کد خبر : 1367838 | 06 آبان 1395 ساعت 10:38 | 21.7K بازدید | 1 دیدگاه

10+6 نکته از فولاد خوزستان - استقلال

فولاد - استقلال در سایه دوئل‌ها

دیدار دو تیم اوج گرفته لیگ برتری در اهواز تحت تاثیر از دوئل های میان بازیکنان قدیمی این دو تیم برگزار می شود.

 فولاد - استقلال در سایه دوئل‌ها

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم فولاد خوزستان و استقلال تهران بعد از پشت سر گذاشتن روزهای سخت لیگ در شرایطی برابر یکدیگر قرار می گیرند که در هفته های گذشته نمایش های قابل قبولی داشتند. با 10+6 نکته از نوزدهمین دیدار این دو تیم با ورزش سه همراه باشید:

 


1.فولاد خوزستان و استقلال تهران پیش از دیدار روز پنجشنبه 18 مرتبه در اهواز به مصاف یکدیگر رفتند که 8 برد برای استقلال، 5 تساوی و 5 باخت برای فولاد خوزستان به ثبت رسیده است. در این دیدارها 21 گل برای استقلال و 16 گل برای فولاد خوزستان به ثمر رسیده است.


2. بهترین برد و بهترین باخت هر دو تیم در دیدارهای شهر اهواز نتیجه چهار بر یک است که در لیگ های دهم و یازدهم در دوران سرمربی گری پرویز مظلومی و مجید جلالی به دست آمده است.


3.علی سامره با به ثمر رساندن سه گل در دیدارهای این دو تیم در اهواز بهترین گلزن 18 مسابقه اخیر است؛ همچنین بهنام سراج و اکبر مهدی پور با به ثمر رساندن دو گل بهترین گلزنان فولاد در این نبردها هستند.


4.سهراب بختیاری زاده، بازیکن فولاد خوزستان، اولین گلزن نبردهای این دو تیم در شهر اهواز است. فرد ملکیان نیز در دومین نبرد این دو تیم در اهواز اولین گلزن استقلال برابر فولاد خوزستان به شمار می رود.


5.علیرضا منصوریان و نعیم سعداوی سرمربیان جوان دو تیم استقلال تهران و فولاد خوزستان از نسل معروف به نود و هشتی های فوتبال هستند. این دو سرمربی که محبوبیت زیادی در میان سکوها دارند، شروع خوبی در لیگ نداشتند؛ اما با اعتماد مدیران و هواداران باشگاه خود به جدول لیگ بازگشت فوق العاده ای داشتند.


6.وحید طالب لو کاپیتان و بازیکن محبوب سکوهای استقلال در سال های گذشته است  که در ابتدای فصل با تشخیص منصوریان در لیست مازاد این باشگاه قرار گرفت. حضور طالب لو برابر منصوریان مطمئنا یکی از برخوردهای مهم این دیدار خواهد بود. این دو که سال های گذشته در کنار یکدیگر در ترکیب آبی پوشان حضور داشتند، بعد از همه این اتفاقات در اهواز اولین بار برابر یکدیگر قرار می گیرند تا یکی از اتفاقات مهم بازی را رقم بزنند.


7.رحمتی و طالب لو هرچند لیگ پانزدهم را با کمترین حاشیه در کنار یکدیگر به پایان بردند اما رابطه این دو بازیکن همچنان تحت تاثیر اتفاقات گذشته است و حتی عده ای رحمتی را برای خروج طالب لو از ترکیب استقلال مقصر می دانند. وحید طالب لو که فصل گذشته تنها در دوران مصدومیت و محرومیت رحمتی درون دروازه این تیم قرار می گرفت، می تواند با درخشش در این بازی برای اثبات شایستگی های خود تلاش کند.


8.اسماعیل شریفات در کنار طالب لو تنها بازیکنان ترکیب تیم فولاد هستند که پیش از این در استقلال حضور داشتند. شریفات که دوران درخشانی را در استقلال داشت، خیلی زود استقلال را به مقصد فولاد ترک کرد و البته تا به امروز دو مرتبه نیز برابر استقلال موفق به گلزنی شده است.


9.بختیار رحمانی کاپیتان پیشین فولاد خوزستان که با این تیم تجربه قهرمانی در لیگ برتر را در کارنامه خود دارد، شماره هفت استقلال و از بازیکنان تاثیر گذار منصوریان است. هافبک استقلال که در دیدار هفته دوم برابر استقلال خوزستان نیز از سوی حاضران در ورزشگاه به شدت مورد تشویق قرار گرفت، این بار در ورزشگاه غدیر برابر فولادی ها قرار می گیرد که معرفی خود به فوتبال را مدیون این تیم است.


10. استقلال در فهرست خود البته سه بازیکن دیگر را نیز در اختیار دارد که پیش از این سابقه بازی در فولاد را در کارنامه خود دارند. کاوه رضایی، آرش افشین و لئوناردو پادوانی بازیکنانی هستند که با پیراهن فولاد خوزستان در لیگ درخشش قابل توجهی داشتند.


10+1. علیرضا منصوریان در دیدار با فولاد خوزستان دو بازیکن اصلی خود در سمت راست زمین را در اختیار ندارد. وریا غفوری و خسرو حیدری به دلیل مصدومیت لحظاتی پیش از سفر استقلال شانس حضور در این دیدار را از دست دادند تا آبی پوشان با غیبت این دو بازیکن اصلی، برابر فولاد قرار بگیرند.


10+2. استقلال بعد از شکست در هفته سوم لیگ برابر صنعت نفت آبادان طعم شکست را نچشیده است. فولاد خوزستان نیز آخرین باخت خود در لیگ برتر را در هفته سوم برابر ذوب آهن تجربه کرد تا این دو تیم در شش هفته گذشته روند شکست ناپذیری را طی کرده باشند.


10+3. ساسان انصاری بازیکن اول فولاد در هفته های گذشته است. انصاری ابتدای فصل در پرسپولیس حضور داشت؛ اما بعد از بی مهری مربیان این تیم ترجیح داد تا مجددا راهی فولاد خوزستان شود. مهاجم فولاد البته هیچگاه بعد از بازگشت به اهواز پل های پشت سر خود را با مصاحبه علیه پرسپولیسی ها خراب نکرده و در دیدار روز پنجشنبه این فرصت را دارد تا با درخشش برابر استقلال به یکی از چهره های محبوب هواداران پرسپولیس تبدیل شود.


10+4. آخرین مساوی این دو تیم در اهواز به لیگ نهم باز می گردد که این دو تیم با گل های سید صالحی برای استقلال و بارتولوویچ برای فولاد خوزستان به تساوی یک بر یک دست یافتند.


10+5. آخرین برد فولاد خوزستان در اهواز برابر استقلال به لیگ چهاردهم باز می گردد که شاگردان اسکوچیچ با نتیجه 2 بر 1 موفق به شکست استقلال شدند. ماتیاس چاگو و اسماعیل شریفات دو بازیکنی بودند که برای فولاد در این بازی موفق به گلزنی شدند که این دو بازیکن با گذشت دو فصل از آن بازی از جمله معدود بازیکنانی هستند که همچنان در این تیم حضور دارند.


10+6. جابر انصاری با پیراهن گسترش فولاد و استقلال تهران 4 مرتبه موفق به گشودن دروازه فولاد خوزستان شده است. انصاری فصل گذشته یکی از دو گل استقلال را برابر قرمزپوشان به ثمر رسانده بود و حالا این فرصت را دارد تا باز هم برای آبی پوشان موفق به گلزنی شود.

دیدگاه‌ها