کد خبر : 1377040 | 13 آذر 1395 ساعت 17:36 | 32.6K بازدید | 0 دیدگاه

ما بهترین گروه تاریخ را ساخته ایم

حمایت بی قیدوشرط درخشان از برانکو

پرسپولیس برابر ماشین سازی تبریز خوب بازی نکرد اما با یک برد 1-0 به صدر جدول رسید.

حمایت بی قیدوشرط درخشان از برانکو

به گزارش "ورزش سه"، حمید درخشان علت این مساله را برنامه ریزی غلط لیگ می داند. سرمربی سابق پرسپولیس علت بد بازی کردن پرسپولیس را چنین تعبیر می کند:


دلایل عمده خوب نبودن یک تیم، به ساختار و برنامه های لیگ بر می گردد، پرسپولیس اگر درگیر هفته های تعطیلی نمی شد، دو، سه بازی مساوی نمی کرد و امروز 30 تا 32 امتیاز داشت.


درخشان درباره عملکرد پرسپولیس ادامه می دهد: این ماجرا در برنامه های بدنسازی هم مشهود است، دیده اید برخی تیم ها بدون بدنسازی وارد لیگ می شوند، بعد هم مدتی خوب هستند و سپس افت آنها آغاز می شود و مصدومیت ها به تیم ها ضربه خواهد زد، حالا هم مشکل پرسپولیس به خاطر همین تعطیلی ها پدیدار می شود. بار تعطیلی لیگ روی دوش تیم ها می افتد و تاثیر این ماجرا روی کیفیت عملکرد یک تیم خواهد افتاد. این اتفاق یعنی افت پرسپولیس یک فلسفه فیزیولوژیک دارد. در این زمان، نظم تیمی و برنامه ریزی مربیان دچار اخلال خواهد شد.

 

درخشان درباره عملکرد برانکو نگاهی کاملا حرفه ای دارد و با توجه به این که برانکو جانشین او شده می گوید: کمترین اشکال متوجه برانکوست؛ همین یک برد را هم که برای پرسپولیس آورد یک برد سخت بود. حق یک مربی این است که روند تیم خودش را تحت یک برنامه مدرن تیمی حفظ کند؛ اما برای مربی چیزی نمی ماند وقتی 3 هفته بازی کند و بعد 4 هفته تعطیل.
درست است مربیان پیشتر این برنامه را داشتند اما دانستن برنامه که چیزی را حل نمی کند. چه کسی می تواند برای این وضعیت برنامه درست بریزد، حالا تیم های بدون ملی پوش هم دچار دردسر هستند چه برسد به پرسپولیس که این همه ملی پوش داشته است.

 

درخشان در پاسخ به این که در تاریخ پرسپولیس کدام تیم همیشه خوب بود و افت نداشت می گوید: تیم سال 58 تا 65 ما همیشه خوب بود. ما در 8 سال تنها 4 باخت داشتیم، یکی جلوی راه آهن در جام حذفی و3 تا برابر استقلال، وحدت و پتروشیمی. ما در این مدت کولاک کردیم و اگر مشکل برای ما درست نمی کردند، ما در تمام این سال ها قهرمان می شدیم.من خودم وقتی یاد آن روزها می افتم دلم پر می زند برای آن دوران ...


درخشان که حس نوستالژیش حسابی گل کرده ادامه می دهد: ما تنها در داوودیه تمرین می کردیم و تمرینات توپی را هم در زمین خاکی انجام می دادیم،باورتان می شود آن تیم رویایی در زمین خاکی تمرین توپ می کرد؟
درخشان باز هم از آن روزها می گوید: در تیم دوران ابتدایی دهه 60 به جز گلرهایمان، پنجعلی، ناصر وعلی پروین بهترین گروه تاریخ را می ساختیم که البته عربشاهی هم جزو بهترین ها بود. ما در این دوران، ضعف بقیه تیم را جبران می کردیم. ما 4-5 نفر بهترین بازیکنان یک دهه بودیم وهمیشه تنها خوبی، قدرت واعتبار را می دیدیم. ما در 17 بازی سال 61 توانستیم 38 گل بزنیم و تنها 5 گل خورده بودیم ب له این تیم همیشه خوب بود وهیچوقت بد نمی شد!

دیدگاه‌ها