کد خبر : 1373018 | 26 آبان 1395 ساعت 10:37 | 58.2K بازدید | 11 دیدگاه

از جنجال در سایتاما و کونمینگ تا سرمبان مالزی

بزن بزن در آسیا برای بلیت سفر به روسیه 2018

دور رفت انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در قاره آسیا با صدرنشینی ایران و عربستان در گروه های مختلف به پایان رسید تا رفته رفته بازی ها به روزهای حساس خود نزدیک شود.

بزن بزن در آسیا برای بلیت سفر به روسیه 2018

به گزارش "ورزش سه"، 12 تیم مدعی قاره کهن برای رسیدن به بلیت سفر به بزرگ ترین تورنمنت فوتبالی دنیا در حالی روز پایانی مرحله رفت انتخابی را پشت سر گذاشتند که هر یک برای رسیدن به اهداف خود سختی ها و دشواری های زیادی را تحمل کردند. از فشار و استرسی که روی مربیان آنها قرار داشت تا دلهره ای که طرفداران شان روی سکوها با آن مواجه بودند؛ همه و همه دست به دست هم داد تا لذت رقابت فوتبالی در قاره کهن به اوج خود برسد.


رسیدن به جام جهانی و رقابت با غول های بزرگ فوتبال دنیا برای طرفداران هر کشور آسیایی یک آرزوی بزرگ است از همین رو بازیکنان و مربیان این تیم ها برای عملی کردن این آرزوی طرفداران خود، هر تلاشی را انجام می دهند و حتی حاضر هستند برای آن در جنگ های تن به تن نیز شرکت کنند که در این راه شاهد جنگ ها و دعواهای عجیبی در روز پایانی دور رفت بودیم؛ جایی که بزن بزن بازیکنان در سه تا چهار بازی در اقصی نقاط قاره کهن صحنه های عجیبی را رقم زد که نشان می داد هر تیمی برای رسیدن به بلیت سفر به روسیه عزم خود را جزم کرده است. نگاهی می اندازیم به این جنگ ها که تصاویر آن سوژه بیشتر رسانه های معتبر دنیا شده است.


سامورایی ها علیه سعودی ها


در شهر سایتاما در جنوب ژاپن، سامورایی ها در حالی میزبان صدرنشین گروه B بودند که برای زنده ماندن امید صعود مستقیم باید به هر نحوی می شد از سد عربستان عبور می کردند. بازی بهتر و روان تر میزبان با حمایت نزدیک به 60 هزار طرفدار باعث شد تا سعودی ها وقتی گل خوردند با حالتی عصبی در زمین به کار خود ادامه داده و در چند صحنه با بازیکنان ژاپن درگیری های شدید فیزیکی پیدا کنند و در نهایت هم به خاطر همین جنجال ها یکی از بازی های خشن مقدماتی را به ثبت رساندند که کارت قرمز و زرد فراوانی داشت. سعودی های خشمگین حتی پا را فراتر گذاشته و در پایان بازی تنها با دخالت مسئولان این تیم حاضر به دست دادن با کادر داوری و بازیکنان ژاپن شدند که تصاویر این حرکات در شبکه های اجتماعی بازتاب منفی بسیاری برای این تیم عربی خاورمیانه در پی داشت.

 

1157428


عنابی های خشمگین در کونمینگ


میزبان جام جهانی 2022 خوب می دانست آخرین شانس برای رسیدن به تیم های صدرنشین گروه در برتری مقابل چین انتهای جدولی است اما وقتی 90 دقیقه به در بسته کوبید و نتوانست از دیوار بلند دفاعی اژدهای سرخ عبور کند، در دقایق پایانی از کوره در رفت تا همین جنجال ها و درگیری ها تاوان سنگینی برای اردوی این تیم در پی داشته باشد. ستاره های دو ملیتی قطر که زیر بار انتقادات زیادی قرار داشتند، با جنجالی که سباستین سوریا، مهاجم شان به راه انداخت، یک بار دیگر همان صحنه هایی که در تهران رقم زده بودند را در ورزشگاه کونمینگ و روبه روی چشمان مارچلو لیپی ایتالیایی تکرار کردند تا ثابت کنند عادت دارند در هر بازی با جنجال نام خود را بر سر زبان ها بیندازند. درگیری هایی که در نهایت با محرومیت مهاجم اروگوئه ای از بازی بعدی با ایران به پایان رسید.

 

1157429


سوری های خشمگین علیه ستاره های ایران


در باتلاق ورزشگاه عبدالرحمان سرمبان مالزی هم این جنجال ها با هنرنمایی بازیکنان سوریه رقم خورد تا تصاویر درگیری در گل و لای ورزشگاه سوژه رسانه ها شود. آن جا که مدافع راست سوریه بی جهت مقابل کریم انصاری فرد مانور قدرت داد و بازیکنان دو تیم را به جان هم انداخت تا در شرایط بد آب و هوایی و زیر باران گل به جان هم بیفتند. سوریه که تنها راه برای متوقف کردن ایران را در بازی خشن و دفاعی دیده بود، بارها روی اعصاب و روان شاگردان کی روش رفت تا بلکه از حربه جنگ های روانی و تن به تن برای رسیدن به هدفش سود ببرد که همین طور هم شد تا یک امتیاز عجیب به حساب به اصطلاح میزبان بازی ریخته شود و دو امتیاز از چنگ ایران دزدیده شود!

 

دیدگاه‌ها