهی چند صد میلیاردی صنعت فوتبال ایران همچنان لاینحل باقی بماند.

دیدگاه‌ها