کد خبر : 1370656 | 16 آبان 1395 ساعت 14:25 | 14.2K بازدید | 2 دیدگاه

حسرت روزهای طلائی استقلال اهواز

استقلال اهواز در سراشیبی سقوط قرار دارد، تیم محبوبی که روزگاری ورزشگاه تختی را لبالب از تماشاگر می کرد اما اکنون دیدن وضعیتش تنها حسرت مارا بر می انگیزد.

به گزارش"ورزش سه"، استقلال اهواز از جمله تیم های فوق العاده محبوب در بین جنوبی هاست، اگر نخواهیم آن را محبوب ترین بدانیم. این تیم از سال 1327 تاسیس شده است و البته می توان دوران اوج آن را از اوایل دهه 80 دانست.


جایی که برادران شفیع زاده وارد فوتبال شدند و لقب "آبراهیموویچ " دست به جیب فوتبال خوزستان را گرفتند و توانستند چهره های محبوبی را به تیمشان بیاورند.


استقلال اهواز سابقه همکاری با مربیان بزرگی چون مرحوم منصور پورحیدری، امیرقلعه نویی، ناصر حجازی، مجید جلالی، محمود یاوری، فیروز کریمی، لوکا بوناچیچ، مجید باقری نیا، جلال چراغپور، اکبر میثاقیان، نادر دست نشان، داریوش یزدی را دارد.

 

1155266


این تیم البته بازیکنان بزرگ و مطرحی را در خود داشته است و به فوتبال ایران نیز معرفی کرده است. تعداد کمی از لیست بلند بالای بازیکنانی که سابقه حضور در استقلال اهواز را دارند در زیر می بینیم:


نیما نکیسا،عادل کلاه کج، پرویز برومند، یدالله اکبری،حسین مالکی، احمد بوعذار، امیر شرفی، محمد کوتی،میثم دورقی، امیر خلیفه اصل، فریدون فضلی، علی حمودی، حسین ماهینی، سعید رمضانی، آدریانو آلوز، عبدالوهاب ابوالهیل، حمدی فرزانه، جلال کاملی مفرد،رضا طاهری، علی بداوی، ابراهیم تقی پور، ابراهیم تهامی، علی انصاریان، میلاد میداوودی، افشی کمایی، مهدی شیری، رشید مظاهری،فرزاد آشوبی و ... از جمله انها هستند.

 

استقلال اهواز روز به روز در اهواز و خوزستان محبوب تر می شد و گوی سبقت را از فولاد ربوده بود. آبی های اهوازی آنقدر محبوب بودند که در بازی هایشان در ورزشگاه تختی جای سوزن انداختن نبود و شاید نقطه عطف آن تیم به لیگ ششم باز گردد.

 

1155262


جایی که خداداد افشاریان داور بازی آنها با مس کرمان با مشورت کمک داور شوت گل نشده علی مولایی را گل تشخیص داد تا با همان یک گل، قهرمانی از دست آبی ها بپرد و سایپا قهرمان ایران شود.


این تصمیم اشتباه افشاریان شاید نقطه افول استقلال اهواز بود. استقلال اهواز سپس راه عقب افتادن را در پیش گرفت و ابتدا به لیگ یک و سپس به لیگ دو سقوط کرد تا نشان دهد روزهای خوب این تیم در حال اتمام است.

 

1155263


استقلال اهواز البته موفق شد با مربی گری عادل حردانی از لیگ دو به لیگ یک باز گردد و البته همچنان حال و روز استقلال اهواز خوش نبود و تنها پای ثابت بازی های لیگ یکی شده بودند. تا اینکه در انتهای لیگ یک سال 1394 به لیگ دو سقوط کرد اما با تصمیم عجیب ارسطو جهانداری تصمیم برآن شد تا لیگ برتری شود.


تصمیم عجیب که نهایتش سقوط استقلال اهواز بود، در حالی که گفته می شد این امر باعث به وجود آمدن نسل جدید استقلال می شود اما این امر محقق نشد و تعداد زیادی از بازیکنان این تیم را ترک کردند.

 

1155265

 

استقلال اهواز لیگ یک امسال را با مدیرعاملی کارون یعقوبی و سرمربی گری حمیدرضا فرزانه آغاز کرد و البته حرف و حدیث های بسیاری درباره نحوه بستن این تیم به گوش می رسید که در این مطلب مورد بحث نیست. مربی گری فرزانه و سپس ابراهیم تهامی و در انتها امیر میرزاییان تا کنون هیچ سودی نداشته است.


این تیم محبوب جنوب حتی یک برد در این فصل نیاورده است، در 12 بازی تنها 4 تساوی به دست آورده و 26 گل دریافت کرده است که آمار فاجعه باری را حکایت می کند. با شکست روز گذشته استقلال اهواز، مدیرعامل استقلال اهواز استعفا داد تا شاید نگاه مسئولان به این تیم تغییر کند و کمکی به این تیم بشود.

 

1155264


مطمئنا با ادامه این روند بازهم استقلال اهواز محبوب و دوست داشتنی و البته نوستالژیک که روزگاری مردم برای دیدن ستاره هایش به ورزشگاه می آمدند را در لیگ دو ببینیم.


شاید اگر مسئولین استانی و یا حتی مدیران و مالکان همین تیم به فکر نیفتند از استقلال اهواز تنها خاطره ای در ذهن ها بماند، یک نایب قهرمانی در لیگ ایران، چند سال حضور در لیگ برتر و البته آن گل زیبای میداوودی به پرسپولیس!

 

1155262

دیدگاه‌ها