کد خبر : 1367312 | 03 آبان 1395 ساعت 12:54 | 9.5K بازدید | 0 دیدگاه

سوپر لیگ هندبال خالی از ملی‌پوشان

شاهو: آه خانواده‌های ما آقایان را رها نمی‌کند

ستاره تیم ملی هندبال ایران می گوید: «من و تقریبا تمام بازیکنان ملی‌پوش که در ایران هستند امسال تیم نداریم. این یعنی اضافه وزن، دور شدن از شرایط آرمانی و کاهش آمادگی جسمانی.»

شاهو: آه خانواده‌های ما آقایان را رها نمی‌کند

به گزارش "ورزش سه"، سوپرلیگ هندبال امسال از 21آبان آغاز می‌شود؛ با این حال هنوز تعداد تیم‌های حاضر در این رقابت ها مشخص نشده‌است. بر اساس آنچه دبیر فدراسیون اعلام کرده‌است، تا به حال 8تیم به طور قطعی برای حضور در این مسابقات مدارکشان را تحویل داده‌اند؛ اما شاید تا زمان آغاز لیگ یک باشگاه دیگر هم اضافه شود. سنگ و آهن بافق که برای شرکت در لیگ خیلی دیر اعلام آمادگی کرده‌است! فدراسیون هم قول داده به این تیم برای حضور در لیگ برتر کمک کند؛ اما به یک شرط. آن‌هم اینکه این باشگاه موظف است بدهی‌های خود را تسویه کند؛ همچنین مبلغ ورودی مسابقات را هم پرداخت‌کند که در این صورت رقابت‌های سوپرلیگ در این دوره و با حضور 9تیم پیگیری خواهد‌ شد.


تیم ملی هندبال ایران سال آینده باید در رقابت‌های آسیایی (که مسابقات کسب سهمیه جهانی هم محسوب می‌شود)، شرکت‌ کند. در حالی که انتظار می‌رود با این برنامه، لیگ امسال قوی‌تر از همیشه هدف اصلِی‌اش (یعنی آماده نگه‌داشتن بازیکنان ملی‌پوش) را عملی کند، شاهد اتفاقی مغایر هستیم. افت هندبال کار را به جایی کشاند که حضور نهادهای خصوصی برای تیم‌داری کمرنگ‌تر از همیشه شده‌است. چنانچه فرامرز می‌آبادی هم گفت: «درست است که قانون اجازه حضور تیم‌های باشگاهی بدهکار در لیگ را نمی‌دهد؛ اما اگر بخواهیم این قانون را اجرایی کنیم، باید لیگ تعطیل شود. باید به ظرفیت رشته‌ها هم توجه کرد. وقتی متقاضی برای حضور در لیگ کم است و همه بدهکارند، نمی‌توانیم چنین کاری کند.»


 هندبال ملی ایران سال خوبی را پشت سر نگذاشت. جاماندن از قطار المپیک‌ ریو، نتیجه ضعیف تیم ملی جوانان در رقابت‌های آسیایی و لغو اعزام تیم ملی نوجوانان به مسابقات انتخابی جهان، سلسله‌ای از ناکامی‌ها را در این رشته رقم‌زد. سریال این ناکامی‌ها گویا تمامی‌ هم ندارد؛ چرا که امسال و برای نخستین‌‌بار بخش اعظم بازیکنان ملی‌پوش حاضر در کشور تیم ندارند. کمبود بودجه در باشگاه‌ها باعث شده تا تیم ها سراغ ملی‌پوشان نروند؛ چراکه نمی‌توانند قرارداد معقولی با آن‌ها ببندند. شاهو نصرتی، ملی‌پوش هندبال کشورمان که اوضاع مشابهی دارد، در این باره گفت: «من و تقریبا تمام بازیکنان ملی‌پوش که در ایران هستند، امسال تیم نداریم. این یعنی اضافه وزن، دور شدن از شرایط آرمانی و کاهش آمادگی جسمانی. مشکلات مالی هم که در راستای این مسائل برای همه ما پیش می‌آید، بماند. لیگ چند روز دیگر آغاز می‌شود؛ اما کسی سراغی از ما نمی‌گیرد. چند روز پیش باشگاهی زنگ زد و گفت با 30میلیون بازی می کنی؟ باورتان می‌شود؟ 30میلیون برای یک ملی‌پوش؟ البته وقتی آقای سرپرست نرسیده می‌گوید ملی‌پوشان مبلغ قراردادشان بالاست، حرفی نمی شود زد. الان هم وضع ما این شده که خانه‌نشین شویم. 70درصد قرارداد سال گذشته را هم ندادند؛ اما چه کسی پاسخ ما را می‌دهد؟ ولی آقایان یادشان نرود آه و ناله خانواده‌های ما آقایان را رها نمی‌کند. گاهی بچه‌های نوجوان را در حال تمرین می‌بینم و برای شور و هیجانشان غصه می خورم و نمی دانم باید به آن‌ها حقایق را بگویم یا خیر. اگر بگویم و انگیزه‌هایشان را نابود کنم ظلم است و اگر هم بگذارم به امید شاهو نصرتی شدن این راه را ادامه‌دهند، باز هم ظلم است.»

نویسنده: نیلوفر حامدی

دیدگاه‌ها