کد خبر : 1367955 | 06 آبان 1395 ساعت 09:21 | 3.7K بازدید | 0 دیدگاه

دبیر فدراسیون کشتی:

تماشای ورزش کشتی میان مردم کمتر شده است

‌دبیر فدراسیون کشتی گفت: مدتی است مردم رغبتی به تماشای ورزش کشتی ندارند و این ورزش جایگاه خود را تا حدودی از دست داده است که باید با کمک اهل فن این مشکل را حل کرد و مردم را با کشتی آشتی داد.

تماشای ورزش کشتی میان مردم کمتر شده است

‌به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، رضا لایق در مجمع عمومی سالیانه هیات کشتی استان کردستان با اشاره به اینکه باید کشتی را به سوی علمی کردن آن پیش ببریم، اظهار کرد: کشتی در ایران قدیمی‌ترین ورزش است و از سالیان دور تا کنون جایگاه بزرگ مردان و قهرمانان زیادی بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه باید برای ورزش کشتی به صورت علمی‌ برنامه‌ریزی شود، افزود: ورزش کشتی در ایران بیمار است و تفکرات اشتباهی در آن وجود دارد که نیاز است که نگاه‌ها نسبت به آن تغییر کند.

 

دبیر فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه مردم و مسئولان باید کشتی را به عنوان یک رشته قهرمانی نگاه کنند، عنوان کرد: مدتی است مردم رغبتی به تماشای ورزش کشتی ندارند و این ورزش جایگاه خود را در میان مردم تا حدودی از دست داده است که باید با کمک اهل فن این مشکل را حل کرد و مردم را با کشتی آشتی داد.

 

وی با تاکید بر اینکه خانواده کشتی باید برای خودش احترام قائل باشد، ذکر کرد: برای رشد هر رشته ورزشی باید چالش‌ها و تفکرات غلط از بین برود و در بین خانواده کشتی نیز باید احترام سرلوحه کار باشد.

 

لایق در ادامه به شاخص‌های ورزش کشتی اشاره و اعلام کرد: شاخص‌هایی که در فدراسیون کشتی پیش گرفته‌ایم با استانداردهای بین المللی مطابقت می‌کند و امیدواریم به زودی شاهد پیشرفت این ورزش در سطح کشور و بین الملل باشیم.

دیدگاه‌ها