کد خبر : 1376878 | 13 آذر 1395 ساعت 09:59 | 20.2K بازدید | 0 دیدگاه

ادعای نوید مظفری درباره داور باتجربه فوتبال:

ترکی غیرقانونی قضاوت کرده است

کارشناس داوری فوتبال ایران ادعایی را درباره محسن ترکی انجام داد که به صورت تلویحی از سوی رییس دپارتمان داوری فوتبال تایید شده است؛ ادعایی به بزرگی قضاوت غیرقانونی در لیگ برتر.

ترکی غیرقانونی قضاوت کرده است

به گزارش "ورزش‌سه"،  محسن ترکی، داور باسابقه فوتبال ایران بعد از یکی دو هفته استراحت در دیدار گسترش فولاد و سپاهان با نظر دپارتمان داوری فوتبال به زمین رفت و قضاوت کرد. بعد از این مسابقه شنیده می شود که او در تست های آمادگی جسمانی که هفته گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام داده رد شده است و بنا بر نظر نوید مظفری، داوری که در این تست ها رد می شود، نمی تواند مسابقه ای را قضاوت کند.


مظفری ضمن تایید صحبت هایش در برنامه شب های فوتبالی شب گذشته به "ورزش سه" می گوید: «من به صورت قطعی نمی توانم نظری در این باره بدهم اما شنیده ایم که محسن ترکی در تست های آمادگی جسمانی AFC رد شده است. بر این اساس اگر داوری در این تست ها رد شود، یعنی آمادگی خوبی ندارد و نباید در بازی های داخلی  قضاوتی انجام دهد.»


کارشناس داوری فوتبال در پاسخ به این پرسش که اگر سپاهان به قضاوت ترکی ایراد بگیرد، تکلیف چیست، عنوان می کند: «این مورد نادر است؛ حکم قضاوت ترکی در صورتی که واقعا در تست ها رد شده باشد، مثل بازیکنی است که به صورت غیرقانونی برای یک تیم بازی می کند. در داوری تاکنون چنین چیزی نداشتیم.»


این صحبت ها در حالی مطرح شده که حسن کامرانی‌فر، رییس دپارتمان داوری فوتبال بدون اینکه اسمی از ترکی بیاورد، ضمن تایید رد شدن او در تست ها اظهارنظر جالبی کرده است: «هر تستی جایگاه خودش را دارد. تست‌های فیفا برای فیفا، AFC برای AFC و تست‌های داخلی هم مربوط به خودش است. در گذشته داورانی که در تست‌های فیفا و AFC مردود می‌شدند، امکان قضاوت در داخل کشور را نداشتند اما در دوره ما این شانس وجود دارد که هر داوری که بنا به دلایلی مثل تغییر ساعت بیولوژیکی بدن، مسافت، تغییر ساعت تغذیه و ... تست‌های فیفا و AFC را پاس نکرد، بتواند در داخل کشور تا انجام تست بعدی قضاوت کند. به همین دلیل تأکید می‌کنم هر تستی جایگاه خودش را دارد.»


باید منتظر ماند و دید در آینده چه اتفاقاتی در این خصوص رخ می دهد؛ این در حالی است که محسن ترکی نیز به واسطه سال ها قضاوت در فوتبال ایران و آسیا بعید است از قوانین بی خبر باشد؛ هرچند که با تایید کامرانی فر قوانین داوری تغییرات زیادی داشته است.

دیدگاه‌ها