کد خبر : 1369371 | 11 آبان 1395 ساعت 12:24 | 5.9K بازدید | 0 دیدگاه

هفته چهارم لیگ برتر والیبال؛

صدر جدول والیبال در آستانه تغییرات

هفته چهارم لیگ برتر والیبال در حالی از عصر چهارشنبه آغاز خواهد شد که با رویارویی پارسه و پیکان صدر جدول دچار تغییراتی خواهد شد.

صدر جدول والیبال در آستانه تغییرات

به گزارش "ورزش سه"، هفته چهارم لیگ برتر والیبال از فردا کار خود را در تهران و 4 شهر دیگر آغاز می کند و به نظر می رسد تیم های صدرنشین کار مشکلی برای نگه داشتن جایگاه خود نداشته باشند.


تیم های والیبال پیکان و پارسه تهران که هم اکنون با 8 و 7 امتیاز در رتبه های دوم و سوم جدول لیگ برتر والیبال قرار دارند، از ساعت 17 و 30 دقیقه در خانه والیبال تهران به مصاف یکدیگر می روند.


شاگردان فرهاد نفرزاده در هفته سوم، مسابقه سنگینی را در شهر ساری پشت سر گذاشتند و نخستین ناکامی خود را در این دیدار تجربه کردند و سه روز بعد باید به مصاف پرافتخارترین تیم این رقابت ها یعنی پیکان تهران بروند.


از سوی دیگر پیکان تهران برای حفظ جایگاه خود در رتبه دوم جدول نیاز مبرم به شکست پارسه تهران دارد؛ در غیر اینصورت باید رتبه دوم را به حریفش بدهد.


در دیگر مسابقه شهر تهران در هفته چهارم لیگ برتر والیبال، تیم های سایپا و سازمان عمران شهرداری ساری در خانه والیبال به مصاف یکدیگر می روند. دو تیم با دو برد و 6 امتیاز در رتبه های چهارم و پنجم جدول قرار دارند.


این مسابقه که از ساعت 15 و 30 دقیقه در خانه والیبال شروع می شود، برای نارنجی پوشان سایپا اهمیت زیادی دارد زیرا دو تیم از نظر تعداد برد، امتیاز و تعداد ست های برده و باخته در یک سطح قرار دارند و تنها اختلاف آنان در میانگین پوئن هاست. نارنجی پوشان سایپا به دنبال کسب پیروزی و بهبود جایگاه خود در جدول هستند.


تیم سازمان عمران شهرداری ساری نیز که نخستین تجربه لیگ برتری خود را پشت سر می گذارند، در سه هفته گذشته این رقابت ها عملکرد قابل قبولی داشته است و به دنبال تکمیل آن با شکست تیم سایپا خواهد بود.


کاله مازندران که تا کنون پیروزی نداشته است، در هفته چهارم لیگ برتر والیبال میزبان بانک سرمایه (مدافع عنوان قهرمانی و تنها تیم 9 امتیازی جدول این رقابت ها) است. دو تیم وضعیت بسیار متفاوتی در جدول دارند، بانک سرمایه صدرنشین است و بدون باخت اما کاله در جایگاه یازدهم قرار دارد و تاکنون برد نداشته است.


هرچند کاله مازندران در بازی های خانگی چهره ای متفاوت از نظر فنی دارد اما به نظر نمی رسد که مصطفی کارخانه و شاگردانش برای حفظ صدرنشینی خود در هفته چهارم لیگ برتر مشکل خاصی در سالن پیامبر اعظم (ص) شهر آمل داشته باشد.


تیم صالحین ورامین که با دو برد و پنج امتیاز در رتبه ششم جدول لیگ برتر والیبال قرار دارد، در هفته چهارم این رقابت ها میهمان شهرداری اراک است. نماینده اراک بدون برد و با یک امتیاز در رتبه دهم است و این هفته در اندیشه کسب نخستین پیروزی لیگ برتری خود با استفاده از امتیاز میزبانی است.


اراکی ها تنها در هفته نخست میزبان بودند که برابر سایپا سه بر دو مسابقه را واگذار کردند و در هفته چهارم به دنبال جبران نتیجه در بازی های خانگی هستند تا مردم این شهر را بیشتر به این رشته ورزشی علاقمند کنند.


تیم شهرداری ارومیه که در هفته سوم لیگ برتر نخستین برد خود را در دیدار بدون تماشاگر ارومیه به دست آورد، در هفته چهارم در سالن آیت الله خاتمی اردکان به مصاف خاتم این شهر می رود. دیداری که آسان نخواهد بود زیرا خاتم در بازی های خانگی حریف ساده ای برای رقبا نیست.


خاتم اردکان و شهرداری ارومیه با 5 و 3 امتیاز در جایگاه های هفتم و هشتم لیگ برتر قرار دارند و شهرداری ارومیه برای صعود یک پله ای در جدول باید فاتح سه امتیازی این مسابقه باشد.


تیم والیبال شهرداری تبریز که در حال حاضر با یک برد و سه امتیاز در رتبه نهم جدول است، در هفته چهارم لیگ برتر میزبان هاوش گنبد (تیم بدون برد و امتیاز این رقابت ها) است.


هر چند هنوز زود است درباره هشت تیم صعود کننده به مرحله پلی آف پیش بینی هایی انجام داد؛ اما تیم هاوش گنبد برای اینکه در زمره تیم های راه یافته به مرحله پلی آف باشد، باید به آمار برد و باخت خود نیز توجه داشته باشد. از سوی دیگر شهرداری تبریز در صورت شکست حریف خود احتمال صعود یک پله ای در جدول را خواهد داشت.

 

برنامه کامل هفته چهارم:


تهران، خانه والیبال، ساعت 15 و 30 دقیقه
سایپای تهران – سازمان عمران شهرداری ساری

 

تهران، خانه والیبال، ساعت 17 و 30 دقیقه
پارسه تهران – پیکان تهران

 

آمل، سالن پیامبر اعظم (ص)، ساعت 17
کاله مازندران – بانک سرمایه

 

اراک، سالن امام خمینی (ره)، ساعت 17
شهرداری اراک – صالحین ورامین

 

اردکان، سالن آیت الله خاتمی، ساعت 17
خاتم اردکان – شهرداری ارومیه

 

تبریز، سالن شهید اقدمی، ساعت 17
شهرداری تبریز – هاوش گنبد

دیدگاه‌ها