کد خبر : 1370633 | 16 آبان 1395 ساعت 12:49 | 9.3K بازدید | 0 دیدگاه

نبرد فرانسوی آرژانتینی در انگلیس

10+10 نکته از دربی شمال لندن

تا ساعاتی دیگر دو تیم آرسنال و تاتنهام بار دیگر برابر هم قرار می گیرند تا 184‌مین دیدار خود را به انجام برسانند.

10+10 نکته از دربی شمال لندن

به گزارش "ورزش‌سه"، رقابت دو تیم آرسنال و تاتنهام زمانی آغاز شد که تیم آرسنال با کوچ از شرق لندن به شمال این شهر رفت و در فاصله چند مایلی باشگاه تاتنهام قرار گرفت. امروز و از ساعت 15:30 دقیقه صد و هشتاد و چهارمین دیدار دو تیم برگزار خواهد شد تا دیدار این دو تیم که از سال 1887 آغاز شده است، هم چنان به عنوان یکی از مهم ترین بازی های لیگ جزیره مورد توجه قرار گیرد.


تیم تاتنهام که چند سالی است با هدایت مائوریسیو پوچتینو دوران با ثباتی را بر خلاف گذشته پشت سر می گذارد برای اولین بار طی 26 سال اخیر است که هنوز با گذشت 10 هفته شکستی را در لیگ برتر تجربه نکرده است. در مقابل تیم آرسنال علیرغم شروع نه چندان امیدوارکننده و شکست در برابر لیوپول و برابر دیدگان هواداران خودی، کم کم به روز های خوب خود بازگشته است و اعتراض های هواداران در ابتدای فصل جای خود را به تشویق و تمجید از این تیم داده است. دو تیم در شرایطی برابر هم قرار خواهند گرفت که در حال حاضر آرسنال از 10 بازی گذشته خود با 23 امتیاز سوم است و تیم تاتنهام با 20 امتیاز از همین تعداد بازی در رتبه پنجم جای گرفته است.


 


1-  اولین دیدار این دو تیم در سال 1887 برگزار شد که سفیدپوشان هاسپرز موفق به کسب پیروزی یک بر صفر شدند.


2-  تیم تاتنهام در سال های 1928، 1933، 1935 و 1950 در دسته پایین تر حضور داشته است.


3-  انتقال های میان این دو تیم همیشه واکنش های شدیدی به همراه داشته است. در سال 2001 سول کمپل در حالی تیم تاتنهام را ترک کرد که کاپیتان سفید پوشان بود و هواداران این تیم پس از پیوستن او به آرسنال لقب "خائن" را به او دادند.


4-  تیم تاتنهام در 10 بازی اخیر خود تنها تیم بدون شکست رقابت های لیگ برتر به شمار می رود و تنها شکست تیم آرسنال در مقابل لیورپول در هفته ابتدایی رقم خورده است.


5-  دیدارهای این دو تیم در فصل گذشته لیگ برتر با یک تساوی یک بر یک در بازی  رفت و یک تساوی 2 بر 2 در بازی برگشت همراه شد. هری کین در هر دو دیدار رفت و برگشت موفق به گلزنی شد.


6-  بهترین گلزن دربی شمال لندن با 10 بار گلزنی در اختیار "امانوئل آدبائور" می باشد، که برای هر دو تیم به میدان رفته است و با پیراهن هر دو تیم گلزنی کرده است.


7-  آخرین پیروزی تاتنهام در ورزشگاه امارات به سال 2010 و پیروزی 3 بر 2 این تیم برابر رقیب قرمزپوش باز می گردد. آن ها در آن دیدار موفق شدند طی یک بازی دراماتیک بازی 2 بر صفر عقب افتاده را با نتیجه 3 بر 2 به پایان برسانند. در این دیدار ابتدا نصری و چاماخ در دقایق 9 و 27 برای آرسنال گلزنی کردند ولی در نیمه دوم گرت بیل، فن درفارت و کابول در دقایق 50، 67 و 86 گلزنی کردند تا یک پیروزی به یادماندنی برای تاتنهامی ها رقم بخورد.

 

1155235


8-  آرسنال که در هفته های اخیر روند صعودی خیلی خوبی را طی می کند از 5 دیدار گذشته خود در تمامی رقابت ها صاحب 4 تساوی و یک شکست شده است. در مقابل تیم تاتنهام در 5 دیدار اخیر خود از روند خوب ابتدای فصل فاصله گرفته و با 2 باخت و 3 تساوی روزهای خوبی را به خصوص در خط حمله سپری نمی کند.


9-  بهترین بازیکن آرسنال در روزهای گذشته مسوت اوزیل بوده که با 5 گل زده و سه پاس گل تاثیر مستقیمی در روند رو به رشد مردان ونگر داشته است.


10-  هری کین بازیکن گلزن تیم تاتنهام با پشت سر گذاشتن مصدومیت می تواند در ترکیب سفیدپوشان هاتسپر به میدان برود و باید ببینیم پوچتینو از او در این دیدار استفاده می کند یا نه.


11-  بهترین پیروزی دربی شمال لندن به پیروزی 6 بر 0 آرسنال در مقابل تاتنهام در سال 1335 باز می گردد.


12-  دو تیم تاکنون 183 بار به مصاف هم رفته اند که سهم پیروزی آرسنال 78 بار و تاتنهام 55 بار بوده است. 50 دیدار هم به تساوی انجامیده است.


13-  5 تقابل اخیر دو تیم لندنی با دو پیروزی به سود آرسنال و سه تساوی به پایان رسیده است.


14-  آرسن ونگر هنوز موفق به شکست ماریسیو پوچتینو در لیگ برتر نشده است.


15-  به طور کلی و در چندین سال اخیر ماه نوامبر برای آرسن ونگر خوش یمن نبوده است و این تیم در این ماه امتیازات زیادی را از دست داده؛ باید ببینیم این روند در سال 2016 هم که آرسنال روزهای خوبی را تجربه می کند تکرار می شود؟


16-  دمبله، اریک لاملا و سیسوکوو بازیکنانی از تیم تاتنهام هستند که در این دیدار نمی توانند به میدان بروند. البته دیوس و آلدرویرلد هم مصدوم هستند، اما امکان دارد که از حضور آن ها در ترکیب استفاده شود.


17-  پرز ، مرته ساکر و ولبک سه بازیکنی هستند که نمی توانند در ترکیب تیم آرسنال به میدان بروند. البته میدان دادن به بازیکنانی همچون ولکات، مونرئال، بلرین، گیبس و کاسورلا هم به دلیل مصدومیت در هاله ای از ابهام است.


18-  آخرین بازی دو تیم در لیگ قهرمانان اروپا بوده که آرسنال موفق به شکست میزبان خود در بلغارستان شد و تیم تاتنهام در خانه از بایرلورکوزن شکست خورد.


19-  ترکیب احتمالی آرسنال: چک - بیرین - موستافی - کوشیلنی - مونرئال - ژاکا - کوکلین - رمزی - اوزیل -ایووبی - سانچز


20- ترکیب احتمالی تاتنهام: لوریس - رز - فرتونختن - دایر - واکر - دمبله - وانیاما - سون - الی - اریکسن – یانسن.

دیدگاه‌ها