کد خبر : 1376172 | 10 آذر 1395 ساعت 18:42 | 18.7K بازدید | 0 دیدگاه

12+4 نکته از دیدار صبا و استقلال؛

صبای قم- استقلال تهران؛ به رنگ انتقام

دو تیم صبا و استقلال عصر پنجشنبه تنها 13 روز بعد از دیدار پرحاشیه جام حذفی، این بار در لیگ برتر برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت.

صبای قم- استقلال تهران؛ به رنگ انتقام

به گزارش "ورزش سه"، استقلال تهران در دیدار هفته دوازدهم خود برابر صبای قم قرار خواهد گرفت. این دیدار که نبرد دو سرمربی استقلالی است، از ساعت 16:20 در ورزشگاه یادگار امام قم برگزار می شود. با 12+4 نگفته از این دیدار همراه ورزش سه باشید:

 

1. آخرین نبرد این دو تیم به دیدار هفته گذشته در تهران در جام حذفی باز می گردد که استقلال و صبای قم در 120 دقیقه به تساوی رسیدند و در نهایت این استقلال بود که توانست صبا را در ضربات پنالتی حذف کند. آخرین نبرد این دو تیم در هفته سی ام لیگ پانزدهم بود که در آن دیدار نیز صبا و استقلال به تساوی یک بر یک دست یافتند.


2. آخرین برد استقلال برابر صبا به دیدار رفت لیگ پانزدهم باز می گردد که شاگردان مظلومی در حالیکه نزدیک به 60 دقیقه با یک یار کمتر برابر تیم علی دایی قرار گرفته بودند، با تک گل سجاد شهباززاده در این دیدار موفق به کسب پیروزی شدند.


3. از آخرین برد صبای قم برابر استقلال زمان زیادی می گذرد. در لیگ نهم زمانی که صمد مرفاوی سرمربی استقلال بود، صبای قم با هدایت محمدرضا کربکندی در ورزشگاه یادگار امام موفق شد با نتیجه دو بر یک استقلال را شکست دهد. در این دیدار جابر انصاری بازیکن حال حاضر استقلال یکی از دو گل تیم کربکندی را به ثمر رساند.


4. صمد مرفاوی تا به امروز در 9 دیداری که برابر استقلال قرار گرفته موفق به کسب پیروزی نشده است. کارنامه مرفاوی در دیدارهای رو به روی استقلال 5 تساوی و 4 شکست است تا سرمربی پیشین استقلال برای برد برابر استقلال نیاز به طلسم شکنی داشته باشد.


5. آرش برهانی، مهاجم پیشین استقلال، بهترین گلزن نبردهای این دو تیم است. برهانی که در ابتدای لیگ شانزدهم از جمع آبی ها جدا شد با 8 گل زده در این دیدار ها، کارنامه ای منحصر به فرد و البته دست نیافتنی دارد.

 


6. در میان بازیکنان حال حاضر استقلال، 8 بازیکن تجربه گلزنی برابر صبای قم را در کارنامه خود دارند. بختیار رحمانی، کاوه رضایی، امید ابراهیمی، جابر انصاری، علی قربانی، پادوانی، وریا غفوری و میثم مجیدی این بازیکنان هستند. همچنین دهنوی، عنایتی، بیگ زاده و احمد حسن زاده نیز برابر استقلال موفق به گلزنی شده اند.


7. روزبه چشمی، جابر انصاری و فرشید باقری سه بازیکن حال حاضر استقلال هستند که تجربه حضور در صبای قم را در کارنامه خود دارند. از سوی دیگر رضا عنایتی با 4 فصل حضور در استقلال و هاشم بیگ زاده با 5فصل حضور در جمع آبی های پایتخت بازیکنان حال حاضر صبای قم به شمار می روند که پیراهن تیم حریف را بر تن کرده اند.


8. منصوریان در دوران سرمربی گری خود 3 مرتبه برابر مرفاوی قرار گرفته که دو تساوی و یک پیروزی به دست آورده است. سرمربی حال حاضر استقلال از سوی دیگر تا به امروز 5 دیدار را برابر صبای قم تجربه کرده که در این مرحله نیز کفه ترازو به نفع منصوریان سنگینی می کند. 3 برد، یک تساوی و یک باخت ماحصل دیدارهای منصوریان با صبای قم بوده است.


9. کیوان امرایی یکی از بازیکنان ویژه نبرد روز پنجشنبه این دو تیم خواهد بود. امرایی که در دیدار این دو تیم در جام حذفی یک پنالتی را از دست داد، بعد از این ضربه پنالتی با انتشار یک فیلم هجمه های زیادی را تحمل کرد اما حالا این شانس را دارد تا با ارائه نمایشی قابل توجه، روز بد خود برابر استقلال را به فراموشی بسپارد.

 

1158328


10. فرشید اسماعیلی از استقلال و کریم اسلامی از صبای قم مهم ترین غایبان این دیدار خواهند بود. اسماعیلی در آخرین جلسه تمرینی آبی پوشان به دلیل مصدومیت این دیدار را از دست داد و اسلامی به دلیل دریافت سه کارت زرد از این بازی محروم است.


11. هواداران استقلال در دیدار این دو تیم در جام حذفی بعد از فحاشی به حامد لک، از سوی کمیته انضباطی جریمه شدند. حالا حامد لک که همیشه علاقه خود را به تیم قرمز پایتخت نشان داده، در دیدار روز پنجشنبه این شانس را دارد تا با بسته نگه داشتن دروازه خود برابر استقلال، انتقام سختی از هواداران آبی پوش بگیرد. لک قطعا یکی از چهره های تاثیرگذار و مهم نبرد استقلال و صبا است.


12. رضا عنایتی مهاجم صبای قم است که با استقلال روزهای خوبی را سپری کرده است. عنایتی که با پیراهن آبی های پایتخت قهرمانی لیگ و آقای گلی را تجربه کرده، سابقه گلزنی به استقلال و صبا را در کارنامه خود دارد. مهاجم کهنه کار فوتبال ایران در این دیدار انگیزه هایی  برای درخشش برابر تیم سابق خود خواهد داشت.


12+1. سید مهدی سید علی داور دیدار روز پنجشنبه این دو تیم است که در لیگ شانزدهم، تنها سه دیدار را قضاوت کرده است. سید علی پیش از این برای استقلال تهران و صبای قم قضاوتی را انجام نداده تا دیدار روز پنجشنبه اولین قضاوت او باشد.


12+2. حاشیه های مربوط به مهار پنالتی رحمتی در دیدار با صبای قم باعث شد تا دروازه بان و کاپیتان استقلال روزهای پر حاشیه ای را تجربه کند. رحمتی که مرد اول استقلال در دیدار با صبای قم بود، در دیدار برابر گسترش فولاد روز خوبی را نداشت اما حالا می تواند بعد از پشت سر گذاشتن دو هفته سخت و پر حاشیه با ثبت یک کلین شیت برابر صبای قم دوباره روزهای خوب خود را تجربه کند.

 


12+3. جابر انصاری که در آخرین برد صبای قم برابر استقلال نقش پر رنگی داشت، در این دیدار با مصدومیت اسماعیلی احتمالا دوباره به ترکیب اصلی باز خواهد گشت. انصاری که در فصل جاری حضور در مهاجم مرکزی و سایه، هافبک راست، وسط و البته چپ را تجربه کرده یکی از بازیکنانی است که منصوریان به او علاقه زیادی دارد و در این بازی دوباره می تواند با گلزنی برابر صبای قم، جایگاه ثابت خود در ترکیب اصلی را به دست آورد.


12+4. دفاع چند لایه صبای قم موضوعی بود که بعد از دیدار این دو تیم در هفته های گذشته حاشیه های زیادی را ایجاد کرد. صمد مرفاوی در نشست خبری بعد از بازی نیز این موضوع را استراتژی و بخشی از فوتبال خواند و البته منصوریان نیز در هفته های گذشته برای پشت سر گذاشتن این دفاع تمرینات زیادی را طراحی کرد. منصوریان تهاجمی و مرفاوی تدافعی حالا دوباره خیلی زود به هم رسیدند تا در زور آزمایی جدید خود، این بار نتیجه جدیدی را رقم بزنند. عصر پنجشنبه برای منصوریان و مرفاوی، عصری به رنگ انتقام و ماجراجویی است.

دیدگاه‌ها