کد خبر : 1376349 | 11 آذر 1395 ساعت 14:42 | 40.4K بازدید | 1 دیدگاه

با گذشت 2 روز از فاجعه

فاش شدن دلیل اصلی سقوط هواپیمای چاپه‌کوئنزه

بعد از گذشت 2 روز از فاجعه سقوط هواپیمای تیم چاپه‌کوئنزه، حالا ابعاد جدیدی از دلایل این اتفاق فاش شده است.

فاش شدن دلیل اصلی سقوط هواپیمای چاپه‌کوئنزه

به گزارش "ورزش سه"، اخبار حاکی از آن است که دلیل سقوط هواپیما، به اتمام رسیدن بنزین و سوخت بوده که این موضوع خشم مردم و هواداران چاپه‌کوئنزه را برانگیخته است و پلیس نیز تحقیقات خود را در این رابطه و یافتن مقصران احتمالی آغاز کرده است.

 

داستان اینگونه بوده است که به علت تاخیر پرواز از سائوپائولو به بولیوی، هواپیما موفق به سوخت گیری در شهر کوبیجا در بولیوی نشده زیرا فرودگاه این شهر در ساعات شب فعال نیست و به همین دلیل خلبان تصمیم گرفته بدون سوخت به پرواز خود به سمت کلمبیا ادامه دهد.

 

 

1160378

 

 

ناتالی فرانتی، بازیکن تیم جوانان بانوان چاپه‌کوئنزه در این رابطه گفت: "من از این اتفاقات بسیار عصبانی هستم زیرا اشتباهاتی رخ داده است که به منزله پایان یافتن زندگی این بازیکنان بوده است".

 

پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما موید آن بود که مهندس پرواز بارها از به پایان رسیدن سوخت خبر داده اما برج مراقبت اعلام کرده که ترافیک هوایی شدیدی وجود دارد و یک هواپیمای دیگر نیز به علت مشکلات مکانیکی مسیر خود منحرف شده و به علت اینکه این هواپیما زودتر شرایط بحرانی خود را به اطلاع برج مراقبت رسانده است، به هواپیمای حامل بازیکنان تقدم دارد.

 

خلبان مستاصل و ناامید، در آخرین لحظات از به پایان رسیدن کامل سوخت پرده برداشته و چند دقیقه بعد از آن و با قطع شدن ارتباط، هواپیما چند حرکت مارپیچ در هوا داشته اشت و بعد از آن سقوط کرده است.

 

 

1160429

 

 

بروز این فاجعه، موجی از ناراحتی و ناامیدی را در بین هواداران فوتبال در برزیل ایجاد کرده و هنوز هم مردم این کشور در شوک این اتفاق هستند. البته برگزاری مراسم یادبود تنها مختص به مردم برزیل نبود و مردم کلمبیا نیز بارها و به طرق مختلف خود را در این فاجعه شریک کردند به طوریکه یکی از روزنامه نگاران معروف کلمبیا اذعان داشت که از توصیف ابراز همدردی مردم این کشور عاجز مانده است.

 

همچنین بازیکنانی که به دلایل مختلف از این پرواز جا مانده اند، با حضور در ورزشگاه اختصاصی این تیم به برپایی مراسم یادبود برای همبازیان خود پرداخته اند.

 

 

1160430

 

 

در روز ابتدایی، اخبار حاکی از زنده ماندن 6 نفر از افرادی بود که در این پرواز حضور داشتند که 3 نفر از آنها بازیکنان چاپه‌کوئنزه بودند. اگرچه آنها دچار جراحات شدید و بسیار زیادی شده اند اما در حال حاضر روند بهبود آنها باثبات گزارش شده است.

 

کلایتون ماژولو، از اعضای تدارکات باشگاه که این سفر را تنها به علت گم شدن پاسپورت از دست داد و از این فاجعه جان سالم به در برد در این رابطه می گوید: "این که دیگر دوستانمان را نمی بینیم یک کابوس است که هیچ وقت پایانی نخواهد داشت. اگر من نیز پاسپورت خود را فراموش نکرده بودم در این پرواز بودم و در کنار دوستانم فوت می کردم".

 

 

1160136

 

 

بسیاری از پزشکان محلی به صورت رایگان و داوطلب به کمک بازماندگان و فاجعه دیدگان شتافته اند که یکی از آنها، این حادثه را زخمی توصیف می کند که باز شده است و مردم باید راه کنار آمدن با آن را بیاموزند.

 

بعد از این فاجعه، هواداران این در بین عموم هنوز هم شعار معروف حمایت خود از چاپه‌کوئنزه را سر می دهند و اشک می ریزند که تصاویر تاثر برانگیز و غمناکی را در روزهای اخیر به سراسر دنیا مخابره کرده است.

دیدگاه‌ها