کد خبر : 1376356 | 11 آذر 1395 ساعت 14:12 | 103.6K بازدید | 0 دیدگاه

جنگ ستارگان در ال کلاسیکو

راز دریبل های مسی و شوت های رونالدو

کریستیانو رونالدو و لئو مسی، شنبه آتی یک بار دیگر مقابل هم قرار خواهند گرفت. این جذاب ترین دوئل ال کلاسیکوی پیش رو است؛ بدون شک.

راز دریبل های مسی و شوت های رونالدو

به گزارش "ورزش سه"، صحبت از بهترین های کنونی دنیای فوتبال است که از سال 2009 بر این ورزش سلطه بی چون و چرایی پیدا کرده اند. هر کدام روش خاص خود را دارند اما نقطه اشتراکشان این است که به نظر نمی رسد که دیگر نمونه آنها در تاریخ فوتبال تکرار شود.

هر دو البته مزایایی نسبت به یکدیگر دارند. به طور مثال مسی از لحاظ دریبل زنی نسبت به رونالدو برتر است و رونالدو از حیث شوتزنی به سمت دروازه.

 

این دو خصوصیت بارز رونالدو و مسی مورد بررسی دقیق دانشگاهی قرار گرفته است.

دانشگاهی در والنسیا آنالیز دقیقی روی شوت های رونالدو چه با سر و چه با پا انجام داده که نتایج آن در شماره امروز مارکا منتشر شده است.

 

 

1160777

 

 

طبق بررسی های صورت گرفته، رونالدو از سال 2009 تا به امروز بیشتر از هر بازیکن دیگری به سمت دروازه شوت زده است. او به طور متوسط هر فصل بیش از 300 بار دروازه رقبای رئال و تیم ملی پرتغال را هدف شوت های خود قرار داده است.

رونالدو از ابتدای دوران فوتبال خود تا به امروز 568 بار گلزنی کرده که بیشترینشان روی نبوغش در شوت های غیرقابل مهار به ثمر رسیده است. رونالدو را یک شوتزن قهار و کشنده می دانند.

 

اما راز این شوت های غیر قابل مهار رونالدو در چیست؟

بررسی ها نشان می دهند که قدرت فوق العاده نهفته شده در بالاتنه رونالدو، مهمترین دلیل سهمگین بودن شوت های اوست.

رونالدو به هنگام شوتزنی می تواند مرکز ثقل بدن خود را پایدار نگاه دارد. همین مساله باعث انتقال قدرتی فوق العاده به پایی می شود که قصد ضربه زدن با آن را دارد. قد بلند رونالدو نیز یک فاکتور مهم برای او محسوب می شود. او به خوبی می تواند پای موافق خود را هنگام ضربه زدن اهرم کرده که این به شدت ضربه او کمک می کند.

 

رونالدو قدرت پرش بسیار بالایی نیز دارد. او از سال 2009 بیش از هر بازیکنی با ضربه سر گلزنی کرده است (60 بار). این به زمان بندی مناسب او هنگام پرش کردن و نیز توانایی او در 50 تا 60 سانتیمتر پرش کردن بیش از قد خودش بر می گردد.

رونالدو حتی توانسته تا 2.61 متر از سطح زمین بلند شده و چند ثانیه در همان حالت باقی بماند که بیش از هر بازیکنی در فوتبال دنیاست. این به وی کمک می کند بالاتر از بلندقامت ترین مدافعان دنیا سر بزند.

 

 

1160776

 

 

و اما مسی....

تحقیقات صورت گرفته روی 100 گل مسی در دانشگاه های سیدا، بارسلونا و پورتو نشان داده اند که راز دریبل های استثنایی مسی در مغز او نهفته است.

مسی می تواند با داخل پا توپ را کنترل کرده و در کسری از ثانیه با بیرون پا توپ را جلو ببرد. او می تواند با یک ضربه کوتاه به توپ، مدافع مقابل را به کمک سرعت ویرانگر خود محو کند. همه اینها زائیده فعالیت مغزی بیشتر او نسبت به فوتبالیست های دیگر است.

مغز مسی به او کمک می کند تا سریع تر از هر بازیکن دیگر تصمیم گیری کرده و بهترین راه برای موقعیت سازی و نیز ثبت گل را طراحی کند.

او در چند فصل اخیر بیش از هر بازیکن دیگری دریبل موفق داشته؛ هرچند که امسال از این منظر پایین تر از نیمار قرار دارد. بهترین فصل مسی از این حیث، فصل 2014-2015 با 307 دریبل موفق بود.

 

دیدگاه‌ها