کد خبر : 1367517 | 04 آبان 1395 ساعت 10:28 | 65.6K بازدید | 0 دیدگاه

کاپیتان سابق بارسلونا در اردوی تیم ملی

ژاوی مرد محبوب جوانان ایران (عکس)

تیم ملی جوانان بعد از 16 سال به جام جهانی صعود کرد. آن هم در شرایطی که در گروه قطر (قهرمان دوره قبل)، ژاپن و یمن حضور داشت و در مرحله یک چهارم نهایی هم با تیم خوب ازبکستان بازی کرد.

به گزارش "ورزش سه"، قطر، قهرمان دوره قبل بازی ها امید زیادی به صعود از گروه c داشت و به خوبی از سوی فدراسیون فوتبال  این کشور حمایت می شد. قطر جدا از اینکه در ماه های پیش از حضور در بازی ها، اردوهای متعددی را در کشورهای اروپایی پشت سر گذاشت و با تیم های مطرح جهان بازی کرد، از یک کادر فنی مجرب اسپانیایی برخوردار بود و بورا میلوتینوویچ به عنوان مدیر فنی در این تیم حضور داشت. این ها به کنار. ژاوی ستاره های سال های نزدیک فوتبال جهان هم در اردوی تیم ملی قطر در شهر منامه بحرین حضور یافت و سعی کرد با صحبت های خود به ملی پوشان قطری روحیه دهد تا به همراه تیم ژاپن به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند.


حمایت قطری ها از تیم ملی جوانان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بود؛ به این دلیل که قطر میزبان جام جهانی 2022 است و این تیم به هنگام برگزاری جام جهانی 2022، 25 ساله خواهد شد.


جالب اینکه بعد از حضور ژاوی در هتل محل اقامت قطری ها، ملی پوشان ایرانی با وی عکس یادگاری گرفتند که در این عکس حسین ساکی، مدافع راست تیم ملی، را در کنار ژاوی می بینید.

 

1152554

 

با وجود تدارک خوب قطری ها، این تیم ایران بود که به عنوان تیم دوم گروه c به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. ایران در بازی با قطر در شرایطی که نزدیک به یک نیمه ده نفره بود، بازی را با نتیجه مساوی به پایان برد و در بازی با ژاپن هم مستحق پیروزی بود. به خصوص که اگر کمک داور اسپانیایی زمانی که توپ از خط دروازه ژاپن رد شده بود را به درستی می دید.


طبیعی بود که ژاپن در مصاف با قطر برای پیروزی بازی کند؛ چون می خواست صدرنشین گروه شود و در مرحله یک چهارم نهایی با تیم دوم گروه بازی کند: تاجیکستان. دیدید که به راحتی و با زدن چهار گل به این تیم به جام جهانی صعود کرد. به واقع ژاپن، قطر را برد تا با ازبکستان بازی نکند؛ اما ایران، ازبکستان را شکست داد تا دو تیم صعود کننده از گروه c به مرحله نیمه نهایی راه یابند.

دیدگاه‌ها