کد خبر : 1377222 | 14 آذر 1395 ساعت 12:38 | 2.9K بازدید | 0 دیدگاه

حمایت میرزا آقابیک از بانوان بسکتبالیست

مربی سابق تیم ملی بسکتبال و معاون اداره کل ورزش و جوانان استان تهران به حمایت از بانوان بسکتبالیست که با هزینه شخصی به مسابقات ترکمنستان رفتند، پرداخت.

حمایت میرزا آقابیک از بانوان بسکتبالیست

به گزارش "ورزش سه"، حسن میرزاآقابیک درمورد انتقادات به تیم بسکتبال بانوان ایران که در تورنمت ترکمنستان شرکت کرد، گفت: مسؤولان فدراسیون بسکتبال در مدتی که مشغول به کار هستند باید تلاش می‌کردند برای خانم‌های بستکبالیست ایران مثل رشته‌های والیبال، راگبی، قایقرانی، کاراته و ... این اتفاق خوب بیافتد و به مسابقات برون مرزی اعزام شوند چون آنها هم نیمی از جامعه هستند و حق و حقوقی دارند.


او ادامه داد: این سفر تلاش خود بچه‌ها بود و شرایطی مهیا کردند تا دست فدراسیون و وزارت ورزش بازتر باشد، از این پس به بسکتبال بانوان توجه کنند و حمایت داشته باشند؛ ضمن اینکه دیدگاه آقای دکتر سلطانی‌فر وزیر جدید ورزش و جوانان به بخش بانوان ویژه و مثبت است و از فدراسیون بسکتبال نیز خواستند تا به این امر توجه کنند؛ ایکاش فدراسیون قبل از این اتفاقات به چنین فکری می‌افتاد و به بانوان توجه می‌کرد.


مربی سابق تیم ملی بسکتبال اضافه کرد: این بانوان در تورنمت ترکمنستان با حجاب کامل اسلامی بازی کردند و حتی یک بازیکن توانست عنوان بهترین بازیکن مسابقات را کسب کند؛ این اتفاق مهم نشان می‌دهد ظرفیت بسکتبال بانوان ایران بالا است و باید به آنها توجه شود و حتی بتواند روزی در بازی‌های آسیایی و جهانی حضور پیدا کند.


آقابیک با بیان اینکه فدراسیون بسکتبال علاوه بر بی‌توجهی به این بانوان آنها را به کمیته انضباطی فراخوانده است، عنوان کرد: آقای دکتر سلطانی‌فر از بانوان بسکتبالیست حمایت کرده و گفته کارشان باید قانونی انجام شود و حتی از این به بعد شرایطی باشد تا در بازی‌های برون مرزی حضور پیدا کنند؛ فدراسیون بسکتبال نیز باید به بانوان بکستبالیست کمک کند چراکه بخش بزرگی از جامعه را زنان تشکیل می‌دهند و شرایط حضور در بازی‌های بین‌المللی را دارند چون سال‌هاست در مسابقات داخلی رقابت می‌کنند و این امر حقشان است.


او تاکید کرد: ظرفیت بسکتبال بانوان ایران قطعا از رشته‌های مدال‌آور دیگر کمتر نیست ولی اگر بخواهیم در نخستین حضور قهرمان شوند، این اتفاق میسر نخواهد شد اما اگر مثل ورزش آقایان برای آنها هم برنامه‌ریزی شکل بگیرد، قطعا خانم‌ها نیز می‌توانند پیشرفت کنند؛ جامعه بسکتبال حامی بانوان هستند و امیدوارم شرایط حضور این بسکتبالیست‌های جوان فراهم شود و بیشتر انگیزه‌هایشان را نشان دهند تا نام ایران اسلامی در همه میادین ورزشی سرافراز باشد.

دیدگاه‌ها