کد خبر : 1367278 | 03 آبان 1395 ساعت 11:28 | 41.9K بازدید | 0 دیدگاه

بعد از یک شب سخت دیگر در برنابئو

مشکل رئال BBC است؟

مثلث هجومی رئال مادرید ضعیف تر از همیشه در میدان حاضر بود. آلوارو موراتا از روی نیمکت بلند شد و سند صعود کهکشانی ها به صدر جدول را امضا کرد.

مشکل رئال  BBC است؟

به گزارش "ورزش سه"، بدون شک آلوارو موراتا روز تولد 24 سالگی خود را به یادماندنی ساخت و در حالیکه همچنان با نظر زیدان به عنوان بازیکن جانشین به کار گرفته می شود، موفق شد در نیمه دوم به میدان آمده و در دقایق پایانی، گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر برساند. گلی که بدون شک می تواند در سرنوشت رئال در لالیگا تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

بعد از گلزنی کریم بنزما در دقیقه 7، این تصور وجود داشت که نمایشی زیبا و احتمالا پرگل را از سوی کهکشانی ها شاهد خواهیم بود. اما نه رئال مادرید و نه BBC، نتوانستد رضایت حاضرین در سانتیاگوبرنابئو را جلب کنند و تا حدی مورد انتقاد هواداران نیز قرار گرفتند. قبل از به ثمر رسیدن گل پیروزی بخش رئال مادرید، شانس های زیادی توسط گرت بیل و کریستیانو رونالدو از دست رفت و در حالی بازی در نهایت با کسب 3 امتیاز برای شاگردان زیدان همراه بود که آمار انتهای بازی، حاکی از تعادل در عملکرد درون زمین از سوی هر دو تیم بود.

 

 

1152283

 

 

با توجه به شکست اتلتیکو مادرید در برابر سویا، بازی دیشب بهترین فرصت بود تا کهکشانی ها صدر جدول را از آن خود کنند. اما علیرغم پیروزی آنها در انتهای بازی، صدای سوت هواداران مادرید به کرات و بیشتر از سوت داور مسابقه به گوش می رسید و حاضران در استادیوم کاملا از نحوه بازی تیم ناراضی بودند.

 

البته شاید دلیل اصلی این اعتراضات، تصمیم زیدان در نیمه دوم مبنی بر تعویض لوکاس وازکز بود. زمانیکه تابلوی تعویض شماره ایسکو را برای خروج از زمین نشان داد، تعجب تماشاگران برانگیخته شد زیرا بدون شک این هافبک خلاق اسپانیایی، تا آن لحظه بهترین بازیکن زمین بود و هواداران معتقد بودند یکی از اضلاع مثلث هجومی رئال مادرید می تواند گزینه بهتری برای نشستن روی نیمکت باشد.

 

 

1152306

 

 

با این تفاسیر و با ماندن مثلث خط حمله دز زمین، باید اعتراف کرد که بنزما حتی علیرغم گلزنی هم نتوانست در دیگر دقایق مسابقه نمایش امیدوار کننده ای از خود ارائه دهد. کریس رونالدو، در بدترین شروع خود از زمان پیوستن به جمع کهکشانی ها، حتی سایه ای از روزهای درخشان خود نیست و گرت بیل نیز علیرغم تاثیرگذاری و مهیا کردن پاس گل دوم، می تواند بهتر از این در خدمت اهداف زیدان باشد.

 

کریس رونالدو، به شکل واضحی از روزهای اوج خود فاصله گرفته است و دیشب هم چند شانس مسلم گلزنی را از دست داد. فوق ستاره پرتغالی همچنین در دادن پاس و بازیسازی نیز چندان موفق نبود. هواداران رئال امیدوارند تا رونالدو به زودی به فرم گذشته خود بازگردد زیرا حضور او بخش لاینفکی از موفقیت های لوس بلانکوس در سالهای اخیر بوده است.

 

 

1152255

 

 

در نهایت، زیدان تصمیم گرفت برای اضافه کردن موراتا، کریم بنزما را از زمین خارج کند و لوکاس وازکز نیز برای افزایش فشار از جناحین وارد میدان شد تا رئال آهنگی هجومی تر به خود بگیرد. در واقع کهکشانی ها 3 امتیاز دیدار دیشب و صعود دوباره به صدر جدول را باید مدیون آلوارو مورراتا باشند که موفق شد بعد از مهار فوق العادی سنگربان بیلبائو در موقعیت اول، با پیگیری فراوان  گلزنی کند تا در شبی که اتلتیک بیلیلئو هرگر شایسته شکست نبود، در فاصله 7 دقیقه مانده به پایان بازی عامل پیروزی مهم رئال لقب بگیرد.

 

 

1152251

 

 

 

علیرغم اشتباه مرگبار واران که ممکن بود منجر به تاراج همه اندوحته های رئال شود، زیدان باید ممنون کیلوار ناواس باشد که اجازه نداد بازی تنها 2 دقیق بعد از گل موراتا دوباره به تساوی کشیده شده و همه چیز از دست برود. دقایقی بهد، بازیکنان رئال سعی کردند که با تلف کردن زمان مسابقه و نگه داشتن توپ در گوشه های زمین، اندک زمان باقیمانده را به نفع خود رقم بزنند که مورد تشویق حاضرین در برنابئو نیز قرار گرفت.

 

 

1152307

 

 

شاید آخرین صحنه مهم بازی، تک به تک کریس رونالدو با سنگربان بیلبائو بود که با بی دقتی ستاره پرتغالی از دست رفت. شاید یکی از دغدغه های زیدان، اجبار به استفاده از هر 3 ضلع مثلث هجومی خود در همه بازی ها باشد. به نظر می رسد شاید لازم باشد تا بازگشت رونالدو، بیل و بنزما به فرم سابق، سرمربی فرانسوی از روش دیگری برای پیشبرد اهداف تیمش استفاده کند. اتفاقاتی که البته شاید علیرغم میل باطنی فلورنتینو پرز صورت پذیرد.

 

منبع: گل

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها