کد خبر : 1376680 | 12 آذر 1395 ساعت 14:35 | 65.2K بازدید | 0 دیدگاه

رانیری، سانتوس و زیدان

معرفی 3 نامزد نهایی مربی برتر سال

فیفا دقایقی پیش نامزدهای بهترین مربیان سال 2016 را اعلام کرد.

معرفی 3 نامزد نهایی مربی برتر سال

به گزارش "ورزش سه"، زیدان، سرمربی رئال مادرید، فرناندو سانتوس، سرمربی تیم ملی پرتغال و کلودیو رانیری، سرمربی لسترسیتی به عنوان سه نامزد نهایی بهترین مربیان سال معرفی شدند. وجه مشترک هر سه مربی در این است که عملکرد فوق العاده تیم‌هایشان در طول سال، کاملا بر خلاف انتظارات بوده است.

 

1132100

 


لسترسیتی با رانیری موفق شد برای اولین بار در طول تاریخ 130 ساله باشگاه قهرمان لیگ برتر شود و این در حالیست که در ابتدای فصل، شانس قهرمانی آنها 1 به 5 هزار بود. کاری که رانیری کرد بیشتر به یک معجزه شباهت دارد. او توانست با تیمی که فصل قبلش در آستانه سقوط بود و جذب بازیکنانی ناشناخته، با رقبای متمول و قدرتمندی نظیر سیتی، آرسنال، منچستریونایتد، لیورپول و تاتنهام بجنگد و در نهایت قهرمان لیگ شود. این اولین جام قهرمانی لیگ رانیری در 30 سال کارنامه ورزشی اش بود.

 

1128090

 


سانتوس نیز با پرتغال فوق العاده کار کرد و موفق شد جام قهرمانی یورو 2016 را بالای سر ببرد. تیم سانتوس که به سختی به رقابت‌ها صعود کرده بود، در مرحله گروهی در آستانه حذف قرار داشت ولی به سختی به دور بعد صعود کرد، سپس کرواسی، لهستان و ولز را از پیش رو برداشت و در فینال موفق به شکست فرانسه شد و جام قهرمانی را در حالی بالای سر برد که هیچکس هیچ شانسی برای آنها قائل نبود و به علاوه در بازی فینال، کریستیانو رونالدو، کاپیتان تیم مصدوم شده بود و تیم را همراهی نمی‌کرد.

 

در نهایت پرتغال با سرمربی گری سانتوس جام قهرمانی یورو را برای اولین بار در تاریخش در مقابل چشم فرانسوی ها بالای سر برد و عملکرد فوق العاده این مربی باعث شد تا در این فهرست قرار بگیرد.

 

1160737

 


نفر سوم لیست زین الدین زیدان است که فصل گذشته به عنوان جانشین رافا بنیتس در ژانویه هدایت رئال را برعهده گرفت. زیزو که برای اولین بار هدایت یک تیم بزرگسال را برعهده داشت، در نهایت موفق شد یازدهمین قهرمانی اروپایی رئال را برای آنها کسب کند.

 

تیم او در 32 بازی اخیرش شکست نخورده و در حدود یک سالی که او روی نیمکت رئال نشسته، سپیدپوشان تنها 2 باخت به ثبت رسانده اند. در حال حاضر نیز رئال با 6 امتیاز اختلاف صدرنشین لالیگا است و زیدان در اولین تجربه مربی گری اش به خوبی نشان داده که چه توانایی هایی دارد.


در روز نهم ژانویه، برندگان تمامی بخش ها معرفی خواهند شد و بدین ترتیب بهترین مربی سال نیز در آن روز مشخص خواهد شد.

دیدگاه‌ها