کد خبر : 1367418 | 03 آبان 1395 ساعت 20:34 | 362.4K بازدید | 0 دیدگاه

شاهکار جوانان ایران در منامه؛

ایران 2- ازبکستان 0؛ صعود شیر بچه‌ها به جام جهانی

جوانان ایران با جنگندگی مثال زدنی خود موفق شدند با دو گل رضا جعفری ازبکستان را شکست دهند و به جام جهانی صعود کنند.

ایران 2- ازبکستان 0؛ صعود شیر بچه‌ها به جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان پیروانی پس از صعود پُراسترس به عنوان تیم دوم گروه C، در آخرین بازی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا مقابل ازبکستان صدرنشین گروه A فوق‌العاده عمل کردند و با دو گل رضا جعفری در قایق 13 و 46 موفق شدند به جمع 4 تیم نهایی بازی‌ها راه پیدا کنند و علاوه بر آن بعد از عربستان، ویتنام و ژاپن، چهارمین تیم آسیایی شوند که به جام جهانی صعود کرده است.


جوانان ایران با پیروزی مقابل ازبکستان ساعت 16:45 روز پنجشنبه هفته جاری در ورزشگاه ملی منامه بحرین در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا برابر عربستانی صف‌آرایی می‌کنند که روز گذشته در ضربات پنالتی عراق را شکست داد و به جمع 4 تیم نهایی رسید.

 


ملی پوشان فوتبال جوانان با این برد موفق شدند طلسم 16 ساله را بشکنند و به جام جهانی برسند.

 


مرحله یک چهارم نهایی جوانان آسیا (بحرین)؛ تاریخ: 95/08/03 ؛ ساعت 19:45
استادیوم: خلیفه منامه، تماشاگر: 160 نفر


داور: محمد تقی (سنگاپور)؛ کمک‌ها: جفری گو (سنگاپور) و فوک پونگ شینگ (هنگ کنگ) / ناظر داوری: جمال جوما عبدالحسین محمد (بحرین)

 

 

 

اخطارها:

 


نیما طاهری (29) از ایران

 

عزیزجان جانی‌اف (1+45)، جاووخیر اسونکولوف (84) از ابکستان

 

 


جوانان ایران

 


شهاب عادلی، سید ابوالفضل رزاق‌پور، نیما طاهری، عارف غلامی، شاهین عباسیان، علی شجاعی، محمد سلطانی‌مهر (55- علی طاهران)، امید نورافکن،رضا شکاری(2+90- حسین ساکی)، محمدمهدی مهدی‌خانی و رضا جعفری(87- مجتبی نجاریان).
سرمربی: امیرحسین پیروانی

 

 

 

1152477

 

 

جوانان ازبکستان

 


امیدجان خارموف، اکبر علی‌جانوف، اسلام‌جان کوبیلوف، خوشنودبک آویلوف، اویبک رستموف، حسن‌الدین جوفوروف(84- شوخروخ محمودووجی‌اف)، عزیزجان جانی‌اف، شاروف موخیتدینوف،داستون ایبراجیموف(53- سید جمال داولاتجونوف)،  جسوربک یاخشیبوئف و بوبیر عبداولیکوف(73- جاووخیر اسونکولوف)

سرمربی: جسور عبدالرحیموف

 

 

شرح گل ها:

 

 

ایران 1 - ازبکستان صفر (دقیقه 13: رضا جعفری): توپ ارسالی رزاق‌پور از روی ضربه‌ی آزاد میانه زمین را رضا شکاری در شرایط نامتعادلی با حرکت آکروباتیک به مدافع ازبکستان زد که توپ در محوطه جریمه مقابل پای جعفری افتاد تا این بازیکن از فرصت استفاده کند و با شوت روی پا گل اول بازی را برای ایران به ثمر رساند.

 

ایران 2 - ازبکستان صفر (دقیقه 46: رضا جعفری): پاس تماشایی و دقیق رضا شکاری بعد از یک حرکت تکنیکی و فرار عالی جعفری پشت مدافعان ازبکستان او را با خارموف دروازه‌بان این تیم در موقعیت تک به تک قرار داد که مهاجم ایران با ضربه‌ی چیپ کوتاه بغل پا موفق شد دومین گل خود و ایران را بزند.

 

 

 

1152469

 

 

 

 

شرح بازی:

 


شاگردان پیروانی بازی را خیلی خوب شروع کردند و به دنبال ایجاد موقعیت بودند که دقیقه 13 روی یک ضربه‌ی آزاد از میانه‌ی زمین و تعلل خط دفاعی ازبکستان در دفع توپ، با شوت جعفری به گل اول رسیدند. همین مسئله موجب شد جوانان ایران عقب بکشند و بازی تدافعی ارائه دهند؛ ازبکستان هم که به دنبال همین مسئله بود، موقعیت‌های خطرناکی به ویژه روی شوت‌های از راه دور به وجود آورد که با خوش‌شانسی ایران و بعضا عملکرد خوب خط دفاعی و دو مهار عادلی، دروازه‌بان، این تیم توپ‌ها تبدیل به گل نمی‌شد. نمایش پُراسترس ایران در پایان نیمه اول نزدیک بود روی دو صحنه کار دست آنها بدهد که ازبکستان از فرصت‌های خود استفاده نکرد. یک بار هم توپ با برخورد به تیرک عمودی دروازه ایران، این تیم را صاحب فرصت گلزنی کرد؛ اما نتوانست به این مهم برسد تا جوانان ایران با پیروزی 1 بر 0 به رختکن بروند.


با اینکه پیش‌بینی می‌شد ازبکستان در شروع نیمه دوم دوباره بازی را در اختیار خود بگیرد و حملات خطرناکش را ادامه دهد، اما فرار رضا جعفری لحظاتی پس از سوت داور و گل دوم او برای ایران، حاشیه امنیت بیشتری برای شاگردان پیروانی به وجود آورد و استرس نیمه اول از آنها دور شد. ازبکستان که نمی‌خواست بازنده بازی باشد، با نفوذ از جناحین و در دقایقی روی شوت‌های از راه دور برای زدن گل تلاش می‌کرد که بازیکنان ایران راه را بر آنها می‌بستند و این اجازه را نمی‌دادند؛ جنگندگی بازیکنکان ایران تا پایان 90 دقیقه با خطاهای به موقعی که شاگردان پیروانی انجام می‌دادند، سرعت بازی ازبکستان را کمتر از 45 دقیقه ابتدایی کرد و فرصت‌های خطرناک‌شان را کاهش داد تا در نهایت شیر بچه‌های ایران با حفظ نتیجه 2 بر 0 مقابل ازبک‌ها پیروز شوند.

 

 

 

لحظات حساس :

 

 

دقیقه 27: شوت تماشایی پای چپ موخیتدینوف از فاصله‌ی 25 متری با اختلاف کمی از بالای دروازه‌ی ایران عبور کرد.
دقیقه 30: موخیتدینوف ستاره ازبکستان این بار از روی ضربه‌ی آزادی که فاصله‌ی حدود 40 متری با دروازه ایران داشت برای گلزنی اقدام کرد که شوت او را عادلی با مشت‌های خود از دروازه بیرون کشید.

دقیقه 34: شاروف موخیتدینوف باز هم یک موقعیت جدی برای ازبکستان خلق کرد؛ این بار شوت پای چپ او از پشت محوطه جریمه را عادلی در دو مرحله در اختیار گرفت.
دقیقه 34: پاس در عمق چیپ جسوربک را علی‌جانوف با پای راست شوت زد که ضربه‌ی او به تور کنار دروازه‌ی ایران برخورد کرد.

دقیقه 40: ارسال خطرناک جانی‌اف از ضربه‌ی ایستگاهی جناح چپ را مدافعان ایران به کرنر تبدیل کردند.
دقیقه 40: سانتر جانی‌اف از روی کرنر نزدیک بود با برخورد به مدافعان ایرانی وارد دروازه خودی شود که عادلی این اجازه را نداد و توپ را جمع کرد.

دقیقه 42: جسوربک با نفوذ از سمت راست محوطه‌ی جریمه ایران و دریبل دو بازیکن شوت‌زنی کرد که توپ او پس از برخورد به طاهری و تیرک عمودی دروازه تبدیل به کرنر شد.
دقیقه 42: باز هم جسوربک از جناح راست وارد محوطه‌ی جریمه ایران شد که این بار پس از برخورد به شجاعی متوقف شد و صحنه‌ی مشکوک به پنالتی اتفاق افتاد اما داور سنگاپوری دستور به ادامه مسابقه داد.
دقیقه 45: ضربه‌ی سر بوبیر با فاصله زیادی از بالای دروازه ایران راهی اوت شد.

دقیقه 47: رزاق‌پور با ضربه‌ی آزاد از راه دور قصد باز کردن دروازه ازبکستان را داشت اما شوت او با فاصله‌ی کمی از روی تیرک عمودی دروازه ازبکستان عبور کرد.

دقیقه 52: پاس جانی‌اف و شوت خطرناک بوبیر مماس به تیرک افقی دروازه‌ی ایران راهی اوت شد.

دقیقه 65: شوت روی پای چپ شاروف از پشت محوطه جریمه دوباره راهی به دروازه ایران پیدا نکرد تا این ستاره‌ی ازبک دوباره در زدن گل ناکام باشد.
دقیقه 66: شکاری بهترین فرصت را داشت تا گل سوم ایران را بزند اما شوت کم دقت او از داخل محوطه جریمه به اوت رفت.

دقیقه 72: ارسال جانی‌اف از جناح چپ و ضربه‌ی سر جوفوروف بدون خطر روی دروازه ایران به اوت رفت.

دقیقه 90: ارسال تند و تیز داولاتجونوف به محوطه جریمه ایران را غلامی با ضربه‌ی سر از مقابل دروازه دور کرد.

 

 

 

1152473

 

 

 

 

بهترین بازیکن :

 


رضا جعفری در این بازی سخت ستاره ایران شد و در حالی که ازبکستان بیشتر از ایران صاحب موقعیت بود، موفق شد دو گل با تیزهوشی خود بزند و ایران را به جام جهانی برساند؛ نیما طاهری، ابوالفضل رزاق‌پور و عارف غلامی دو مدافع ایران هم از بهترین بازیکنان ایران بودند که اجازه ندادند ازبکستان به گل برسد.

 


اتفاق ویژه :

 


صعود جوانان ایران به جام جهانی مهم‌ترین اتفاق این مسابقه به یادماندنی است.

 

 

 

در حاشیه :

 


* مهاجمان ازبکستان به خطاهای پیاپی‌ای که به سود ایران گرفته می‌شود، معترض هستند.

* یک دقیقه وقت اضافه برای نیمه اول گرفته شد.

* سلطانی‌مهر در دقیقه 55 به دلیل مصدومیت با علی طاهران تعویض شد.

* طاهری مدافع ایران به دلیل مصدومیت دو دقیقه بیرون از زمین بود.

* همانند بازی‌های قبل روی برند پیراهن‌های ایران برچسب زده شده است.

* عادلی، دروازه‌بان ایران پس از برخوردی که با جاووخیر داشت یک دقیقه مصدوم بود که بازی متوقف شد.

* چهار دقیقه وقت اضافه برای نیمه دوم منظور شد.

دیدگاه‌ها