کد خبر : 1376916 | 13 آذر 1395 ساعت 11:40 | 13.5K بازدید | 0 دیدگاه

لایق:

کم‌فروشی چند کشتی‌گیر جام را از ایران گرفت

دبیر فدراسیون کشتی با بیان اینکه قهرمانی یک تیم خارجی در جام باشگاه‌های جهان نشان دهنده جهانی شدن این مسابقات و رقابت کشورهاست گفت:کم فروشی چند کشتی‌گیر ما باعث شد جام قهرمانی از دستمان برود.

کم‌فروشی چند کشتی‌گیر جام را از ایران گرفت

به گزارش "ورزش سه"، رضا لایق در گفتگو با ایسنا، با اشاره به نایب قهرمانی تیم بیمه رازی در رقابت های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان اظهار کرد: به اعتقاد من عملکرد ضعیف ما باعث شد تیم آمریکایی به عنوان قهرمانی این رقابت ها برسد و چند کشتی‌گیر ما در دیدار فینال کم فروشی کردند و باعث شدند این شکست تلخ رقم بخورد. کشتی‌گیرانی همچون هادی، افضلی و کریمی نباید تا این حد بد کشتی میگرفتند و باید عملکرد آن‌ها در این مسابقات به دقت مورد بررسی قرار گیرد.


دبیر فدراسیون کشتی افزود: پرویز هادی کشتی را جدی نگرفت و اصلا خوب ظاهر نشد. اگر هادی مبارزه خود را با پیروزی پشت سر می‌گذاشت تیم ایران قهرمان این مسابقات می‌شد اما با نمایش بسیار ضعیف مانع از اینکار شد. یا رضا افضلی با تجربه نباید در ثانیه‌های پایانی مقابل حریف بازنده میشد. علیرضا کریمی هم که تجربه حضور در مسابقات جهانی و المپیک را دارد نباید تا این حد بد کشتی می‌گرفت. هر چند این شکست برای ما تلخ بود اما قهرمانی یک تیم خارجی در این مسابقات که ایران مبتکر آن بوده نشان دهنده سطح بالای این مسابقات و جدی گرفته شدن آن از سوی کشورهای دیگر است.


وی بابیان اینکه این رقابت‌ها با مشارکت فدراسیون کشتی و اوکراین برگزار شده است، گفت: در مسابقات کشتی فرنگی نیز تفاهم نامه‌ای با کشور مجارستان امضا کرده‌ایم تا با مشارکت یکدیگر بخوبی آن را برگزار کنیم. البته بیشتر هزینه‌ها بر عهده خودشان است و ما بواسطه ابتکاری که در برگزاری این مسابقات داشته ایم و همچنین 2 مرتبه میزبان این مسابقات بوده‌ایم تمام سعی مان این است این رقابت ها را در سطح جهان جا بیندازیم و آن را جهانی کنیم. خدا را شکر کشورهای دیگر استقبال بسیار خوبی از این رقابت‌ها داشته‌اند و این مسابقات در حال جهانی شدن است. اتحادیه جهانی کشتی نیز این مسابقات را در رنکینگ خود قرار داده و همه این اتفاقات برای کشتی ایران و جهان بسیار خوشحال کننده است.


لایق در ادامه گفتگو با ایسنا درباره زمان برگزاری جام تختی و اینکه آیا قرار است این رقابت ها در مشهد مقدس برگزار شود یا خیر گفت: جام تختی امسال از سطح بسیار بالایی برخوردار خواهد بود و تعداد تیم‌های شرکت کننده در آن بالاست. این مسابقات از تاریخ 29 دی ماه لغایت 2 بهمن ماه برگزار می‌شود و قصد داریم این رقابت ها را با توجه به جایگاه بالای استان خراسان رضوی در کشتی کشور در مشهد مقدس برگزار کنیم. البته لازم است مسئولان استانی بویژه استاندار خراسان رضوی برای میزبانی شایسته از این مسابقات پای کار بیایند تا بتوانیم میزبانی شایسته‌ای از کشورهای خارجی حاضر در این مسابقات داشته‌ باشیم.


وی در پایان درباره تعداد کشورهای شرکت کننده در جام تختی گفت: پیش بینی ما حضور 12 تا 15 کشور در جام تختی امسال است و قطعا شاهد سطح کیفی بالایی در این مسابقات خواهیم بود.
 

دیدگاه‌ها