کد خبر : 1374062 | 01 آذر 1395 ساعت 09:16 | 150.4K بازدید | 18 دیدگاه

آغاز همکاری حمیدرضا صدر با ورزش سه

هفته دوازده لیگ برتر: نه، تو دیگه خاص نیستی!

حمیدرضا صدر، تحلیلگر و نویسنده مشهور فوتبال در ایران، همکاری خود را با ورزش سه آغاز کرد.

هفته دوازده لیگ برتر: نه، تو دیگه خاص نیستی!

به گزارش "ورزش سه"، این اولین مطلب از دور جدید همکاری او با ماست که فعلا شامل یادداشت های اوست. صدر در این مقاله به جمع بندی رقابت های این هفته لیگ برتر انگلیس پرداخته است.

 

مورینیو - ونگر: تعویض های طلایی

 

آن دو پس از تساوی 1-1 بی آن که به چشمان یکدیگر نگاه کنند، به سردی دست دادند. در آن لحظات مورینیو چهره بازنده ها را داشت و ونگر حالت برنده ها را. ناکامی یونایتد در حفاظت از تک گل خوان ماتا؛ یعنی میلیونرهای منچستر طی 12 دیدار فقط 19 امتیاز کسب کرده اند و با قرار گرفتن در رتبه ششم بدترین آغاز لیگ طی یازده سال اخیر را رقم زده اند.

 

حال و هوایی یادآور فصل 2005-2004 که طی 12 بازی اول فصل فقط 18 امتیاز جمع کردند، همان فصلی که یونایتد در پایان راه در فاصله 18 امتیازی با چلسی که با رهبری مورینیو قهرمان شده بود به رتبه سوم قناعت کرد، ولی حالا رتبه سوم هم دور از دسترس شده. یونایتد تیم برتر میدان بود، ولی ونگر با یک امتیاز به لندن بازگشت: جنکینسون در دفاع راست سرگیجه گرفته بود، ترکیب کوکلن - الننی، ناموزون بود؛ آرون رمزی محو شده بود و والکات و اوزیل را نمی دیدیم. با این وصف، دو تعویض ونگر همه چیز را وارونه کرد؛ ژیرو در دقیقه 73 جای الننی و اکسلید چمبرلین در دقیقه 84 جای جنکینسون وارد شدند و چمبرلین چهار دقیقه پس از ورودش آن سانتر تماشایی را انجام داد تا ژیرو دروازه را باز کند.

 

شادی طرفداران آرسنال قابل نقد بود، این که توپچی های طی دو دیدار متوالی با تاتنهام و یونایتد در لیگ فقط دو امتیاز کسب کرده اند، ولی تلخی شعار آنها از روی سکوهای اولدترافورد خطاب به مورینیو " Not Special Anymore / دیگه خاص نیستی" از نگاه ژوزه قابل درک بود. مورینیو همین هجده ماه پیش قهرمان لیگ شده بود.

 

 

1158078

 

... اما الیویه ژیرو

 

او حالا گاهی پلان A ونگر شده و گاهی مثل دیدار با یونایتد پلان B. ژیرو به عنوان بازیکن ذخیره تاکنون 10 گل برای آرسنال در لیگ زده. باور کردن این که او با 7 ضربه طی 109 دقیقه 3 بار دروازه را باز کرده آسان نیست.

 

1116373

 

چلسی در صدر

 

میدلزبورو هم آرسنال را متوقف کرده بود و هم منچستر سیتی را، ولی در خانه برابر تک گل دیگو کاستا زانو زد. چلسی پس از دریافت 3 گل از آرسنال در سپتامبر در شش بازی متوالی لیگ  پیروز شده. 17گل زده و گلی دریافت نکرده. به آبی پوشان استمفوردبریج نگاه کنید، به صدرنشین لیگ.

 

 

1158312

 

توقف در بندر جنوبی

 

لیورپول صدرنشین در زمین ساوتهمپتون به چیزی جز تساوی بدون گل دست پیدا نکرد تا یورگن کلوپ آلمانی که بهترین خط حمله لیگ با 30 گل را معرفی کرده برابر مردان کلود پُل فرانسوی متوقف شود. یادمان باشد ساوتهمپتون حریف معمولی نیست.

 

پُل هم یکی از ضعیف ترین خطوط حمله لیگ با 12 گل زده را معرفی کرده و هم یکی از بهترین خطوط دفاعی لیگ با 12 گل خورده را. پانزده بازیکن ساوتهمپتون درگیر دیدارهای ملی بودند، با این وصف نمایش این تیم جنوب جزیره تغییر نکرد... ولی لیورپول چی؟ در وجه خوش بینانه این اولین باری بود که لیورپول  طی 12 سفر در لیگ به زمین حریفان دروازه اش را بسته نگاه داشت، ولی حقیقت این بود فیرمینو، کوتینیو و مانه در نواختن ضربه های نهایی ناتوان بودند و ورود استوریج جای امره جان هم کار ساز نشد.

 

همه چیز حاکی از برتری مردان آنفیلد داشت:  65 درصد تصاحب توپ، 663 پاس برابر 371 پاس مردان جنوب، 15 شوت به طرف دروازه برابر 3 شوت، 8 ضربه کرنر برابر یک ضربه، ولی درخشش فریزر فاستر درون دروازه و همین طور ترکیب دفاعی ویرژیل فن دیک، فونته و رومئو اراده مردان آنفیلد را به هیچ گرفت.

 

 

1158134

 

بازگشت فصل: یحیی توره

 

می گفتند تمام شده، می گفتند باید مثل جو هارت بارش را ببندد و برود جایی دیگر، می گفتند پپ گواردیولا به چشمان او نگاه هم نکرده، ولی او در ترکیب اصلی راهی میدان شد و همه را میخکوب  کرد. دو گل یحیی توره برابر کریستال پالاس قصه پریان هفته بود و نشان داد توره طی دو ماه گذشته تمریناتش را رها نکرده. گل دوم او هفت دقیقه به پایان پس از گل تساوی بخش پالاس زده شد؛ زد تا منچستر سیتی 2-1 پیروز شود. توره 33 ساله در نبردی پرواز کرد که استرلینگ، دی بروین و آگرو برای گشودن گره کور دروازه پالاس تقلایی می کردند بی ثمر.

 

 

1158166

 

 

تاتنهام - وستهام: آن 160 ثانیه

 

قصه این هفته وایت هارت لین از آن دو "هری" بود: هری وینکس، پسر 20 ساله انگلیسی که در اولین بازی اش در لیگ برتر برای تاتنهام دروازه وستهام را گشود و هری کین که طی 160 ثانیه آخر بازی پیروزی 2-1 وستهام را به پیروزی 2-3 تاتنهام بدل ساخت. طرفداران تاتنهام به طعنه می گفتند "مهم نیست یونایتد برای پوگبا صد میلیون بپردازد، ما در میانه میدان هری وینکس را داریم که محصول آکادمی خودمان است". برای آنها هری کین ستاره شماره ده شان هم با این دو گل رکورد زدن 17 گل در شانزده دربی لندن را ثبت کرد... تاتنهام کماکان یگانه تیم بی شکست جدول باقی مانده و با فقط 8 گل خورده برای صدرنشینی کمین کرده. آخرین باری که تاتنهام طی 12 بازی اول لیگ شکست نخورد فصل 61-1960 بود که قهرمان لیگ شدند.

 

نبرد ایتالیایی ها را ماتزاری برد

 

والتر ماتزاری طعم پنجاهمین باری که کلودیو رانیری در لیگ روی نیمکت لستر نشست را تلخ کرد. روند سقوط لستر در زمین حریفان ادامه پیدا کرده و قهرمان فصل پیش طی پنج دیدار از شش نبرد دور از خانه زانو زد. دروازه روباه های آبی پوش این بار طی شکست 1-2 برابر واتفورد با ضربه ثانیه 33 اتین کاپو گشوده شد. لستر در لیگ قهرمانان در آستانه صعود قرار گرفته، ولی فقط دو امتیاز با قعر جدول لیگ فاصله دارد. آنها بدون کانته در میانه میدان، لنگ می زنند و از ترکیب آهنین هوت - مورگان در قلب دفاع فصل پیش نشانی برجای نمانده. قهرمان فصل پیش تاکنون 20 گل خورده.

 

993118

 

1158151

 

جرمین دفو در معبد

 

چاشنی نبرد دو قعرنشین، خاموش شدن نورافکن های استادیوم در آغاز نیمه اول بود، جایی که ساندرلند میزبان با سه گل، هال سیتی را به زانو درآورد. این دومین پیروزی مردان مویس پس از مغلوب کردن بورنموث در دیدار پیشین به شمار می رفت. مرد اول میدان آنیچبه بود که دو گل زد، ولی جرمین دفو 34 ساله بود که گل 150 خود در لیگ برتر را به ثمر رساند و پا به معبد بزرگان لیگ برتر گذاشت و کنار شیرر، رونی، اندی کول، لمپارد، آنری، فاولر و اوون جای گرفت. سفر طولانی دفو با اولین گلش در سال 2001 با پیراهن وستهام برابر ایپسویچ آغاز شده و طی پانزده سال رسیده به ساندرلند که برای بقا سخت به او نیاز دارد.

دیدگاه‌ها