کد خبر : 1375245 | 06 آذر 1395 ساعت 09:59 | 145.4K بازدید | 6 دیدگاه

از سوبا تا منشا؛ از طالب لو تا رجب زاده و سیدجلال

تیم منتخب هفته یازدهم لیگ برتر

هفته یازدهم لیگ برتر با صدرنشینی تراکتورسازی به اتمام رسید. این هفته، زمانی برای درخشش بازیکنانی از نسل های قبلی فوتبال ایران بود.

تیم منتخب هفته یازدهم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، 11 بازیکن برتر هفته در سیستم 2-5-3  جای گرفته و به شرح زیر هستند، با این توضیح که مثل همیشه جای چند بازیکن در این فهرست خالی است. بازیکنانی مثل رادوشوویچ، مهدی کیانی، محمد قاضی، شیمبا، محمد نژاد مهدی، ساسان انصاری، رسول نویدکیا، بختیار رحمانی و....

 

 

دروازه‌بان

 

وحید طالب لو (فولاد):


در بازگشت به ورزشگاه نوستالژی نقش جهان یک بار دیگر درخشید تا فولاد با امتیاز نصف جهان را ترک کند. پنالتی را گرفت، توپ از زیر دیرک دروازه بیرون کشید و در یکی دو صحنه هم مانع گلزنی مهاجمان سپاهان روی فرصت های صد درصد گلزنی شد تا آمادگی اش را به رخ کشیده و همچون سال 82 که برای اولین بار با پیراهن استقلال تجربه بازی در لیگ برتر را مقابل سپاهان در نقش جهان به دست آورد و نامی برای خود دست و پا کرد این بار بعد از نزدیک به 13 تا 14 سال دوباره همه نگاه ها را به خود معطوف کرده و عنوان دروازه بان برتر هفته را به خود اختصاص دهد. مسلما آمادگی روحی و روانی طالب لو می تواند نقطه اتکایی برای سعداوی و شاگردان جوانش در راه اوج گیری بیشتر باشد.

 

1159454

 

 

مدافعان

 

سیدجلال حسینی (پرسپولیس):


هرچقدر برخی بگویند سن سیدجلال حسینی بالا رفته، او بیشتر در ترکیب پرسپولیس خودنمایی می کند. در روزی که پیکان مقابل پرسپولیس باانگیزه ظاهر شد و مهاجمان این تیم نیز بارها خط دفاعی سرخپوشان را اذیت کردند، کاپیتان پرسپولیس مثل یک صخره مقابل توپ ها قرار گرفت و اشتباهات بازیکنان جوان را پوشش داد. شاید اگر حسینی در خط دفاع پرسپولیس نبود، شاگردان برانکو نخستین باخت فصل خود را تجربه می کردند.

 

1159470

 

احسان حاجی صفی (سپاهان):


بازی سپاهان مقابل فولاد فرصتی برای نشان دادن اندوخته های تیم سابقا مدعی سپاهان بود . مسابقه ای با هجوم های یکسره به دروزاه طالب لو از چپ و راست . شاید اگر احسان حاجی صفی کمی خوش شانس بود دروزاه طالب لو را باز می کرد اما سانتر – ضربه مواج او با واکنش وحید به کرنر رفت تا کاپیتان سپاهان در حسرت از دست دادن دو امتیاز حساس بازی باقی بماند . احسان که در سپاهان ویسی جا می افتد برای روزهای دشوار تا نیم فصل عصای دست مربی ایست که باید بتواند ظرفیت ستاره هایی مثل حاجی صفی را آزاد کند.

 

1159455

 

محمد ایرانپوریان (تراکتورسازی):


مدافع راست تراکتورسازی در لیگ شانزدهم عزمش را جزم کرده تا از نظر آماری بالاتر از تمام دفاع راست های ایران قرار بگیرد. او که پنالتی زن اول تراکتورسازی محسوب می شود، در بازی دیروز با صبای قم نیز یک گل دیگر از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. علاوه بر این ایرانپوریان دیروز در به تحرک در آوردن تیمش در جناح راست نقش قابل توجهی ایفا کرد و پایه ساز چند حمله خوب برای شاگردان قلعه نویی بود. ایرانپوریان حالا با 5 گل زده در کنار ادینیو بهترین گلزن تراکتور است.

 

1159458

 

 

هافبک‌های تدافعی

 

علیرضا نقی زاده (گسترش فولاد):


یکی از بهترین بازی های خود در ترکیب گسترش فولاد را برابر استقلال به معرض نمایش گذاشت و هنرنمایی اش با گل زیبایی که وارد دروازه رحمتی کرد تا بازی به تساوی کشیده شود، تکمیل شد. نقی زاده جوان در طول 90 دقیقه به خوبی از قدرت بدنی و هوش بالای خود در راه برتری تیمش بهره برد و نه تنها در بیشتر جنگ های تن به تن برنده بود بلکه در فاز تهاجمی گسترش نیز حضور فعالی داشت که اوج این اتفاق در صحنه گل تساوی تبریزی ها آن هم با یک یار کمتر و 10 نفره رخ داد تا شوک بزرگی به استقلال و طرفدارانش وارد شود.

 

1159466

 

احسان پهلوان (ذوب آهن):

 

1159456


این هافبک جوان در یکی از بهترین روزهای فوتبالی اش پایه گذار برد پرگل ذوب در خانه نفت بود . ستاره ای با پاس های دقیق پشت دفاع که دوبار مهدی رجب زاده را در موقعیت تک به تک و گلزنی قرار داد . پهلوان خوش تکنیک که در مرز تبدیل شدن به یک ستاره است با باور بیشتر می تواند یک مدعی جدی برای پیراهن تیم ملی باشد اگرچه شخصیت آرام و بازی در تیم کم حاشیه ذوب به هرحال مانعی برای ستاره تر بودن اوست . البته او فقط 23 سال دارد و راهی طولانی پیش روی این جوان بجنوردی است.

 

 

هافبک‌های تهاجمی

محسن کریمی (استقلال):


بهترین نمایش این فصل هافبک مهاجم جوان استقلالی ها در مصاف با گسترش رقم خورد. محسن کریمی روی هر دو گل تیمش در دقایق ابتدایی نقش اصلی را ایفا کرد گرچه گل اول به نام او ثبت نشد و گل به خودی مدافع تبریزی ها قلمداد شد اما چیزی از ارزش های این مهاجم ریزنقش به عنوان ستاره آبی ها کم نکرد. در نیمه دوم فرارها و سرعت بالای کریمی بیشتر بلای جان مدافعان گسترش شد و روی یکی از همین صحنه ها مهاجم استقلال کاری کرد که داور گلر گسترش را با کارت قرمز اخراج و حریف را 10 نفره کند گرچه این هنر کریمی چندان برای استقلالی ها خوشایند نبود و باعث شد هم تیمی های او کار را تمام شده قلمداد و زحمات او را بر باد بدهند.

 

 

 

آرش رضاوند (نفت تهران):

 

1159459


قبل از بازی نفت مقابل سایپا کسی فکر نمی کرد آرش رضاوند در ترکیب نفتی ها باشد چرا که او در هفته های قبل جای خود را به یک بازیکن جوان دیگر داده بود ، اما این مدت نیمکت نشینی کار خودش را کرد و رضاوند با بهترین فرم ممکن به زمین آمد و تبدیل به سرنوشت ساز ترین بازیکن تیم در برد 2-0 مقابل سایپا شد . البته آرش 21 ساله که دومین فصل حضور در نفت را می گذراند با وجود همه تمجید ها هنوز به آن چیزی که از او انتظار دارند دست نیافته ، اگرچه دیدار با سایپا نشان داد اگر به غیرت اش بر بخورد قادر به گلزنی و تعیین سرنوشت بازی هم هست .او با گلزنی و تاثیر روی پنالتی روز خوبش را کامل کرد.

 

 

سوبا دیارا (پدیده):

 

1159475

 


این بازیکن سریع تیم پدیده سرانجام این شانس را پیدا کرد تا در تیم منتخب هفته ما جای بگیرد . سوبا در بازی مقابل ماشین سازی با سرعت عمل و تصمیم گیری های به موقع از خطرناک ترین های تیمش بود و یک بار هم تیر دروازه حریف سبزپوش را لرزاند . برای پدیده که بعد از مدت ها آرام آرام روزهای خوش را در آغوش می گیرد آمادگی بازیکنان به خصوص خارجی ها بسیار کلیدی است به ویژه که هفته بعد نوبت به  بازی حساس و پر از کری مقابل تراکتورمی رسد . این بازیکن ساحل عاجی که سابقه عضویت در ریزه اسپور را دارد باید نشان بدهد ارزش پول پرداختی اش را دارد.

 

 

مهاجمان

مهدی رجب زاده (ذوب آهن):


 هافبک- مهاجم  کهنه کار تیم ذوب آهن در دیدار مقابل صنعت نفت در آبادان با ثبت اولین هت تریک لیگ برتر نگاه ها را بار دیگر به سوی خود خیره کرد.او در لیگی که کمتر ممکن است بازیکنی در یک بازی سه گل بزند هرسه گل بازی را زد تا نشان بدهد هنوز از رو نرفته و حریف می طلبد . در این بین  رجب زاده که تکنیک بالایی دارد، گل سوم را به زیبایی هر چه تمام تر و با ضربه چیپ از بالای سر حسن هوری عبور داد، تا سنگین ترین شکست شاگردان دست نشان در خانه رقم بخورد. رجب زاده با ثبت این سه گل، در بازی های لیگ شانزدهم 6 گله شد و همراه با ساسان انصاری در رتبه دوم جدول بهترین گلزنان قرار دارد.

 

1159460

 


گادوین منشا (پیکان):


مهاجم نیجریه ای پیکان بدون تردید بهترین بازیکن این تیم در هفته های گذشته بوده است. مهاجم سیه چرده در چند بازی عصای دست مجید جلالی شده و در بازی با پرسپولیس هم عملکرد خوبی داشت. او اگرچه در گلزنی ناکام بود اما با تکنیک مثال زدنی و البته قدرت حمل توپ بالا توانست روز سختی را برای خط دفاع پرسپولیس رقم بزند. منشا در این بازی یکی دو موقعیت خوب هم داشت که البته نتوانست از آنها استفاده کند؛ با این حال او نقش زیادی در شکل گیری حملات تیم آبی پوش پیکان داشت.

 

دیدگاه‌ها