کد خبر : 1367352 | 03 آبان 1395 ساعت 15:27 | 20.2K بازدید | 2 دیدگاه

کاهش سهمیه ایران در آسیا هنوز نهایی نشده

مسئول صدور مجوز حرفه ای سازی باشگاه های فوتبال ایران، ضمن ارائه توضیحاتی درباره شرایط باشگاه های ایرانی گفت که همه کشورهای آسیایی در این موضوع با کاستی های مواجه هستند.

کاهش سهمیه ایران در آسیا هنوز نهایی نشده

به گزارش "ورزش سه"، موضوع حرفه ای سازی باشگاه های فوتبال پیش از شروع دوره جدید جام باشگاه ها، اتفاقی است که هر سال با سپری کردن مراحل سخت انجام می شود. اتفاقی مهم که در روزهای گذشته باعث شد تا الاتحاد عربستان، قهرمان دو دوره مسابقات آسیایی، از حضور در این مسابقات محروم شود؛ اما فوتبال ایران توانست در سال جدید نیز بدون مشکل این مرحله را پشت سر بگذارد.


سهیل مهدی، رئیس کمیته فنی توسعه و صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ، در گفت و گو با ورزش سه درباره حرفه ای سازی باشگاه های ایرانی می گوید: «چهار تیم حاضر در رقابتهای آسیایی باید در این مرحله حرفه ای شوند و اگر این اتفاق رخ ندهد، اجازه حضور در مسابقات آسیایی را نخواهند داشت؛ البته سایر تیم ها نیز در این مرحله شرکت می کنند؛ اما در صورتی که مدارک آنها تایید نشود، به جای مجوز حرفه ای، مجوز ملی دریافت می کنند. حرفه ای سازی باشگاه ها شامل 5 بخش ورزش، زیر ساخت، پرسنل، حقوقی و مالی است که این مرحله با همکاری باشگاه ها انجام می شود.»


او درباره وضعیت تیم های ایرانی افزود: «تا زمانی که AFC به ایران نیامده است، تمام فشار ممکن را به باشگاه ها وارد می کنیم تا این مرحله را سپری کنند. زمانی که کارشناسان به ایران می آیند به عنوان مشاور در کنار باشگاه ها هستیم تا نمره های کافی را دریافت کنند.»


مهدی درباره وضعیت مالی باشگاه های ایرانی و انعکاس صحیح آنها در مدارک AFC عنوان کرد: «باشگاه های موفق از نظر مالی در کشورهایی هستند که اقتصاد موفقی دارند. کشوری مانند چین که رشد بالای اقتصادی دارد، باشگاه های موفقی دارد و این را بدانید که قطعا به زودی قطب اول فوتبال آسیا می شوند. مشکلات فوتبال ما نیز به اقتصاد باز می گردد که همه از کم و کاست آن با خبر هستیم. عدم درآمد تیم ها در کنار تحریم و عوامل دیگر بر فوتبال ما تاثیر گذاشته است؛ اما ما سعی کردیم با پر رنگ کردن بخش های دیگر امتیازات لازم را جمع آوری کنیم؛ ولی باید قبول کنیم که باشگاه های ما در این موضوع ضعیف هستند.»


او درباره تاثیر نمرات حرفه ای سازی در جدول نهایی کشورها می گوید: «قطعا تاثیر گذار است؛ اما ما سعی می کنیم در این بخش نمره ی خوبی کسب کنیم. درباره سهمیه ها شایعات درباره کاهش سهمیه ایران به گوش می رسد؛ اما هنوز اجلاس نهایی برگزار نشده و باید منتظر برگزاری اجلاس نهایی باشیم تا در آنجا سهمیه فوتبال ایران مشخص شود.»


مهدی صحبت های خود را با یک هشدار مهم به پایان رساند: «همان گونه که ما اخبار دیگر کشور ها را رصد می کنیم، اخبار فوتبال ما نیز رصد می شود. باید درباره بحث مسابقات آسیایی با دقت بیشتری عمل کنیم. زمانی که در اجلاس ها حاضر می شویم، می بینیم همه کشورها کم و کاستی هایی دارند و تنها کشور ما نیست که با مشکلات دست و پنجه نرم می کند؛ اما نحوه انعکاس آنها مهم است.»

دیدگاه‌ها