کد خبر : 1367180 | 02 آبان 1395 ساعت 18:42 | 6.2K بازدید | 0 دیدگاه

برنز دوضرب دسته ۷۷کیلو به نماینده ایران رسید

نماینده دسته ۷۷ کیلوگرم تیم وزنه‌برداری نوجوانان ایران توانست مدال برنز حرکت دوضرب رقابتهای جهانی را از آن خود کند.

برنز دوضرب دسته ۷۷کیلو به نماینده ایران رسید

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، چهارمین روز از رقابتهای وزنه برداری قهرمانی نوجوانان جهان در پنانگ مالزی با رقابت ۱۳ وزنه بردار دسته ۷۷ کیلوگرم گروه(A ) پیگیری شد که احمد احمدنژاد و تقی آقازاده دو ملی‌پوش کشورمان در حرکت یکضرب، جایگاههای چهارم و پنجم را از آن خود کردند. همچنین در حرکت دوضرب، احمد احمدنژاد دست به کار بزرگی زد و در رقابت با لومانوف نماینده قزاقستان وزنه ۱۶۹ کیلویی را مهار کرد تا به مدال برنز دست یابد.

 

احمد نژاد ابتدا در حرکت دوضرب وزنه ۱۵۵ کیلویی را به ثبت رساند و در حرکت دوم وزنه ۱۶۱ کیلوگرم را مهار کرد. در سومین حرکت نیز وزنه ۱۶۹ کیلویی را به نام خود ثبت کرد تا در حرکت دوضرب به مدال برنز دست یابد و در مجموع با ۳۰۳ کیلوگرم به مقام چهارم برسد.

 

همچنین تقی آقازاده در مرتبه اول وزنه ۱۶۲ را مهار کرد، ولی داوران این حرکت را خطا اعلام کردند. در مرتبه دوم آقازاده به درستی وزنه ۱۶۲ کیلویی را بالای سر برد و سومین حرکت خود وزنه ۱۷۳ کیلوگرم را نتوانست مهار کند تا با مجموع۲۹۶ کیلوگرم به مقام پنجم رسید.

 

لوپز وزنه بردار کلمبیا با توجه به اینکه در حرکت یکضرب با مهار وزنه ۱۶۰ کیلویی رکوردشکنی کرده بود با ثبت وزنه ۱۹۱ کیلوگرم، مجدداً یک کیلوگرم رکورد مسابقات جهانی ۲۰۱۶ جوانان در گرجستان را در حرکت دوضرب ارتقاء داد. لوپز در حدنصاب مجموع هم با ۳۵۱ کیلوگرم ۷ کیلوگرم رکورد خودش در مسابقات جهانی را افزایش داد تا سه رکورد جهانی را بشکند.

 

نتایج سه وزنه‌بردار برتر دسته ۷۷ کیلوگرم به شرح زیر است:

 

حرکت یکضرب:


۱- لوپز از کلمبیا ۱۶۰ کیلوگرم(مدال طلا)
۲- مائوروس از امریکا ۱۴۵ کیلوگرم(مدال نقره)
۳- لومانوف از قزاقستان ۱۴۰کیلوگرم(مدال برنز)

 

حرکت دو ضرب:


۱- لوپز از کلمبیا ۱۹۱ کیلوگرم(مدال طلا)
۲- مائوروس از امریکا ۱۷۶ کیلوگرم(مدال نقره)
۳- احمد احمدنژاد از ایران ۱۶۹ کیلوگرم(مدال برنز)

 

مجموع:


۱- لوپز از کلمبیا ۳۵۱کیلوگرم(مدال طلا)
۲- مائوروس از امریکا ۳۲۱ کیلوگرم(مدال نقره)
۳- لومانوف از قزاقستان ۳۰۷ کیلوگرم(مدال برنز)

دیدگاه‌ها