کد خبر : 1377276 | 14 آذر 1395 ساعت 15:33 | 60.1K بازدید | 0 دیدگاه

همه پنالتی‌زن‌ها لیگ شانزدهم؛

نقش یک پنالتی زن در اوج گیری فولاد (آنالیز)

سرنوشت تعداد زیادی از 96 بازی برگزار شده در لیگ شانزدهم با ضربات پنالتی تغییر کرد، 42 ضربه پنالتی بسیاری از نتایج را دستخوش تغییر کرد. با بررسی ضربات پنالتی در لیگ شانزدهم همراه باشید.

نقش یک پنالتی زن در اوج گیری فولاد (آنالیز)

به گزارش "ورزش سه"، 32 ضربه پنالتی گل شده در لیگ شانزدهم نتیجه نهایی بسیاری از بازی را دستخوش تغییر کرد، پنالتی هایی که در بسیاری از دقایق بازی ها به داد تیم های حاضر در میدان رسیده است. این در حالیست که 10 پنالتی نیز از دست تیم های حاضر پرید و نتوانستند استفاده ای از آن فرصت کنند.

 
فولاد صدرنشین پنالتی ها 
شاگردان نعیم سعداوی تاکنون توانستند بیشترین پنالتی را از آن خود کنند، البته فولادی ها در این میان بیشترین گل زده از روی نقطه پنالتی را نیز نصیب خود کردند، آنها از 6 پنالتی که به دست آوردند 5 گل به ثمر رساندند. 

 

 

استفاده صد در صدی تراکتورسازی و استقلال خوزستان
پدیده مشهد با دریافت 5 ضربه پنالتی به عنوان تیم دوم محسوب می شود، البته آنها از این تعداد تنها 3 بار موفق به گلزنی شدند، استقلال خوزستان، تراکتورسازی، ماشین سازی تبریز و سپاهان اصفهان نیز تیم هایی هستند که توانستند 4 بار خود را صاحب ضربه پنالتی کنند که در این میان تراکتورسازی و استقلال خوزستان موفق شدند هر 4 ضربه خود را به گل تبدیل کنند و به نوعی این دو تیم را می توان تنها تیم هایی دانست که از ضربات خود استفاده صددرصدی کردند. 

 

 


بدشانس مثل سپاهان اصفهان
شاگردان عبداله ویسی را می توان بدشانس ترین تیم در قسمت پنالتی ها دانست، سپاهان تاکنون 4 ضربه پنالتی به دست آورده که از این تعداد تنها یک بار موفق شدند به گل برسند، پدیده مشهد نیز از جمله تیم های بدشانس محسوب می شود، شاگردان مهاجری نیز تنها دو پنالتی از 5 ضربه به دست آورده را تبدیل به گل کردند. 

 

1161316

 


تیم هایی که خوب پنالتی می دهند
پدیده مشهد و ماشین سازی تبریز دو تیمی هستند که بیشتر پنالتی را به حریفان خود تقدیم کردند، 5 ضربه پنالتی در بازی های مختلف به سوی دروازه این دو تیم نواخته شد، صبا، نفت تهران و سایپا نیز سه تیمی که در رده بعدی بدشانس ترین ها در این قسمت قرار دارند، آنها نیز تاکنون 4 ضربه پنالتی به حریفان خود داده اند. 


گسترش فولاد، تیم خاص لیگ برتری
شاگردان فراز کمالوند تنها تیمی هستند که تاکنون هیچ پنالتی به حریفان خود نداده اند، آنها علیرغم اینکه تعداد کمی پنالتی نیز نصیبشان شده است (1 پنالتی) از دادن شانس گل به حریفان خود شانه خالی کردند. 


37 نفری که فرصت را از دست ندادند
تمام پنالتی های گرفته شده در لیگ شانزدهم توسط 37 بازیکن به دست آمده است، بازیکنانی که فرصت ضربه به حریف را از دست ندادند و در این بین پنج بازیکن با به دست آوردن دو پنالتی را می توان در صدر این جدول دید. یونس شاکری و حسین زامهران از تیم پدیده، ساسان انصاری از تیم فولاد خوزستان، مهدی مومنی از تیم استقلال خوزستان و حامد پاکدل از تیم ماشین سازی تبریز را می توان پنالتی گیرترین بازیکنان حاضر در لیگ شانزدهم دانست. 

 

1161317

1161318

1161325

 


بی دقتی که کار دست تیم داد
اما در مقابل 34 بازیکن این تعداد پنالتی را تقدیم حریفان کرده اند و در این میان، بهمن کامل، مدافع تیم ماشین سازی تبریز در صدر قرار دارد، پس از او شش بازیکن دیگر با دو ضربه پنالتی به دنبال صدر هستند، صدر جدول بازیکنانی که بیشترین پنالتی را به حریفان دادند. 

 

1161322

1161323

1161319


سلاطین محوطه جریمه
تاکنون 22 بازیکن توانستند 32 پنالتی به ثمر رسیده را تبدیل به گل کنند و در این میان مدافع تراکتورسازان و مهاجم فولادی ها در صدر بهترین ها قرار دارند، محمد ایرانپوریان و ساسان انصاری با به ثمر رساندن 4 گل از روی نقطه پنالتی بهترین نتیجه را از این ضربات نصیب تیم شان کرده اند، رحیم زهیوی با 3 گل و محمد قاضی و حسین بغلانی با 2 گل از روی نقطه پنالتی در رده های بعدی قرار دارند. 

 

1161320

1161321

 


بدشانس هایی که پنالتی را پراندند
اما تاکنون 9 بازیکن 10 ضربه پنالتی را از دست داده اند و در این میان هافبک باتجربه پدیده ای ها را می توان بدشانس ترین بازیکن دانست، محسن یوسفی تاکنون دو ضربه پنالتی تیمش را از دست داده است. 

 

1161324


گلرهای پنالتی گیر 
4 دروازه بان تاکنون موفق شدند پنالتی بازیکنان حریف را مهار کنند و 6 پنالتی نیز راهی خارج از زمین شده است، وحید طالب لو از تیم فولاد خوزستان، الساندرو فیلیپ از تیم سایپا، شهاب گردان از تیم پدیده و مانوئل فرناندز از تیم ماشین سازی چهار دروازه بانی هستند که علاوه بر تشخیص درست جهت ضربه حریف توانستند توپ را مهار کنند.

دیدگاه‌ها