کد خبر : 1368723 | 09 آبان 1395 ساعت 08:38 | 2.3K بازدید | 0 دیدگاه

قائم‌مقامی: شطرنج ما بسیار جوان است

‌استادبزرگ شطرنج ایران می‌گوید: با اینکه یکی دو شب بد در المپیاد به‌واسطه برخی دخالت‌های بیرونی به‌وجود آمد ولی موضوع زیاد بغرنج نبود.

قائم‌مقامی: شطرنج ما بسیار جوان است

به گزارش "ورزش سه"، احسان قائم مقامی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به پدرانی که در شطرنج مهره جابه‌جا می‌کنند، بیان کرد: به هر حال خانواده‌ها سهم ویژه‌ای در پیشرفت ورزشکارها دارند و این برای همه قابل درک است که والدین هم و غم خود را به‌کار می‌گیرند تا فرزندانشان به اوج بالندگی و افتخار برسند و متأسفانه در المپیاد جهانی شطرنج مداخله‌های غیرضروری به وجود آمد که ناشی از توجیه نبودن برخی خانواده‌ها بود.

 

وی ادامه داد: خدا را شکر در همان المپیاد با صحبت‌های انجام شده، این قضیه به طور کامل رفع شد و امیدوارم از این به بعد هم شاهد چنین مسائلی نباشیم.

 

قائم‌مقامی تأکید کرد: این تفسیری هم که مهره جابه‌جا کنند یا تأثیرگذار باشند، خیلی غلو و اغراق بود. انسان‌ها ممکن است در لحظاتی بهترین تصمیم را نگیرند و اشتباهاتی مرتکب شوند ولی این دلیل نمی‌شود که بدترین تفسیر را برای آن به کار ببریم، هرچند تیم ما لطماتی از این بابت در طول المپیاد دید اما نتیجه به حدی خوب بود که این موضوع هم نتوانست مانع بچه‌ها شود.

 

این استادبزرگ اضافه کرد: خیلی مهم است که خانواده‌ها رویکردی حرفه‌ای به این موضوع داشته باشند و بچه‌ها را در موقعیت مناسب به محیط بسپارند.

 

وی افزود: الان تیم شطرنج ما بسیار جوان است و بدون شک عوامل فدراسیون و کادرفنی موضوعات را به گونه‌ای درک می‌کنند که نیازی به مداخله بیرونی نباشد.

 

قائم‌مقامی با اشاره به اینکه یکی دو شب بد در المپیاد با این بحث‌های غیرضروری داشتیم ولی زیاد بغرنج نبود، خاطرنشان کرد:‌ فدراسیون اعلام کرده که والدین بچه‌های بالای 10 سال نمی‌توانند از این به بعد در اعزام‌های ملی همراه تیم باشند.

 

این ملی‌پوش تأکید کرد: الان کادر شطرنج خیلی حرفه‌ای است و به مسائل پیرامون این رشته مشرف هستند و به خوبی می‌توانند مسائل را رهبری و هدایت کنند.



 

دیدگاه‌ها