کد خبر : 1375257 | 06 آذر 1395 ساعت 10:43 | 17.9K بازدید | 0 دیدگاه

گفت و گو با بازیکنی که در پاییز گل داد

مهدی رجب زاده شب‌ها زود می‌خوابد!

مهدی رجب زاده...بازیکن 38ساله ای که نه اهل حاشیه است نه ادعا و مصاحبه های زیاد.

مهدی رجب زاده شب‌ها زود می‌خوابد!

به گزارش "ورزش سه"، او در طول سال های فوتبالش آنقدر خوب کار کرده که حالا با رکورد 111گل زده در لیگ برتر حرف های تازه ای برای گفتن دارد.رجب زاده در بازی جمعه گذشته ذوب آهن نیز با زدن سه گل و هت تریک به یاد ماندنی کاری کرد که همگان حتی هواداران صنعت نفت را به تحسین واداشت.


در یک گپ خودمانی گفتگویی با او انجام داده ایم که می خوانید.


*به نظر می رسد امسال در اوج آمادگی هستی.فکر می کنی تا چند سالگی بتوانی با این آمادگی و نشاط فوتبال حرفه ای بازی کنی؟


خب اینکه الان بخواهم بگویم تا چند سالگی موضوعی است که خودم هم جوابی برایش ندارم.اما فعلا کاملا آماده ام و البته در کنار آمادگی من تمام بچه های تیم هم عالی کار کرده اند.اما لطف خدا شامل حال من شد که بتوانم هر سه گل تیمم را بزنم و یک روز استثنایی داشته باشم.


*خودت فکر می کنی راز موفقیتت در فوتبال ایران چه چیزی بوده؟به خصوص الان که در 38سالگی فراتر از انتظار فوتبال بازی می کنی و گاه شاهدیم که از جوانترها هم سرحال تر هستی.


والا به نظر خودم بیش از هر چیز لطف خداست که من بتوانم در طول سال های فوتبالم یک فوتبال نرمال و بدون نوسان به نمایش بگذارم.اما در تمام این سال ها به عنوان یک بازیکن حرفه ای واقعا از حاشیه ها پرهیز کرده ام.خودم فکر می کنم تمرینات مناسب،جدیت و تلاش و پشتکار،استراحت کافی،خواب به موقع،حتی تغذیه مناسب و مطلوب جزو عوامل مهمی بوده که باعث شده در سن 38سالگی هنوز هم آماده باشم.من بر خلاف بعضی فوتبالیست ها به دنبال حاشیه نبوده و نیستم و تنها چیزی که همیشه برایم مهم بوده این است که در هر شرایطی بهترین بازی را به نمایش بگذارم.البته امیدوارم در این سن چشم نخورم!


*با تمام این حرف ها به نظر شما که در اوج تجربه و پختگی فوتبالی هستی یک فوتبالیست حرفه ای باید چه قواعدی را رعایت کند که موفق باشد؟


 خود فوتبالیست اگر واقعا اعتبار و آبرو و پیشرفتش برایش مهم باشد باید این موضوع را درک کند که وقتی در جامعه مشهور و شناخته شد دیگر نباید مثل یک آدم معمولی رفتار کند.شما شک نکن که همیشه همین بوده و وقتی فوتبالیستی چهره می شود خیلی ها به سراغش می روند تا او را به بیراهه بکشانند اما خود فوتبالیست باید هوشیار باشد و از حضور در اماکنی که در خور شان یک ورزشکار نیست پرهیز کند.من خودم همیشه مواظبم که اسیر اینگونه حاشیه ها نشوم.به اعتقاد من اگر فوتبالیست اسیر حاشیه شد در وهله اول فقط خودش مقصر است.چون تمام افرادی که او را در باتلاق گرفتار می کنند بلافاصله از او دور می شوند و می روند پی زندگی خودشان و تنها کسی که بیشترین ضرر را می بیند خود ورزشکاری است که آلوده حاشیه ها می شود خدا را صدهزار مرتبه شکر که من در طول تمام دوران فوتبالم سعی کرده ام سالم زندگی کنم و سرم توی لاک خودم باشد.من اگر تشخیص بدهم که جایی دعوتم کرده اند که ممکن است رفتن آنجا برایم دردسر شود و چهارتا عکس حاشیه ساز از من منتشر شود همان ابتدا دعوت را رد می کنم.حتی اگر از طرف نزدیکترین دوستانم باشد.البته در انتخاب دوست هم همیشه دقت کرده ام و خوشحالم که دوستان  خوبی دارم.من حتی شب ها زود می خوابم تا به اندازه کافی استراحت کنم.اگر غیر از این بود الان فوتبالم تمام شده بود.


*بعد از جدایی یحیی گل محمدی تصور می شد که ذوب آهن با مشکلات و حاشیه های بسیاری مواجه شود.چطور شد که این تحول بزرگ روی نیمکت تاثیر منفی برای ذوب آهن نداشت؟


شاید اگر هر تیم دیگری با چنین تحولی در کوران مسابقات مواجه می شد واقعا تا مدت ها نمی توانست به شرایط نرمال برگردد.اما ذوب آهن واقعا مدیریت حرفه ای و کاربلدی دارد.مخصوصا خود آقای آذری ریاست باشگاه که خیلی حرفه ای با این موضوع کنار آمد و مواظب بود تا تیم اسیر حاشیه نشود البته آقا یحیی خیلی برای ذوب آهن زحمت کشید اما در تمام تیم های دنیا بروز اختلاف و ایجاد تحول آنی در اواسط بازی ها موضوعی است اجتناب ناپذیر که حتی در تیم های بزرگ دنیا هم اتفاق می افتد اما این هنر مدیریت باشگاه بود که با اتخاذ تصمیمات درست و برقراری آرامش به گونه ای تحول روی نیمکت را مدیریت کردند که بازیکنان دچار شوک منفی نشوند.آقا مجتبی حسینی هم چون از تیم و توانایی و ضعف بچه ها شناخت کافی داشت به خوبی کار را ادامه داد و تیم به مسیری که انتظار می رفت بازگشت و ما اکنون یک ذوب آهن قدرتمند هستیم.


*پیش بینی شما از حضور ذوب آهن در فصل جدید جام باشگاه های آسیا چیست؟ فکر می کنید این تیم حرفی برای گفتن داشته باشد؟

 

بازی ها که واقعا سخت است.البته من نه به خاطر پیروزی قاطعی که در مقابل نفت آبادان داشتیم این را می گویم اما باور دارم که تیم امسال ما پتانسیل بالایی دارد.ما از حضور فصل قبل هم تجاربی داریم که حتما به ما کمک خواهد کرد.در وهله اول تلاش می کنیم از گروه خودمان در دور مقدماتی صعود کنیم.اگر صعود کردیم آنوقت در ادامه راه باید با جدیت و تلاشی مضاعف کار کنیم.پیش بینی من این است که از گروه خودمان صعود می کنیم.


*به نظر شما مدعیان قهرمانی در فصل جاری لیگ برتر کدام تیم ها هستند؟


خب قطعا دو تیم بالای جدول یعنی تراکتور و پرسپولیس مدعیان بزرگی هستند.اما هنوز بازی های زیادی باقی مانده و چه بسا حتی ذوب آهن هم در هفته های پایانی مدعی قهرمانی باشد.فوتبال هر لحظه اش با هزار نوسان همراه است.شاید ما هم در هفته های آخر به صدر رسیدیم.


*راز ماندگاری شما در ذوب آهن چیست؟


 من سال 82به ذوب آهن آمدم و بعد از آن یک فصل به امارات رفتم و بعد که برگشتم یک فصل هم به مس کرمان و یک فصل در شیراز بازی کردم.اما بعد از آن که به ذوب آهن برگشتم دیگر همینجا ماندگار شدم.فکر کنم حدود11سالی هست که ذوب آهن هستم و حقیقتا در این تیم از هر حیث راحت هستم.به ذوب آهن و زندگی در اصفهان عادت کرده ام و دوست ندارم جای دیگری بروم.خانواده و بچه هایم نیز از زندگی در اصفهان راضی هستند و به نوعی تقدیر این بود که سرنوشت من با ذوب آهن گره بخورد.


*با توجه به روند خوب گلزنی و اینکه الان با6گل زده در رده دوم جدول گلزنان هستی چقدر دوست داری آقای گل شوی؟


من هیچوقت نگفته ام دوست دارم آقای گل شوم.حتی قبلا هم که یک بار آقای گل شدم تنها اولویتم موفقیت تیم بود.حالا هم اولویت اول من این است که ذوب آهن موفق باشد.موفقیت و کسب مقام ذوب آهن برای من خیلی شیرین تر از آقای گلی خودم است اما در وهله دوم دوست دارم گل های بیشتری بزنم تا هم برای تیمم مفید باشم و هم اینکه اگر موقعیتی فراهم شد آقای گل شوم.


*در سن 38سالگی چه رویایی در سر داری؟


رویای من این است که بتوانم یک بار با ذوب آهن قهرمان لیگ برتر شوم و رویای دیگرم که در واقع یک دعاست از خدا می خواهم کمکم کند که تا زمانی که فوتبال بازی می کنم باعزت و باکرامت بازی کنم و به جایی نرسم که تماشاچی از دیدن بازی من خسته شود.همین دو رویا را دارم.


*اگر حرف ناگفته ای مانده بفرمایید


از سایت پربار ورزش سه ممنونم. ضمن اینکه جا دارد از هواداران خونگرم و بامحبت صنعت نفت آبادان تشکر کنم که حسابی مرا تشویق کردند.امیدوارم صنعت نفت هم به جایگاه واقعی خود در فوتبال ایران بازگردد.

 

گفت و گو از سید جواد موسوی

 

دیدگاه‌ها