کد خبر : 1376918 | 13 آذر 1395 ساعت 11:40 | 4.5K بازدید | 1 دیدگاه

اصفهانیان: ترکی مشکلی برای قضاوت ندارد

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: هنوز درباره رد شدن محسن ترکی در تست AFC گزارشی به کمیته داورن نرسیده ولی اگر چنین چیزی باشد هم ترکی مشکلی برای قضاوت در ایران ندارد.

اصفهانیان: ترکی مشکلی برای قضاوت ندارد

به گزارش "ورزش سه"، فریدون اصفهانیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اینکه گفته شده محسن ترکی به دلیل رد شدن در تست AFC حق داوری در ایران را ندارد اظهار کرد: ابتدا باید AFC در این باره به فدراسیون ایران نامه بزند ولی هنوز هیچ نامه یا گزارشی به کمیته داوران نرسیده است. با این حال باید دید که اگر ترکی نتوانسته تست AFC را پاس کند، چرا این اتفاق افتاده و دلیلش چه بوده است. ما باید در راستای پیشرفت داوری تصمیم بگیریم.

 

او افزود: حتی اگر ترکی در تست AFC رد شده باشد باز هم دلیل نمی‌شود که نتواند در ایران قضاوت کند. این کمیته داوران فدراسیون فوتبال است که تصمیم می‌گیرد از ترکی استفاده کند یا نه. مثلا وقتی داور معرفی شده از یک استان در تست کشوری رد می‌شود، آن استان خودش تصمیم می‌گیرد که از داورش در بازی‌های استانی استفاده کند یا خیر.

 

اصفهانیان درباره عملکرد داوران در فصل شانزدهم لیگ برتر هم گفت: با توجه به اینکه در داوری جوانگرایی کرده‌ایم، خوشبختانه این کار جواب داده و ایران اکنون بیشترین داور و کمک‌داور را در سطح آسیا دارد. داوری ایران در حال رشد و پیشرفت است.

 

او ادامه داد: متاسفانه جنجال همیشه در فوتبال وجود دارد به این دلیل که تیم ها می‌خواهند برنده شوند و گاهی به عملکرد داورها اعتراض دارند. من نمی‌گویم داوران ما اشتباه ندارند اما در مجموع عملکردشان را مثبت ارزیابی می‌کنم.

 

اصفهانیان همچنین گفت:‌ انتقاد از داوران خوب است اما باید قانونمند باشد. اگر یک تیم فکر می‌کند داور قضاوت بدی داشته می‌تواند راحت و مودبانه به کمیته داوران نامه بنویسد و جواب بگیرد. خیلی از مواقع وقتی از معترضان می‌خواهیم مستندات خود را ارائه دهند، معمولا چیزی وجود ندارد. اگر داوری اشتباه کرده باشد، ما هم می‌گوییم اشتباه کرده است اما انتقاد و اعتراض‌ها باید قانونمند باشد.

 

دیدگاه‌ها